HyggeKrogen

HyggeKrogen

Medlemmer: 1.574
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp på plejehjem? Hjælp på plejehjem?

Hej HG'er (:

Jeg har en utrolig dejlig bamse hund som jeg godt kunne tænke mig at besøge et plejehjem med et par gange om ugen.

Men ville lige hører om det er frivilligt eller om man får lidt for det?
Nogle der har prøvet det, eller har forældre / bekendte der arbejder sådan et sted? (:

tak - NKB ©

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp på plejehjem?
  • #1   26. nov 2010 Tryg fonden har noget om det : http://www.besogshunde.dk/da/Til-hundeejere.aspx

• #2   26. nov 2010 De fleste ældre center køre efter Eden Alternativ. Der har medarbejderne deres hunde og børn med på job.
    Man skal gøre det af ren interesse tag evt en snak med en teamleder i et af de ældre center der ligger i nærheden af dig.
    Blot vær' obs på at det ikke er alle beboer der vil bades hvilket står i pleje delen i deres kardex dvs de kan ex have afføring på hænder, ben osv

• #3   26. nov 2010 jeg arbejdede på plejehjem og havde selv hund med , men kontakt et plejehjem i din omegn - de ved sikkert mere

• #4   27. nov 2010 Det er friviligt som de andre skriver, du kan snakke med det private plejehjem om de er intereseret.

Du skal også være opmærksom på om din hund bliver bange for krykker, kørestole og rolatore.

Min den gamle hund ville havde været rigtig god til at være på plejehjemmet hvis det ikke lige var fordi at han var bange for køre stolene.

Min nuværende tøs ville være perfekt lige på nær at hun ikke kan forstå at det ikke er alle der gider at snakke, det kræver sin hund at kunne klare det, men over vej det og aftal med et plejehjem om i kunne prøve en enkelt gang for at se hvordan det går.

• #5   27. nov 2010 Chiki er MEGET rolig over for små børn og ældre mennesker.
    Hun kigger på folk hvis de sparker hende, somom hun har gjordt noget forkert.
    ELSKER at blive nusset med. hun er sund og rask og har oplevet lidt af hvert. Hun kan virke lidt resaveret 1 gang. Men så knytter hun bånd til de søde følgende. Og så elsker hun hvis nogen vil træne lidt med hende.
    Jeg har været på et plejehjem i Ålborg hos min mors venindes mor. Hvor hun hilste på nogen forskellige, og så var der et par der spurgte om hun kunne give pote, så fik de lige ALT at se (:
    og så ville de så gerne træne lidt med hende også.
    Men hun er en meget dæmpende hund for ældre mennesker, og ser sig selv som en hjælper.

men jeg vil prøve og spørge plejehjemmet nær mig (:

1000 tak for hjælpen!
    elsker også og gøre frivillige ting som kan hjælpe noget! (:

• #6   28. nov 2010 Noget jeg ikke have tænkt over med ældre centre er at der på plejecentre kan være multiresistente stafylokokker (MRSA) og man kan blive bære af denne hvis man er rask samt blive alvorligt syg hvis man har et lavt immunapparat eller har sår osv.

Blandt andet derfor er det ''påbudt'' / anbefalet personale på ældre center at skifte tøj efter endt arbejdsdag da multiresistente stafylokokker (MRSA) kan sidde i tøjet hvis de er på ældre centret og man da kan smitte andre i sine omgivelser.

• #7   28. nov 2010 Synes det er imponerende nogle hunde kan overskue overstående smiley Mine ville sikkert synes det var hyggeligt, at blive nusset af de første par hænder, men så ville de ikke gide det længere, så skulle der ske noget. Ved mine heller ej ville lytte til kommandoer hos andre, hvis de fornemmer de kan sno sig uden om. Hatten af, for hunde med så mildt temp. Ville da slet ej selv, havde temp, til at arbejde sådan et sted. Så igen tager jeg hatten af for folk der har sådan en personlighed, at de sagtens kan hjælpe vores ældre i samfundet :-))

• #8   28. nov 2010 jeg har Amy med på arbejde og jeg arbejder på et plejehjem. man skal ikke regne med at få noget for det, for det er dit eget valg, og der er mange pårørende der tit tager deres børn eller hund med op og besøger deres ældre.
    dem jeg arbejder med ELSKER når jeg har Amy med på arbejde smiley
    de andre jeg har er ikke egnet til at kunne komme med.

Kommentér på:
Hjælp på plejehjem?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce