{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Mister jeg min hund? {{forumTopicSubject}}

Vi har en aftale med rengøringen om at hundene er lukket væk når de er der.. De var så i stuen idag og min mor ville lufte dem.. Den ene dame stiller sig i døråbningen i stedet for at skifte rum, da hundene skulle ud. Da Rasmus er bange for damen, snapper han ud.. Damen har fået et bid mærke gennem cowboy bukser og skal havde en stivkrampe vaccine nu. Mister jeg nu min elskede hund..

I går snakkede vi med en adfærds behandler og fik nogen råd mod hans frygt, vi er gået i gang med træningen.. Bare synd vi kun er kommet til anden dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister jeg min hund?
  • #3   4. aug 2010 Vil sige det samme som linda i ska snakke med hende

  • #4   4. aug 2010 Palle P: Adfærds behandleren har ikke været her endnu, vi skulle først prøve en øvelse og se hvordan det gik i 14 dage..

    Damen tog det ikke godt, hun brugte næsten alt tiden på at sige det gjorde ondt, vaske sår, få plaster og ringe rundt til læger og firmaet..


  • #5   4. aug 2010 Helene. Kan godt se din alder, men helt alvorligt. Hvad havde I regnet med, at damen bare skulle sige det var da uheldigt og så arbejde videre eller sørge for at behandle sin skade så hun ikke fik en infektion så hun ikke kunne passe sit arbejde.
    Jeg synes din mor skal tage ansvar, og hvis man har sådanne problemer, og fremmede i huset, ja så tager man og beder folk om at skifte rúm, inden man går ud med hunden.
    Prøv at tænk som om det var dig selv som var ude og gøre rent, og så kom i den samme situation og blev bidt???????
    Hvis din mor tager en snak med rengøringen, og lover at det aldrig gentager sig fordi din mor vil tage sine forholdsregler, så glider tingene nok.
    Forhåbentlig kan firmaet sende en anden i stedet for.


  • #6   4. aug 2010 Det er jo ikke helt til at sige hvilken drejning sagen tager. Rengøringseselskabet kan vælge at politianmelde det, de kan også vælge at sige op, så de ikke vil arbejde for jer mere, hvilket er ret sandsynligt i den situation. Hvis det var mine medarbejder ville jeg da helt ærligt heller ikke have lyst til at sende en ny ud, så længe problemet ikke er løst. Når det så er sagt håber jeg meget for jer at de ikke anmelder det og at I får løst problemet hurtigt. Når problemet er så alvorligt, ville jeg mene, at det ikke er nok at snakke i telefon med en adfærdsrådgiver. Jeg synes at I skal få en ud i jeres hjem. Og kig jer godt for når I vælger hvem I vil rådgives af. Adfærdsrådgiver er nemlig ikke en beskyttet titel, så alle kan kalde sig dette. Men det er bestemt ikke alle der er lige dygtige... Jeg håber meget for jer at I får løst problemet!

  • #7   4. aug 2010 Snow K: Vi havde taget vores forholdsregler vil jeg mene.. Der var to damer og den ene var i gang i et rum, den anden var ikke kommet endnu. Da min mor så ville gå ud med hundene kom ud ind af døren (hun var forsinket pga ferie osv) Så stillede hun sig i dør åbningen, så min mor kunne komme forbi. Min mor havde hundene i tæt snor..

    Jeg sad i stuen, så det er bare hvad damerne og min mor har sagt.. Min mor gik selvfølgelig ud med hundene som de skulle og jeg ventede lidt. De begyndte at ringe rundt osv og så kom jeg først og fik det at vide. Jeg så bid aftrykket - desværre kunne man se det og et lille hul.. (han er jo kun 4-5 kg så det var ikke så vildt stort - men chok mest vil jeg tro) JEG fandt falck kassen frem, for at håbe på det bedste og så gik de begge lige efter min mor kom med hundene (de blev uden for huset) selvom vi havde 15 min igen..

    -mere uddybende forklaring håber jeg..


  • #8   4. aug 2010 Marie V: Det var en fra et sted hvor man træner hunde, så jeg tror hun er god nok smiley Ej vi ringede jo igår og fik at vide vi først skulle prøve en kalde godbids øvelse og så hvordan det gik i 14 dage, hvis ikke det hjalp, ville hun komme ud..

  • #9   4. aug 2010 Syntes ikke det lyder til at din mor har taklet det særligt god over for rengøringspersonalet, hvis hun mente at det var mere vigtig at gå med hundene end at tage sig af hende som blev bid og lige finde ud af hvad der skete. Kan godt forstå hvis de ikke vil gøre rent hos jer mere. Hvis din mor ved at jeres hunde ikke kan lide fremmede mennesker, kunne hun jo bede den forsinkede rengøringsdame om lige at træde væk mens hun gik forbi med hundene. Men sket er jo sket. Tror I skal være glade for at det ikke er store hunde I har, for de små hunde ofte lov til mere inden der kommer konsevenser.
    Hvis I ikke forholdsvis hurtig kan træne det væk, med hjælp fra en adfærdsspecilist, kan I jo overveje om han skal have mundkurv på når I er ude at gå ture så det ikke sker igen. Kan jo være at der er en som passere lidt for tæt som han bider.


  • #13   5. aug 2010 Jeg truer ingen steder i min tekst med politiet, nævner dem ikke. Som jeg skriver syntes jeg ikke at moren reagerede særlig godt, ved bare at fortsætte lufteturen med hendes hunde. Hvis jeg var forudrettede ville jeg da blive mere frustreret og sur, hvis ejeren af hunden opførte sig som om man var ligeglad. Der behøver jo ikke sprøjte blod for at man lige stopper op og får styr på situationen, hunde skal ikke uforvarende bide mennesker uanset hvor lille bid mærke det måtte efterlade.

  • #14   5. aug 2010 Jeg truer heller ikke med politi, jeg mener bare at man ikke kan udelukke at en vred dame vil politianmelde, det hun måske føler er et angreb. Jeg synes bestemt ikke at det er den rigtige vej frem. Det rigtige er selvfølgelig at damen får erstatning for eventuelle bukser og godtgørelse for svie og smerte. Men om der vil blive gjort mere ud af det er jo ikke til at sige, det kommer både an på damen og på selskabet.

  • #15   5. aug 2010 kridter skoene... hmm... Jeg har ikke skrevet noget omkring hånteringen af selve situationen, det er jo ikke helt til at vurdere når man ikke selv var tilstede. Det kan da godt være at man kunne have gjort noget anderledes, f. eks have råbt advarende eller lign.
    Dette var et uheld, der opstod en uventet situation osv. Men man kan bare ikke love at der aldrig vil ske igen, i en ny uventet situation, så længe hunden altså ikke er færdigbehandlet. Det var derfor jeg skrev at det er forståeligt nok hvis rengøringsfirmaet trækker sig, eller afventer situationen.
    Hunden er tilsyneladende ikke aggressiv men angstbidder. Når hunden bidder andre kommer det desværre ud på et. (Men behandlingsmæssigt er der selvfølgelig stor forskel på de to situationer).
    Jeg ville iværksætte mere intensiv adfærdsbehandling end den rådgivning der er givet pr. telefon. Og det ville jeg gøre straks. Jeg mener simpelthen at behandleren er nød til at se hunden. Det at jeres behandler underviser i hundetræning, siger ikke så meget om hun er en god behandler. En ting er at undervise i hundetræning, hvor du underviser hunde med forholdsvis "normal" adfærd". Noget helt andet er hunde med "problem-adfærd". Jeg er slev uddannet hundetræner, men vil altid overlade problem adfærd til en adfærdsbehandler jeg vidste havde en solid baggrund som adfærdsbehandler. Selvfølgelig kan en hundetræner som jeg selv rådgive om problemer som renlighedstræning og at hunden trækker i snoren, hunden tigger osv. Men deciderede adfærdsproblemer skal overlades til folk der ved mere. Det er min holdning. Det kan sagtens være at den person I har valgt er rigtig dygtig og har den rigtige uddannelse. Det synes jeg bare du skal sikre dig inden i spilder tid og penge...


  • #16   5. aug 2010 som flere har skrevet, kommer det jo meget an på om rengøringen melder "overfaldet" til politiet.

    men jeg må da indrømme at jeg har min tvivl på, at politiet vil kræve hunden aflivet, racen taget i betragtning, de vil nok allerhøjst kræve at hunden bærer mundkurv når den færdes blandt fremmede mennesker.


  • #17   9. aug 2010 Jeg tror bare at du vil få en advarelse...
    Vi har haft en hun hund som havde deværre bidt en kvinde og det eneste der skete var at vi skulle efstatte hendes bukser og at politiet kom ud og snakke med os...

    vi fik en advarelse osv.


  • #18   9. aug 2010 Undskyld jeg først svare nu..

    Der skete ikke damens bukser noget, kun benet inden under bukserne..

    Min mor så ikke hunden bed, kun den hoppede op af damen, ligesom vores to andre hunde, som "kun" gøede fordi der nok en de ikke kendte..

    Rasmus har 7, 9, 13 aldrig bidt noget på gaden, det er kun i hjemmet eller hvis folk bare bøjer sig over ham (og normalt spørger man før man bare løber hen til fremmede hunde), så han kan godt passere forbi andre mennesker uden af gø eller bide..


Kommentér på:
Mister jeg min hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce