{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.776 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! Min hund HADER at køre i bil!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
min lille labrador forme1 piver helt vildt når vi køre i bil.
Det er ike til at holde ud nåh hun skal med i sommerhus( 1 times kørsel) eller hvis vi bare lige skal til skoven (højst 5 min kørsel)

Vi har prøvet at købe en lukket kasse så hun ikke kan kigge ud af vinduerne og vi har prøvet så hun kan men intet hjælper. Så prøvede vi køresygpiller som hjælper men nu vil hun ikke hoppe op i bilen frivilligt.
Hun har ikke været ude for noget ubehgeligt kørsel altså bilulykker eller lignene.

Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! Min hund HADER at køre i bil!!
  • #2   10. okt 2010 okay tak. smiley
    Det vil jeg prøve så tit jeg kan få min mor eller papfar til det. smiley


  • #4   10. okt 2010 Det kan jeg faktisk godt se at du har ret i!
    Tak smiley


  • #5   11. okt 2010 og så tag kassen ind i stuen og hav den stående der, så hunden kan vænne sig til kassen. lad lågen stå åben så den selv kan rende ind og ud.

  • #6   11. okt 2010 Rigtig godt råd, Trine.
    De gange den bare skal være i bilen bare kort, kan man evt. give hunden sit måltid.
    Når I begynder at køre, er det selvfølgelig godt, at den er stimuleret og træt, MEGET TRÆT smiley
    Pøj pøj med det


  • #7   11. okt 2010 Har du fået tjekket din hund om alle led/knogler sidder som de skal???

    Hvis den nu har et led, der har forrykket sig, så kan den jo blive dårlig af at køre. Den har jo ingen mulighed for at forudse, hvor den skal lægge sin vægt for at holde balancen.

    Hunde der bliver køresyge, kan med stor held rettes, således at hunden ikke mere er køresyg.

    Jeg har godt læst, at du ikke beskriver det som køresyge, men at få tjekket sin hund er en god ting.

    Min egen hund piber og klynker, men det skyldes at han stresser utrolig nemt. Men det skal den leder skabstræning jeg træner gerne modvirke fremad rettet, men det komme jo desværre ikke over en nat.



  • #8   11. okt 2010 den kasse hun der er i bilen nåh vi køre er også den kasse hun sover i for hun ELSKER selve kassen.:D

    ville dyrelægen ikke have opdaget det ved rutine tjek?


  • #9   11. okt 2010 Ikke alle dyrlæger mærker efter på og langs rygsøjlen.

    Jeg kommer hos en hundekiropraktor, og får min hund tjekket. Men jeg ved andre kommer hos en ledmanipulator, som også kan have tjek på rygsøjle og nakke.

    Jeg har for nylig været til et fordrag fortalt af en ledmanipulator. Hun forrtalte hvor lidt der faktisk skal til, for at en hvalp/unghund kan blive skæv i nakke/ryg. Bl.a. en lidt voldsom leg, en udskridning efter bold.

    Men hør din dyrlæge om han/hun kan tjekke din hunds rygsøjle/nakke.

    Et lille fif. Lokke med en guf for at få din hunds næse først ned til halen på højre side og bagefter venstre side. Hvis den har svært ved eller ikke vil ned til en af siderne, har den sikkert en skævhed i den side. MEN lad en proff ordne det.



  • #10   12. okt 2010 okay tusind tek for det.:D
    Det vil jeg helt sikkert prøve!


Kommentér på:
HJÆLP!! Min hund HADER at køre i bil!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce