ny barfer - hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg havde her inde fået rådet, hest og kartofler til min allergi hund (ruhåret ), da vi så kom der ud, lærte vi så at man ikke kun må bruge et slags kød.
mit spørgsmål er så, vi vil gerne undgå faste dage til den lille (cocker som ikke fejler noget), kunne jeg så give den grønsager i stedet den dag og må jeg gerne give den gulerødder eller kartofler (rå) sammen med barf.
det er fordi hun altid har slugt hendes mad (hun æder hendes 250 g kallun på under 2 min) så for at hun skulle bruge tiden på maden har hun været vant til at få en rå gulerød eller kartoffel i. også fordi den anden vi har spiser langsom.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
Jeg har selv haft startet en allergihund op på hest... han fik ikke andet i en hel måned... bare hestekød og hesteben.
Hold dig fra diverse andre grøntsager udover kartofler... enkelte grøntsager som fx gulerod er der nogle allergihunde, der ikke kan tåle - min kunne fx ikke.
Hvorfor vil du have en fastedag?
Vi bruger det sjældent.
Overvej at koge kartoflerne - rå kartofler er ikke det bedste.
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 204
- Men ville det være okay at give hende kartofler?
- Og ville det være bedst at holde sig til hest og kun et andet slags kød eller er det fint som nu, hvor hun får lam, hest, fjerkræ, indmad?
de får også olien til.
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 204
vi har ikke mulighed for at fodre dem i hver sit rum. og det der sker når den lille er færdig, så går den hvileløs rundt og bjæffer, så det har vi kunne afhjælpe ved at hun har fået en gulerod eller andet som skal tygges, for så bruger hun tid på det og der er ro i flokken.
dec 2007
En kort overgang er det fint med fx kun hest, men efter nogle uger, skal der andre kødtyper ind over.
Kartofler vil du sagtens kunne give - men som fast foder ville jeg ikke bruge det.
Derudover så har jeg lidt svært ved at hitte rundt i dine indlæg - jeg er lidt i tvivl om du spørger i øst og jeg svarer i vest...har din hund allergi eller?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Vi startede vores 2 allergihunde på ganske alm. barf... Og begge blev symptomfrie på forholdsvis kort tid....
dec 2007
Andre vælger også 'hestekødsløsningen' hvis hunden er ved at blive udredt for allergi ved dyrlægen.
Normalt starter man jo også bare hunden op på alle kødtyper med det samme.
dec 2007
"Vores allergi hund kan bl.a. ikke tåle lagermider, støvmider, lopper, borebiller og evt foder allergi."....det er det sidste jeg hæfter mig ved
dec 2007
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 41
jeg fik afvide at hest nok ville være for hårdt til opstart...
men jeg er også lidt forvirret af det her inlæg...
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 41
det er der ingen dyller der kan give svar på... han er scannet, røntgent, taget blodprøver, stort set alt, men de siger han er sund og rask... så troede de det var foderalleri (fra tørkost) men det er det ikk... vi har haft ham et år (han er 3 nu), der hvor han var før, havde han kun huset og haven, så vi startede ligesom helt forfra, fra hvalpestadie, med at indtroducere alt nyt.. har selv en mistanke om at det måske er hans immunforsvar der ikke er helt i top... men ved ikke..
nu prover vi barf, ved det skal have lang indvirkningstid, men det får det så også..
vi fik afvide at vi skulle starte på kallun, fordi det sku være mildest for maven, hvis den var sart... emn for hver dag, sætter jeg den "røde kød"-mængde op, så han får mere og mere af det...
end til nu går det super, og vi har ikk haft dårlig mave...
ny barfer - hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside