{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

ny barfer - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg havde her inde fået rådet, hest og kartofler til min allergi hund (ruhåret ), da vi så kom der ud, lærte vi så at man ikke kun må bruge et slags kød.
mit spørgsmål er så, vi vil gerne undgå faste dage til den lille (cocker som ikke fejler noget), kunne jeg så give den grønsager i stedet den dag og må jeg gerne give den gulerødder eller kartofler (rå) sammen med barf.
det er fordi hun altid har slugt hendes mad (hun æder hendes 250 g kallun på under 2 min) så for at hun skulle bruge tiden på maden har hun været vant til at få en rå gulerød eller kartoffel i. også fordi den anden vi har spiser langsom.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny barfer - hjælp
  • #1   4. nov 2010 Det er et helt legalt og alm. råd at starte op på hest og kartofler, hvis man har en allergihund - nu er du så den 2. jeg hører om, der har fået det modsatte råd fra en forhandler... meget ærgerligt syntes jeg smiley

Jeg har selv haft startet en allergihund op på hest... han fik ikke andet i en hel måned... bare hestekød og hesteben.

Hold dig fra diverse andre grøntsager udover kartofler... enkelte grøntsager som fx gulerod er der nogle allergihunde, der ikke kan tåle - min kunne fx ikke.

Hvorfor vil du have en fastedag?
    Vi bruger det sjældent.

Overvej at koge kartoflerne - rå kartofler er ikke det bedste.

• #2   4. nov 2010 jeg fik at vide at de helst skal have en faste dag i ugen, dog vil vi ikke give vores allergihund det, da hun i forvejen kan være svær at få til at spise eller egentlig så holder hun selv fast dage. den anden af vores hunde vores lille cocker ville dø hvis hun skulle faste, så derfo ville jeg bare give hende grønsager. vores allergi hund, får ikke grønsager.
    - Men ville det være okay at give hende kartofler?
    - Og ville det være bedst at holde sig til hest og kun et andet slags kød eller er det fint som nu, hvor hun får lam, hest, fjerkræ, indmad?
    de får også olien til.

• #5   4. nov 2010 Pia, Vores allergi hund kan bl.a. ikke tåle lagermider, støvmider, lopper, borebiller og evt foder allergi.
    vi har ikke mulighed for at fodre dem i hver sit rum. og det der sker når den lille er færdig, så går den hvileløs rundt og bjæffer, så det har vi kunne afhjælpe ved at hun har fået en gulerod eller andet som skal tygges, for så bruger hun tid på det og der er ro i flokken.

• #6   4. nov 2010 Ok, jeg havde bare forstået, at du var nyopstartet på råt.

En kort overgang er det fint med fx kun hest, men efter nogle uger, skal der andre kødtyper ind over.

Kartofler vil du sagtens kunne give - men som fast foder ville jeg ikke bruge det.

Derudover så har jeg lidt svært ved at hitte rundt i dine indlæg - jeg er lidt i tvivl om du spørger i øst og jeg svarer i vest...har din hund allergi eller?

• #8   4. nov 2010 Kan altså heller ikke se nogen grund til, at starte så ensidigt op...

Vi startede vores 2 allergihunde på ganske alm. barf... Og begge blev symptomfrie på forholdsvis kort tid....

• #9   4. nov 2010 Trine - nogle vælger at gøre det, hvis hunden tidligere har fået et allergiudbrud pga fx oksekød eller lam... så kan man stille og roligt føje flere kødtyper til og så se reaktionen.
    Andre vælger også 'hestekødsløsningen' hvis hunden er ved at blive udredt for allergi ved dyrlægen.

Normalt starter man jo også bare hunden op på alle kødtyper med det samme.

• #11   4. nov 2010 Pia,
    "Vores allergi hund kan bl.a. ikke tåle lagermider, støvmider, lopper, borebiller og evt foder allergi."....det er det sidste jeg hæfter mig ved smiley

• #12   4. nov 2010 Og så at TS åbenbart tidligere herinde er blevet anbefalet hest - det må der jo have været en grund til smiley

• #14   5. nov 2010 hej... ejg er nystartet BARF-fodre.. og min vuf har maveproblemer i stedet... men jeg har fået anbefalet kallun til opstart... så det er det eneste "kød" han får l ige nu.. selv godbidderne er lammekallun...
    jeg fik afvide at hest nok ville være for hårdt til opstart...
    men jeg er også lidt forvirret af det her inlæg...

• #16   6. nov 2010 pia H.
    det er der ingen dyller der kan give svar på... han er scannet, røntgent, taget blodprøver, stort set alt, men de siger han er sund og rask... så troede de det var foderalleri (fra tørkost) men det er det ikk... vi har haft ham et år (han er 3 nu), der hvor han var før, havde han kun huset og haven, så vi startede ligesom helt forfra, fra hvalpestadie, med at indtroducere alt nyt.. har selv en mistanke om at det måske er hans immunforsvar der ikke er helt i top... men ved ikke..

nu prover vi barf, ved det skal have lang indvirkningstid, men det får det så også..

vi fik afvide at vi skulle starte på kallun, fordi det sku være mildest for maven, hvis den var sart... emn for hver dag, sætter jeg den "røde kød"-mængde op, så han får mere og mere af det...
    end til nu går det super, og vi har ikk haft dårlig mave...

Kommentér på:
ny barfer - hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce