{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud
  • #1   25. aug 2010 fiskeolie??

  • #2   25. aug 2010 Hvad fodre du med? smiley

    Min steriliserede tæve, som er på "ekstra ekstra light" foder får lidt raps olie i maden.
    Ca. en spiseske med aftensmaden.

    Ellers er der jo lakseolie...


  • #3   25. aug 2010 Heidi:

    Jeg foder med hills science plan, men bare en meget øv pels den har pt plus fælder en del.........


  • #4   25. aug 2010 TOBISOLIE:
    http://www.mypets.dk/shop/tobisolie-dagligt-tilskud-3181p.html

    LAKSEOLIE:
    http://www.mypets.dk/shop/lakseolie-storkoeb-1-3599p.html

    Vores får lakseolie i maden, og siden da er hendes pels blevet super flot blank og lækker.


  • #5   25. aug 2010 Tobisolie er godt det har jeg prøvet før. men ellers prøv RC. den synes jeg mine var pæne på

  • #6   25. aug 2010 Kan det tænkes at hunden er på vej i løbetid? Du skriver at hun fælder, så bliver de også tit matte i pelsen, under fældning, og det er ikke sikkert at foderskift kan hjælpe, før hunden er ovre sin fældning.


    Men ellers ja, tobis olie er godt.


  • #7   25. aug 2010 tobisolie er bestilt
    Håber det virker, da den ikke er i løbetid :O)

    Så jeg prøver lykken


  • #8   25. aug 2010 Marlene og brian, det er FØR løbetiden at tæverne fælder en del, under gør de det kun normalt.

  • #9   25. aug 2010 Der er ikke andet jeg vil sige end råfodring, råfodring, råfodring smiley

    Da vi købte vores Zeus var han træls i pelsen, ingen glans, tør i huden, ja og så var han en smule tynd og små muskler.

    Vi kørte ham over på råt med det samme og idag er han meget muskuløs og velbygget, han pels stråler og han er blevet så afslappet og er kommet rigtig i harmoni med sig selv.

    Så istedet for at give tørkost (som jo oftest er baseret på korn, hvor er rovdyret henne???), og istedet for en masse forskellig tilskud, så lad jeres hund være den carnivor den nu engang er, og giv den råt kød, ben og fisk - de vil elske dig for det skift, og efter du har prøvet det én gang, går du ALDRIG tilbage til tørkost igen smiley

    Mvh
    Anette


  • #10   25. aug 2010 Anette: det er nu ikke alle hunde, der fungerer godt på barf...
    Og premium foder er ikke baseret på korn...ja, det er korn i, men det er ikke baseret på det.
    Marlene og Brian: ja, det er FØR løbetiden, altså når den er på vej.


  • #11   25. aug 2010 Lykke J - LANGT de fleste kan fodres med råt, det er et spørgsmål om tilvænning og at finde den rigtige metode for netop ens hund, for der er mange forskellige måder, produkter osv.

    Du må ikke misforstå, jeg er ikke fanatisk på nogen måde og pt bliver min tæve med hvalpe supleret med tørkost baseret på råt, grønt (herunder også lidt kornarter iform af ris og majs), men der er så frygtelig mange der stoler blindt på de store producenter med fancy navne, uvidende om at der ofte er mere end 50% korn i, og at det "kød" der er i, er afsmeltet dyrefedt, klove, hud, yver, testikler osv. der er ikke decideret kvalitets kød i mange produkter.

    Jeg er hvertfald glad for at kunne se præcis hvad mine hunde får smiley
    -og alle jeg kender som råfodre har oplevet forbedringer i både sind, pels, muskulatur og øjne, mund/tænder osv.

    Anette


  • #12   26. aug 2010 Vi er blevet anbefalet Marcus Muhle da det skulle være det tætteste man kommer på BARF.. er der nogen der har kendskab tll om den "påstand" holder stik??

  • #13   27. aug 2010 jeg har prøvet markus muhle.. hundene kunne rigtig godt li det og det er kompakt som bare f.. eneste problem var at mine hunde gylpede ret ofte på det foder.. de gylpede galde op, fordi den mængde foder de fik åbenbart ike var nok til at få maven til at arbejde korrekt for dem.

  • #14   27. aug 2010 hmm ja mine er også vilde med det men ja de gylper faktisk rigtig meget, sommetier i eksplosion.. er der nogen der kender "opskriften" på BARF?

  • #15   27. aug 2010 Kimber pigen og Kayser drengen - jeg brugte også MM i starten til Zeus, men han gylpede også vand/væske op på det. Nu bruger jeg Wolsblut til supplering.

    Hvad mener du med "opskriften" på barf?

    Hvis det er hvad man kan fodre med, så er svaret ALT råt kød. Dog er der mange der ikke bruger gris, da det kan være hårdt for maven.

    Men jeg bruger alt fra kanin, lam, struds, hest, okse, kylling, fisk, rådyr - ja simpelthen alt hvad jeg kan komme i nærheden af smiley

    Men det bedste ville være at kontakte en forhandler (evt. rigtighundemad.dk) og få en snak. Derefter kan man sagtens finde gode tilbud i dagligvarer butikker osv. Nogle giver tilskud, jeg gør ikke da jeg er af den overbevisning at hvis man variere nok, så får de også hvad de har brug for. Jeg har fået taget blodprøver på mine hunde løbende gennem de sidste 3 år hvor jeg har råfodret, og deres "tal" er blevet bedre efter skiftet til råt. Jeg giver dog af og til almindeligt olie, da det er en god energikilde.

    Anette


  • #16   27. aug 2010 Mine kører på MM uden problemer, dog gylpede den ene af mine franske, så hun får noget andet. Men alle de andre har ingen problemer overhovedet. Eneste ulempe er at de bliver tørstige som bare pokker..men det skyldes selvfølgelig at det er så kompakt.

Kommentér på:
Tilskud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce