Åhh nej :-( det ser ikke godt ud mere {{forumTopicSubject}}
Så har vi brugt knap et år på at gennemføre hyposensitisation vaccinen og det har gået rigtig godt uden symptomer men siden vi for små 14 dage siden fik den sidste sprøjte er det bare væltet frem med symptomer, manglene pels omkring øjnene, kløe i poten, ørene og munden. Dyrelægen har tilbudt at få produceret medecin til ham som han så skal have en gang imellem men vi har talt om det herhjemme og er kommet frem til at hvis han har brug for en sprøjte hver månede eller hver anden månede så skal han have fred i stedet for. (skrevet med tårer i øjnene ).
Han har lagermiddeallergi og husstøvmiddeallergi og kosten består af hest, kartoffler og gulerødder.
Det første år vi havde ham fik han binyrebarkomon ( staves ) til at tage kløen og det seneste år har han så fået denne vaccine og vi kan se at det påvirker ham hver eneste gang, han kan ligge og sove og komme til at tisse imens og han er blevet ekstrem rolig/afslappet på trods af at han kun lige er fyldt 2 år.
Mødte i andre også tilbagefald efter sådanne en vaccine ?
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 121
maj 2008
mar 2009
Hvilke bivirkninger er der beskrevet i forbindelse med vaccinen?
maj 2008
maj 2008
mar 2009
maj 2008
mar 2009
maj 2008
maj 2008
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
Min er også blevet merre træt men hun har et godt liv.
Så mit råd er, forsæt med vaccinen.
held og lykke
maj 2008
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Jeg har selv en hund, som er allergisk overfor husstøvmider og 2 slags lagermider.
Han har også været igennem hyposensibiliseringsprogrammet eller d.v.s. at jeg sagde stop efter den 9. vaccine. For det første havde det ikke noget synlig virkning og for det næste skal han ikke fyldes med alt muligt skidt hver måned. Gennem hele forløbet fik han Royal Canin Hypoallergenic.
I januar måned i år kørte jeg ned til Heidi C i hendes butik og købte Gourmix Classic + nogle tilskud for at få genoprettet min hunds immunforsvar. Og siden er det kun gået fremad.... Han har kun haft et tilbagefald her fornylig, og det var min egen skyld. Ville prøve noget andet foder til ham. Det kostede mig så lige en dyrlægeregning på 1200 kr. Ellers har jeg ikke været hos dyrlægen siden december sidste år.
Mvh. Gitte
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 61
Hilsen Susanne
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Hvis I har læst historien om Schæferen Anja, så kan hun idag tåle ALT bl.a. pizza, pandekager og rugbrød, som jo er smækfyldt med mel og dermed korn.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
maj 2008
Balou får den kost han skal have og den bliver han på også tror jeg skisme vi er så "onde" at give ham en sprøjte hver månede resten af hans liv så han kan have det lige så godt som alle andre hunde, vi har jo set at vaccinen virker eftersom vi har haft en symptomfri hund det sidste år ca og det var herligt at have ham hvis bare han også lige kunne lade være med at komme til skade som også koster dyrelæge besøg.
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
det er 3 år siden og hun er glader og sundere idag. hun får måske en mendrol en gang hver 14 dag, når hun spiser noget hun ikke kan tåle eller vi har været hos nogen med gulvtæppe. for så klør hun alt sin pels af, men det vare kun 3 dage og så er vi klar og glade igen....
du kan se hende billeder under min profil.
og ja det var også barf der har vendt om på det hele og jeg har fundet en anden dyrelæge som bakker mig op og ikke siger jeg dræber min hund (som de jo ville med den sidste sprøjte) men hun har kun været deroppe 3 gange siden og det har ikke været med hendes allergi.
(lagermider og husstøv kan hun ikke tåle)
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
min anden hund røg så over på det lige så snart han kom hjem til mig og han har ikke været til dyrelægen andet end 1 gang. ( og selvfølgelig det almindelige tjek)
men tak heidi
Åhh nej :-( det ser ikke godt ud mere
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside