{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Wolfsblut til pollenallergi hund? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Min lille Sumodreng har pollenallergi :o(
Heldigvis er han ikke hårdt ramt, men har dog haft 2 udbrud i løbet af foråret/sommeren. Det viser sig i form af hudbetændelse - og så får han penicillin og bliver vasket i speciel shampoo og så blir han fin igen.
Han er i 5 uger kun blevet fodret med Z/D, men hans mave kan simpelthen ikke tåle det :o( lige fra starten blev hans afføring ret blød og den sidste uge har det været helt galt - nærmest slimet og med blod til sidst.
Han fik Cani kur og Zoolac uden effekt og da vi så skiftede til kun at give ham Intestinal foder fra dyrlægen gik hans mave i orden i løbet af under 24 timer...
Så jeg er sikker på at Sumo i hvert fald ikke skal have Z/D mere....
Nu er jeg så blevet meget i tvivl om hvad vi så skal prøve....
Og tænker Wolfsblut da det jo er allergivenligt foder...
Har nogen af jer erfaring med det?
Jeg ville skifte til Blue Mountain eller Dark Forest eller Wild Duck.
Men er usikker fordi sårn noget allergifoder jo ofte er udviklet til hunde med foderallergi og ikke til pollenallergi - og hva nu hvis Sumo fx er allergisk overfor mælkebøtter og der så er brugt mælkebøtter i foderet? hmmm
:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wolfsblut til pollenallergi hund?
  • #2   14. jul 2010 Sumo er en meget meget mærkelig hund :o) han kan ikke lide råt kød :o( vi har prøvet flere ting - også lækre kødbed al forskellige slags - men nej tak sir han sgu :o)
    Til gengæld elsker han tilberedt kylling - altså stegt uden krydderier osv :o)

    Nu har jeg siddet en hel formiddag og søgt og ledt efter det perfekte foder - og det findes jo som bekendt ikke :o) men det perfekte foder til lige præcis min hund vil også være ok :o)

    Nu hælder jeg ski mere til at prøve Ziwipeak med lam...... det ser simpelthen fantastisk ud......


  • #3   14. jul 2010 Ziwipeak med lam, hjort og fisl skiftede jeg imellem , inden jeg begyndte at barfe (var stor modstander af barf og mente det var noget pjat) men nu er min tøs uden medrol på 3 uge, så jeg bliver på barfen.
    Det giver jeg også min genbrugshund, hun er vild med det


  • #5   14. jul 2010 ja ikk :o)

    Ja ved godt det der dyrt, men Sumo skal så ift vægt kun ha 110 g pr dag - dvs Ziwipeak blir så "kun" en halv gang så dyrt som det vi fodrer med nu :o)


Kommentér på:
Wolfsblut til pollenallergi hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce