{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Er det den rette strategi???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige forsøgt, at få optaget en artikel om min race i bladet HUNDEN, hvor jeg bla har skrevet om vores nyligt afholdte skue for alle danske hunde, som vi forsøger at afholde en gang om året.

i år drejede vores emne sig om mentalttest, og hvordan vi som opdrættere får nogle gode værktøjer til at sikre, at kun hunde med det rette sind, hunde der er mentalt stabile kan ingå i avl så vi sikre de bedste individere i avlsarbejdet.

Stor er min undren derfor da jeg modtager en mail fra DKKs redaktion med afslag om optagelse af min artikel i HUNDEN.

Begrundelsen for afslaget er imidlertid, at min race var ved at komme på forbudslisten, og man derfor mener det er klogt, at holde lav profil lige P.T

Men er det den rette strategi???

Personligt går jeg ind for åbenhed omkring racerne, og mener at oplysning vil fremme forståelsen for mange af de forbudte racer fremfor man lader som om de ikke eksisterer.

Hvad mener du?

Ordet er frit....


/ Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det den rette strategi????
  • #1   8. sep 2010 Ej nu må det simpelthen stoppe, jeg er dybt rystet over den måde DKK håndtere det på, jeg vil give dig fuldstændig ret.
    Og vil de have din race på listen??? Hvorfor om jeg må spørge???

    Den lov er lige til at lukke op og skide i efter min mening..


  • #2   8. sep 2010 Syntes det er en mærkelig holdning de har, syntes da helt sikkert det ville være bedre at den kom med så de også kan høre hvad i gør for sindet af jeres hunde.

    Men syntes ikke tavshed er den rette strategi.


  • #3   8. sep 2010 Nu er det nok ikke DKK der vil have racen på forbudslisten...

  • #4   8. sep 2010 Selvfølgelig skal man være forsigtig når racen har været /er i søgelyset, men jeg er stadig tilhænger af oplysning og dermed formidle større viden om en ukendt race - man har jo tendens til at frygte for det ukendte.

    Der findes måske omkring 30 hunde af racen i Dk og næppe den race der udgør en trussel - ligesom Tonjakken heller ikke er en populær race...

    Min artikel var blot et referat om vores arrangement så andre racer uden specialklub kunne få inspiration til at mødes og lave noget ligende.

    Vi havde skue - foredrag om mentaltest, rundvisning på et af landets mest moderne hundehoteller, hvor vi afholdt vores arrangement, der var hundesvømning og vi sluttede af med fælles spisning - grill og råhygge.

    Jeg havde skrevet til redaktionen at de kunne udvide artiklen med et raceportræt, og ellers redigere i min artikel som de fandt behag for...

    Ikke noget farligt over dette arrangement, men forstå også godt at man maner til forsigtighed er bare ikke enig i strategien...


  • #5   8. sep 2010 tilføjelse... ligesom tonjakken heller ikke er populær og dermed heller ikke en race der udgør en kæmpe trussel...


    NB...

    Nej det er ikke DKK der har lavet forbudslisten, men bør de ikke oplyse fremfor at fortie???

    Denne strategi ville så bevirke, at vi heller ikke kan få publiceret artikler i vores klubblad, hvis vi skal holde lav profil???


  • #6   8. sep 2010 Nej det er bestemt ikke den rette strategi....
    Den rette strategi er da netop at vise, at opdrættere/ejere af disse hunde er opmærksomme på at der KAN komme fokus på racen og derfor iværksætter en plan for hvorledes dette kan afhjælpes.

    Synes det er helt forkert af dkk at tro at "ude af øje = ude af sind"....

    Nej positiv fokus og ansvarlighed er vejen frem :))


  • #7   8. sep 2010 Jeg mener bestemt ikke vi skal være blinde for, at racen kan være skarp og glorificere vores race.

    Men jeg mener jo nok der er en forskel på antallet af hunde, der er i de forskellige racer, samt hvad de benyttes til og set i forholdet til hvor stor en trussel de forskellige racer er for deres omgivelser.



  • #9   8. sep 2010 Tror nu ikke det er et spørgsmål om at skifte bestyrelsen ud, men om holdninger og taktik, hvor DKK tilsyneladende bare mener, at vi bør holde lav profil lige PT.

    Jeg fik forståelsen af at man gerne ville bringe et raceportræt på et senere tidspunkt, eller muligheden var åben og ikke total afvisende.

    Jeg mener stadig ikke, at man hjælper en race eller dens ejere ved at tie, men oplyse, og informere om racen.

    Jeg tror, og håber da heller ikke at min race er oplagt emne som potensforlænger.


  • #10   9. sep 2010 Jeg mener så, at man skal være forsigtig med at promovere en race, der, som så mange andre, kun er for "kendere"!
    Og jeg er så enig med DKK, at man for racens skyld ikke bør "reklamere" med den, idet den måske kunne opfattes som potetiel arvtager til de forkætrede modehunde, der har skabt så mange problemer.

    Havde det været "min" race, havde jeg også ønsket anonymitet, indtil "Brian og Sabrina" har kastet kærligheden på noget andet.


  • #11   9. sep 2010 Min race er ikke en populær race, og der opdrættes ikke mange her i landet i år er der født 6 hvalpe...

    Min race er ikke en der appellerer til Brian og Sabrina (hvem de så end er, men jeg formoder det er den type mennesker, der har brugt bla amstaffen som potensforlænger, og de som har ødelagt det for de mange seriøse opdrættere?)

    Jeg tror slet ikke at racen, der jo mest af alt minder om en forvokset Golden Retriever, og med sit vamset udseende vil være potientiel arvtager som potensforlængerhund blad den omtalte gruppe - hvor sejt er det lige og komme gående med en stor Golden????

    At vores politikkere bliver hysteriske og griber nogle racer ud i den blå luft, og iøvrigt ikke lytter til det ekspertpanel der er nedsat for at rådgive skal vel ikke laste de racer og huundeejere som er seriøse?

    Desuden er jeg overbevist om at ingen af de danske opdrættere vil sælge hund til den før omtalte type mennesker.

    Marietta...

    Hvad er det du mener man opnår med tavshed?

    Racen eksisterer jo trods den var ved, at komme på forbudslisten, og vi betaler jo både til DKK og specialklub for at være en del af fællesskabet.

    Problemer eksisterer jo selvom man lukker sine øjne, mund og ører, og jeg er bare fortaler for at man skaber åbenhed, og er ærlige omkring sin race da jeg ikke mener der nogensinde kommer noget godt ud af at tie ting ihjel. men det er jo en smagssag!


  • #12   9. sep 2010 Jeg mener ikke, at man opnår noget som helst ved fortielse, og jeg kan godt se formålet med at oplyse, at denne race ikke kan sidesættes med Kangal og andre af de oprindelige hyrde/vogter hunde.
    Hvilket jeg faktisk selv umiddelbart forestillede mig.-( Sorry!

    Men derudover kan jeg forestille mig, at man måske har vurderet, at en sådan artikel ikke ville have særlig interesse for andre end ejere og potentielle ejere af racen? Og de er som du selv siger, meget få.

    Men tilhører I ikke en specialklub som vil publicere din artikel?


  • #13   9. sep 2010 Jeg oprettede tråden her for at få andres mening om denne strategi, og ikke speielt ment som fokus på min artikel eller race.

    Jeg er ikke blind for at min race kan være skarp, men eg mener man skal se omfanget af de problemer der er inden man begynder at gribe nogle tilfældige racer på en liste man vil gøre forbudte.

    I min verden ville det være mere naturligt om Rottweileren var på listen fremfor Tornjakken der faktisk er temmelig ukendt her i landet og dermed næppe kan udgøre et kæmpe problem - Ikke at jeg mener at Rottweileren skal gøres forbudt, men blot for at sætte tingene i perspktiv..

    Problemet er jo ikke racerne, men deres ejere, der ikke har forståelse for hvilket formål div racer skal bruges til, og nogle bliver meget størrer ved at have en hund der ser farlig og faretruende ud, men det skal jo ikke gå ud over de seriøse opdrættere.

    Min artikel har vel lige så meget relevans for HUNDENS læsere som fx jagthunde har. Personligt synes jeg det er spændende at læse om andre racer, få større viden om andre racer og dermed udvidet min horisont.

    Der har da været racer jeg har været bange for fordi jeg absolut intet kendskab havde til dem, og i takt med min viden er blevet størrer er min frygt også blevet mindre.

    Og så var min hensigt med at sende artiklen til DKK, at vores træf og arrangement som helhed kunne tjene som inspirationskilde til andre små racer og skabe et grundlag for at andre også kunne se et formål med at mødes og tale race, og de ting der rør sig indenfor egen race, samt styrke et fællesskab mellem racens ejere.

    Jo vi tilhører KHKG, og jeg ved min racerepæsentant laver en artikel til vores eget blad...


    / Trine


  • #14   9. sep 2010 Det er selvklart rigtigt svært at give dig respons på en negativ modtagelse af en ukendt artikel.

    Og fordi begrundelsen til afslaget også i mine ører er lidt "sløret", leder jeg selvfølgelig efter andre mulige årsager.

    Men jeg har selv siddet som redaktør på forskellige foreningsblade og har modtaget indlæg, der i skribentens øjne burde være af aktuel almen interesse, men som enten ikke var det, eller også var så ringe formuleret og kedelige, at jeg ikke ville sende dem i trykken.

    I alle tilfælde sidder der nogle mennesker og foretager en ganske subjektiv vurdering af materialet og som derefter skal formulere det høfligst mulige afslag.
    Uden det behøver at betyde censur;-)

    Men måske kunne man, som du også er inde på var en del af formålet, solidarisere sig med ejere og eventuelle racerepræsentanter og producere et fælles indlæg med overskriften "Små racer i Danmark" eller lignende, og deri inkludere et raceportræt, samt en beskrivelse af det avlsarbejde der foregår?



  • #15   10. sep 2010 Tak for din respons - men jeg tror nu nok at hvis min artikel var kedelig eller irrelevant så ville jeg ikke modtage et afslag, der er åben for publicering på et senere tidspunkt.

    Desuden var artiklen til redigering, hvis det var indholdet det var galt med.

    Jeg tror såmænd ikke, at der ville blive oprettet en artikel selvom man lagde racen ind under en samlet racebeskrivelse af små racer - problemet er jo at man mener man skal holde lav profil og ikke ligefrem reklamere med en race der var ved at komme på forbudslisten...



Kommentér på:
Er det den rette strategi????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce