896 visninger
|
Oprettet:
23. feb 2005 Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.139
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Og så har vi ført hundene igennem.
Jeg har brugt med at sige zig når de gik til venstre og zag til højre, hvilket jeg så piller af når de har lært det.
Min nye hund har jeg gået baglæns ved på højre side da hun bedst kan det.
Min gamle skulle jeg gå forlans.
Håber det er til at forstå hvad jeg mener, ellers spørg:-)
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.139
tænker lidt og træne efter 2*2 metoden eller alle metoden.. men har ikke fundet ud af det endnu, nogle der har erfaringer for nogle af de metoder?
og på felter feks a og balancen, har i trænet stpo på feltet? eller træner i løbe felt?
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Min nye har jeg trænet at vi sætter farten lidt ned så jeg er sikker på hun får den, og når hun rammer felten siger jeg dyygtig og så får hun en guf.
Hvad er 2*2 metoden?
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Fay har lært den med buer på som så langsomt blev pillet af.
Er mest til den første metode og ville gerne have shapet Fays også, men hun havde ikke lært at tilbyde adfærd godt nok på det pågældende tidspunkt.
Buerne er også rigtig gode og det gik forholdsvist hurtigt med at få hende, det lært.
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 73
Jeg har valgt at min border collie skal stoppe på feltet, 2on-2off metoden, da det er rart nok at kan komme op foran hvis man er for langt bagefter ;o) I de fleste tilfælde siger jeg bare okay, lige i det hun skal til at stille sig, så bliver det nemlig lidt alla løbefelt
Det er blot min erfaring
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Jeg gjorde det at jeg satte fire pinde, lod dem stå som allé og så lagde jeg bolden i den ene ende og sendte ham ind. Det blev vi ved med indtil det sad, og så samlede vi langsomt pindene sammen.
Det der var vigtigt var at han hele tiden havde drive på, og gik rigtigt ind i slalom.
Da han gik rigtigt ind hver gang og med fuld udblæsning begyndte jeg så at koncentrere mig om at han tog alle pinde og efterhånden kom der flere pinde på også. Når jeg gjorde det, så havde jeg de først to pinde lige op og stå og de sidste to. Så fik han hjælpen i midten.
Her er lidt fra vores træning i sommers: http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28216 og http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28215
I starten var det vigtigt at hjælpe ham med stemmen, det er ikke nødvendigt længere.
Nu er det bare at sige en og så er han i gang... Det er rigtig rart at have styr på den slalom, da fejl der kan tage tid at rette.
Mht. felter, så skal han lave stopfelter, han er bare ikke enig med mig...
slalom
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside