624 visninger
|
Oprettet:
15. maj 2006 Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Kørsel (slæde) med spidshund? {{forumTopicSubject}}
Hey alle spidshundetosser
Jeg har en akitahvalp på vej, måske, og jeg har fået at vide at dette kuld er rigtig godt egnet til arbejde, da de er fra forældre med godt energiniveau og stor arbejdslyst, men når jeg kigger på forskellige løbsreglementer er det fælles, at der kun er 4 racer, som kan deltage: siberian husky, alaskan malamute, grøndlandshund og samojede.
Finder der ingen åbne løb, hvor fx akitaer kan deltage??
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Det ved jeg faktisk ikke, men kan du ikke prøve at snakke med jeres race repræsentant? han/hun må da vide det... Jeg har en veninde det har gået til slæde træning med sin amstaff, så du kan sikkert godt finde et træningshold hvor du kan deltage. Men om du kan konkurrere ved jeg ikke noget om
Held og lykke med det..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Men der er i trækhundeklubben klasser hvor man løber med hudnen, og cykelklasser hvor en enkelt hund kan være med.
prøv at kig på www.sleddogs.dk
Der ud over er der jo træktræning i form af weight pull. Det kunne sikkert også være noget for en akita
http://www.weightpulldanmark.com/
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Tak, det er også dem jeg har fundet i mellemtiden, og ja, jeg har kun 1 hund, indtil videre, så jeg vil bruge en løbecykel med vaps foran, men nu er det ikke aktuelt før hun bliver ældre (hvis jeg altså får den hvalp jeg har kig på, det er ikke helt sikkert endnu).
Kender du noget til weightpull? Har ikke selv hørt så meget...
Kørsel (slæde) med spidshund?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside