{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger efter erfaring...
  • #2   13. okt 2010 Der er fordele og ulkemper - som 'altid' smiley
    Min første chi er meget usikker og 'skrøbelig' af sind, hun har haft delvist godt af en søster, men det har også været lidt svært for hende til tider.. Men det er vigtigt har jeg observeret, at huske hvem der var der først, og han gerne skal være føre hunden, dvs. aktid tasg den første først, når de evt. skal have mad, gå tur osv, altid tag nr 1 først smiley
    Der udover, er det vigtigt at forberede sig på magtkampe. Jeg vblev eksp. nød til at tage en 'observerings' fridag igår, fordi den yngste hos mig gik i løb og har reageret lidt voldsomt på det, derfor blev jeg nødt til at se at de kan sammen. Jeg synes at der er mere arbejde i to, især hvis det er to med vidt forskellige personligheder, men selvfølægelig skal du bare gøre det samme du hele tiden har gjort.. Så arbejdet med gåture, osv osv er det samme.

    Men også dyrelæge regninger og forsikringer stiger selvfølgelig når der kommer en ny smiley Det er min erfaring. men jeg er glad for jeg har gjort som jeg har :-)))


  • #3   13. okt 2010 Hejsa,
    Du vil aldrig komme til at fortryde du får hund nr 2:o) Har man haft 2 hunde en gang får du aldrig kun en hund igen:o)....

    Det er skønt med 2 hunde, fordi man kan se de er jo "artsfæller" og kan give hinanden noget vi mennesker slet ikke kan.. Se deres samspil hinanden imellem når de leger, og begynde at læse deres adfærd, det synes jeg er spændende og fantastisk at sidde og studere...

    Og det er også dejligt at vide at når de endelig er alene så har de også hinanden, selvom da jeg kun havde Micki og han var alene hjemme, var der nu heller ingen problemer i det:o)

    Men jeg synes også det er dejligt at have 2 hunde til at ligge i mine arme om aften, 2 hunde at forkæle, 2 hunde at give sin kærlighed til, det har jeg virkelig aldrig fortrudt:o)

    Det er et minus ved at have 2 hunde. Da jeg havde Micki på de 2 år jeg havde ham alene, gøede han hvad der kunne tælles på en hånd, NU hehe, der er det hvis lidt mere;o).... Men ikke herhjemme i hjemmet gøer de aldrig, kun når der bliver ringet på og det er ok:o)

    Nogen siger at når man kun har en hund så får den mere kærlighed og opmærksomhed en når man har 2, det kan man jo på en måde sige er rigtig, fordi man kun har en hund at skulle fokusere på, men herhjemme er der nu ingen forskel, Micki får lige så meget kærlighed og omsorg som da jeg kun havde ham, og så er der et ekstra plus han har en legekammerat døgnet rundt og kunne de selv vælge, ville de med garanti ikke undvære hinanden..

    Men man skal så også huske at med 2 hunde kommer der jo også 2 udgifter, fx ekstra forsikring ekstra årlig dyrlægetjek, og ekstra uforudsete udgifter til dyrlæge hvis man nu er uheldig, så det skal man lige ha i baghovedet... Men foder bliver nok ikke den store pengesluger;o)

    Der har aldrig været problemer med mine drenge, de har altid fungeret PERFEKT sammen. Men ikke alle hunde går det måske så let med, så du skal huske at der kan komme konflikter som måske skal tackles, også når der ikke kommer til at være mere end 3-4mds forskel på dem...

    Eksperterne siger der gerne skal gå 11/2 til 2år mellem hundene, for så er den anden over hvalpestadie teenage alder og blevet voksen.. Men jeg har altså hørt op til flere at det er gået godt med 2 hunde tæt på hinanden.

    Og når hundene er så tætte kommer der måske også renlighedstræning med 2 hvalpe, som alt andet end lige er mere besværligt end med kun 1. Og du får to hunde som kommer i teenage aldren på stort set samme tid, hvor de kommer til at prøve grænser af..

    Men har du mod på det og har tænkt tingene igennem, kan jeg kun sige alt er dejligt med 2 hunde:o) Personligt ville jeg aldrig få hunde med så lidt mellemrum, men der er vi jo så forskellige:o)


  • #4   13. okt 2010 Og så glemte jeg også lige, åhhhhh når de små basser ligger og putter sammen, ej men jeg elsker det, jeg bliver så varm om hjertet af at se på det:o)... Når Caspar gør storebror Micki ren og slikker ham i hele hovedet, jeg synes det er så sødt, og det varmer mit gamle hjerte;o)...

    Og så lige en anden ting, du skal også tænke træning af 2 hunde på samme tid, fordi der er meget de små især skal lære i starten... Fx hvis igår til hvalpe og unghundetræning... Og hvis du også bare gerne vil lære dine hunde nogle ting i fremtiden(hvilket de jo elsker at bruge tid med dig på den måde)... Jeg synes det er super med træning af 2 hunde, og mine er kloge på hver deres måde, så det er sjovt at finde tricks og træning som passer lige netop til dem....

    Og som Stina siger med 2 forskellige personligheder, at man ikke skal tage dem som en "enhed" med huske de er forskellige... Mine er som nat og dag, måske derfor de fungere så fantastisk godt sammen??Ved det ikke... Men jeg har faktisk aldrig blandet mig i noget de 2 imellem, højest hvis legen lige blev for vild da Caspar var mindre.. Ellers har jeg bare observeret dem og set hvordan tingene har udviklet sig, og de har altid selv fundet ud af tingene og løst "konflikten", men som sagt mine har heller aldrig været oppe at slås eller det der ligner...


Kommentér på:
Søger efter erfaring...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce