{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Vinter forberedelser {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lidt spørgsmål til div planter..

Kan spanske maguritter overvintre, hvis jeg dækker dem til eller sætter dem ind i et skur?

Han en afart af citrus, skal den helt ind eller kan den stå overdækket i udendørsskur?
Og hvad med hortensia, hvordan overvintre de bedst?

Tror det var det, håber nogen kan hjælpe :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter forberedelser
  • #1   18. okt 2010 Kan spanske maguritter overvintre, hvis jeg dækker dem til eller sætter dem ind i et skur? :
    nej den er enårig

    Han en afart af citrus, skal den helt ind eller kan den stå overdækket i udendørsskur?
    de skal ind og stå ved 10-15 grader og tåler slet ikke den danske vinter - har dog hørt at der skulle være kommet en ny sort som skulle kunne overvintre i drivhus

    Og hvad med hortensia, hvordan overvintre de bedst?
    de skal bare stå ude, de visner ned og så skal du klippe dem til foråret når de har sat de første blade, endelig ikke inden, da man nemt kommer til at klippe de kommende blomstersatser af. hvis de står i krukker, kan du sætte dem i lidt læ, og ellers bare lade dem stå - jeg vinterdækker aldrig mine:-)


  • #2   18. okt 2010 Karin, en hortensia skal ikke klippes helt ned. Så blomstrer de ikke i samme omfang som de ellers kunne. Forrige år klippede jeg slet ikke mine hortensia, og de blomstrede meget. I år studsede jeg de visne skud, og har ikke fået ret mange blomster.
    Næste år prøver jeg at tage et par af de enkelte gamle grene. Men ellers ikke røre dem.


  • #3   18. okt 2010 Øv, mine spanske maguritter er ellers bare blevet så flotte i år... Må håbe de har selvsået til næste år :o)

    Men mange tak, så ved jeg hvad jeg skal gøre for de kære planter


  • #4   18. okt 2010 nej - undskyld, kan godt se den kan misforståes smiley netop derfor først når bladene kommer, så klippe det visne af toppen af grenene lige over første bladpar:)

  • #5   19. okt 2010 Find ud af om planten blomstre på 1. eller 2.årsgrene, så ved du også hvor langt du må klippe ned. Blomstre den på sommerskuddene klipper du bare :). Kan selvfølgelig ikke hjuske hvad en hortensia blomstre på. Men æbler blomstre på 2.års grene smiley

Kommentér på:
Vinter forberedelser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce