{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Operation :( {{forumTopicSubject}}

Var ved dyrlæge med min kære mops igår aftes, da den havde kastet hvidt skum/slim op i nogle timer.
Dyrlægen sagde den skulle opereres. Enten skulle dens næsebor gøres større, eller også skulle der den helt store tur til, hvor den bløde gane skulle gøres kortere.
Er der nogle der har erfaring med disse operationer. Om hvad der er bedst for hunden osv.
Min mops er ca. halv andet år gammel. Og han sagde det ville være bedst at gøre noget, inden det blev værre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Operation :(
  • #1   7. sep 2010 Puha sikke noget at stå i..
    Men som de andre siger.. få råd og vejledning hos dem som har forstand på mops..
    Og pøj pøj med det


  • #2   7. sep 2010 Enig med Tine!!! Det går desværre ikke. Det er arveligt og så skal kommende hvalpekøbere bare igennem samme forløb

  • #3   7. sep 2010 Tusind tak for jeres svar.
    Jeg kan ikke helt forstå hvis den har så store vejrtrækningsproblemer, som dyrlægen sagde, for til dagligt grynter og pruster den ikke som mange andre mopse gør, kun hvis den virkelig har været ude at løbe langt og stærkt smiley
    Jeg tænker at det kunne være pga opkast, han sys det lød sådan, det er jo hårdt sådan at kaste op. Før den kastede slim/skum op, var det ganske almindelig mad der kom op.
    Men jeg vil prøve at kontakte et dyrehospital, hvor de evt har mere erfaring inden for denne race. Vil ikke operere uden videre, hvis dette også kan give problemer for den lille hund senere.
    Lover jeg ikke avler på den, det har heller aldrig været planen smiley


  • #4   7. sep 2010 Jeg må indrømme jeg synes det lyder meget mystisk at din dyrlæge mener den skal opereres for næste problemer fordi den kaster skum/slim op.. det har da som sådan ikke noget med næsen at gøre, den kan jo være syg, have spist noget den ikke kan tåle osv..

    Husk nogle dyrlæger bare vil tjene kassen smiley

    Jeg ville også kontakte et dyrehospital som har stor erfaring med mopse som de andre nævner.. og bede om en ny vudering så du har flere øjne på det og ikke får handlet forkert..

    God bedring med din mops



  • #5   7. sep 2010 Ja, jeg undrer mig også over diagnosen....
    Min mops havde også opkast med hvidt slim og hoste. Det var halsbetændelse!
    Og som du skriver, at den kan være aktiv, uden at hive efter vejret.
    Jeg kan se du bor i jylland, ellers havde jeg foreslået landbohøjskolen. Men jeg ville ihvertfald, have nogle flere til at se på det.
    Held og lykke med det, vil meget gerne høre, hvordan det går smiley


  • #6   7. sep 2010 Hold da op...fordi den kaster op i nogle timer skal den straks have den helt store tur...

    Hmm Jeg har prøvet begge dele!!!
    Min kastede slim op i et hel døgn, den havde fået træk på turen hjem fra Holland og der sad noget på lungerne, men dette blev klaret med en pencilin kur!!

    Vi fik opereret næseborene større fordi den havde været oppe og slås med en anden, og samtidig med at den ligger nederst kaster den op, og en kartoffel sætter sig på tværs så han er ved at blive kvalt, fordi vi stikker en hel hånd i halsen på ham, hæver han fuldstændig op dernede og kan overhovedet ikke trække vejret..
    Vi tager til lægen der siger vi skal se tiden an om hævelserne ikke ligger sig, gennem natten sover ingen fordi han halser og vi vælger at få ham opereret omgående fordi vi frygter for hans liv!!

    Så se og få en anden dyrelæges mening, for det andet stinker af penge.


  • #7   7. sep 2010 Lidt uden for emne.... er Havdrup dyreklinik god til mopser? Jeg skal nemlig flytte til Hav drup snart, og det ville da være rart med en god dyrlæge i nærheden.

  • #8   7. sep 2010 karslunde ligger ikke langt fra havdrup og de kan ihvertfald få franske bulldogs igennem narkose uden dødsfald

  • #9   8. sep 2010 ok tak for inputtet. Man overlader jo ikke gerne sin skattebasse i ukyndige hænder.

Kommentér på:
Operation :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce