{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Åhh nej :-( det ser ikke godt ud mere {{forumTopicSubject}}

Så har vi brugt knap et år på at gennemføre hyposensitisation vaccinen og det har gået rigtig godt uden symptomer men siden vi for små 14 dage siden fik den sidste sprøjte er det bare væltet frem med symptomer, manglene pels omkring øjnene, kløe i poten, ørene og munden. Dyrelægen har tilbudt at få produceret medecin til ham som han så skal have en gang imellem men vi har talt om det herhjemme og er kommet frem til at hvis han har brug for en sprøjte hver månede eller hver anden månede så skal han have fred i stedet for. (skrevet med tårer i øjnene ).
Han har lagermiddeallergi og husstøvmiddeallergi og kosten består af hest, kartoffler og gulerødder.
Det første år vi havde ham fik han binyrebarkomon ( staves ) til at tage kløen og det seneste år har han så fået denne vaccine og vi kan se at det påvirker ham hver eneste gang, han kan ligge og sove og komme til at tisse imens og han er blevet ekstrem rolig/afslappet på trods af at han kun lige er fyldt 2 år.
Mødte i andre også tilbagefald efter sådanne en vaccine ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åhh nej :-( det ser ikke godt ud mere
  • #1   9. okt 2010 Hvilken vaccine er det? Er det den med hans eget blod og med nogle af de ting han ikke kan tåle i? Den hvor man overstimulere immunforsvaret med, i håb om at det stopper med at reagere på de ting som de ikke kan tåle? Eller er det en sprøjte med binyrebarkhormon?

• #2   9. okt 2010 Det er skam den dyre produceret ud fra hans blod

• #4   9. okt 2010 pia K Fik i også udslag så hurtigt som os ?

• #5   9. okt 2010 Hvad er det vaccinen gør som udløser at din hund er blevet rolig og tisser når han sover?
    Hvilke bivirkninger er der beskrevet i forbindelse med vaccinen?

• #6   9. okt 2010 Hvis vi snakker så lidt penge og en hund uden symptomer der fungerer som alle andre hunde så er det bestemt noget vi overvejer da. Vi havde slet ikke tænkt på selv at give ham sprøjten så derfor var vi helt ude i nogle andre pengebeløb og på trods af at vi ville gøre alt for vores dreng så har de sidste 2 år gjort et stort indhug i pengepungen.

• #7   9. okt 2010 Tror slet ikke vi har fået nogen bivirkninger fortalt udover at i starten af vaccinen måtte han ikke få andet medecin imens da vaccinen var ved at nedbryde hans imunforsvar så han har lidt meget af forhudsbetændelse ( gul snask der kommer ud fra penis i klatter ).

• #8   9. okt 2010 Ok. Er der nogle andre der kender til eventuelle bivirkninger?

• #10   9. okt 2010 Han sidder allerede helt stille når det er ude ved dyrelægen at han bliver stikket også er han helt klar til en guf bagefter så tror da ikke det kan blive noget problem. Vi ringer til dyrelægen allerede mandag morgen så hun kan få bestilt noget vaccine hjem til ham, vi er helt positive over at høre om en hund der har det godt på denne behandling og har været igang i så mange år med gode resultater. Det har hjulpet os en hel del.

• #11   9. okt 2010 Pia k: hvad er det der gør at hundens levetid bliver forkortet? Det troede jeg kun var hvis de fik binyrebarkhormon?

• #12   9. okt 2010 Heidi Jeg synes lige du skal læse tråden helt igennem igen for du har da ikke engang læst mit oprindelig indlæg i toppen.

• #13   9. okt 2010 Vi fodrer ikke med tørkost og har ikke gjort det i over et år så grunden til allergien er fjernet og stadigvæk er symptomer tilstede

• #14   9. okt 2010 Jeg har fået at vide, af min dyrlæge, at jeg skal prøve at trække tiden imed en uge inden næste sprøjte, men det er ikke lykkes endnu.
    Min er også blevet merre træt men hun har et godt liv.

Så mit råd er, forsæt med vaccinen.
    held og lykke

• #15   9. okt 2010 smiley

• #16   9. okt 2010 Lennart & Camilla:

Jeg har selv en hund, som er allergisk overfor husstøvmider og 2 slags lagermider.

Han har også været igennem hyposensibiliseringsprogrammet eller d.v.s. at jeg sagde stop efter den 9. vaccine. For det første havde det ikke noget synlig virkning og for det næste skal han ikke fyldes med alt muligt skidt hver måned. Gennem hele forløbet fik han Royal Canin Hypoallergenic.

I januar måned i år kørte jeg ned til Heidi C i hendes butik og købte Gourmix Classic + nogle tilskud for at få genoprettet min hunds immunforsvar. Og siden er det kun gået fremad.... Han har kun haft et tilbagefald her fornylig, og det var min egen skyld. Ville prøve noget andet foder til ham. Det kostede mig så lige en dyrlægeregning på 1200 kr. Ellers har jeg ikke været hos dyrlægen siden december sidste år.

Mvh. Gitte

• #17   9. okt 2010 Jeg ville forsøge med andet foder, enten det som Gitte s ovenfor anbefaler eller barf. Vi har selv en hund der er allergisk overfor bla husstøvmider og lagermider og har forsøgt både med vacciner og meget forskelligt foder og er endt i barf og har ikke fortrudt. Vi er i dag ude af vaccinen - 6 mdr siden hun fik sidste sprøjte. Jeg siger ikke at barf er et wondermiddel, men det Har virket på vores hund og så længe hun fungerer på det og er i flot figur, så skifter vi ikke. Men det tager tid, som du selv er inde på 1 år med vaccinen og 6 mdr hvor vi selv sprøjtede hende. Jeg ville kun give hunden fred hvis alle muligheder er udtømte indenfor medicin og foder. Og husk hunde er ikke ens, så det der fungerer for en, kan være skidt for en anden. Pøj Pøj med din vuf.
    Hilsen Susanne

• #19   9. okt 2010 Jeg synes bare at det må være bedre for hunden, at den får genoprettet immunforsvaret, fremfor at symptombehandle den med vacciner hver måned. Og hvis hunden ikke kan tåle lagermider, så skal man selvfølgelig sørge for at finde et godt foder uden korn og ris i eller barfe sin hund.

Hvis I har læst historien om Schæferen Anja, så kan hun idag tåle ALT bl.a. pizza, pandekager og rugbrød, som jo er smækfyldt med mel og dermed korn.

• #20   9. okt 2010 Gitte Jeg har prøøvet på min hund gennem et halvt år, der var ikke nogen synderlig virkning.

• #22   9. okt 2010 Ikke for at sige noget grimt om nogen eller noget men jeg har det på samme måde lige nu som når nogle prøver at sælge mig LR produkter og aloe vera der bare skal kurere alt sygdom..... ( bare et eksempel/billede ).

Balou får den kost han skal have og den bliver han på også tror jeg skisme vi er så "onde" at give ham en sprøjte hver månede resten af hans liv så han kan have det lige så godt som alle andre hunde, vi har jo set at vaccinen virker eftersom vi har haft en symptomfri hund det sidste år ca og det var herligt at have ham hvis bare han også lige kunne lade være med at komme til skade som også koster dyrelæge besøg.

• #23   9. okt 2010 jeg har været på sprøjterne (øhh lulu har) og dem fjernede jeg efter ½ år, da hun kun havde det godt i de periode hun og fik en binyrebak sprøjte smiley brugte 30.000 på hende og dyrelægens sidste dom var en sidste sprøjte så hun ikke kløede mere overhoved....

det er 3 år siden og hun er glader og sundere idag. hun får måske en mendrol en gang hver 14 dag, når hun spiser noget hun ikke kan tåle eller vi har været hos nogen med gulvtæppe. for så klør hun alt sin pels af, men det vare kun 3 dage og så er vi klar og glade igen....

du kan se hende billeder under min profil.

og ja det var også barf der har vendt om på det hele og jeg har fundet en anden dyrelæge som bakker mig op og ikke siger jeg dræber min hund (som de jo ville med den sidste sprøjte) men hun har kun været deroppe 3 gange siden og det har ikke været med hendes allergi.

(lagermider og husstøv kan hun ikke tåle)

• #24   9. okt 2010 jeg vil aldrig sige at hun er rask, men hendes imun er blevet bedre. men det 1. år har ødelagt meget. men hun lever en tålelig tilværelse og det er det vigtigte for mig.
    min anden hund røg så over på det lige så snart han kom hjem til mig og han har ikke været til dyrelægen andet end 1 gang. ( og selvfølgelig det almindelige tjek)

men tak heidi smiley og jo kender ogå begitte, men har ikke talt med hende længe! så hils hende fra mig...

Kommentér på:
Åhh nej :-( det ser ikke godt ud mere

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce