{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slalom??
  • #1   14. feb 2014 er det bare mig der spørg dumt?? eller er der bare ingen der har nogle gode råd??

• #2   14. feb 2014 Hold en godbid i hånden, eller hvad han nu er helt vild med, og så føre du bare hånden den vej du vil have hunden ( altså så hunden følger din hånd), og når den er færdig, ja så kan den få sin godbid. Det er sådan jeg har lært Ozzy det, og det tog 1 minut, så havde han fanget den.

• #4   15. feb 2014 det er til agility.. smiley

Jeg er helt forberet på, at det vil tage lang tid at lære ham det.
    Jeg syndes bare ikke han rykker sig.. smiley

• #5   15. feb 2014 Jeg foretrækker at bruge alle-metoden, så det ikke er for krævende i starten.

http://www.shetla.dk/slalom.html

• #6   15. feb 2014 Hvordantræner du det nu?
    Jeg er vældigt glad for 2x2 metoden. Desværre er det ikke noget der lader sig beskrive i en forumbesked og det er nok svært at få en grundig beskrivelse uden at investere i Susan Garretts video om emnet.

Men i virkeligheden har jeg set både "skøjte-metoden", buer, alle og 2x2 fungere. Tror det handler om være skarp på hvad man vil have af hunden for at den tjener sin belønning, at være meget opmærksom på de hjælpere man giver hunden i form af håndtegn og lokkemidler og at rykke videre inden hunden bliver fastlåst på et niveau, uanset metode.

• #7   15. feb 2014 Generelt er der ret gode videoer på youtube der viser de forskellige metoder smiley

• #8   15. feb 2014 Der findes flere forskellige måder til at lære slalom på, som de andre skriver er der både allé-metoden, 2x2-metoden og du kan også bruge buer på slalompindene (noget jeg dog synes er bedst at bruge som en hjælp, når den er blevet god til det). Personligt kan jeg bedst lide allémetoden, hvor hunden har et "mål" for enden, i form af legetøj/madskål, og derved spurter alt hvad den kan. Der starter du med 4-6 pinde der nærmest ligger helt nede på jorden eller står lidt væk fra hinanden, og gradvist sætter du dem længere op eller mod hinanden og putter flere pinde på, jo bedre den bliver.

2x2 er også en rigtig god metode, fordi du lærer hunden selv at søge indgangen fra alle mulige vinkler, det er dog lidt svært at forklare, der findes dog et hav af youtube-videoer omkring det smiley

• #9   15. feb 2014 Du har sørme ret Einstein, der ligger ihvertfald efterhånden en del 2x2 tutorials. Vil sige til mit forsvar, at det er et par år siden jeg sidst har kigget efter slalomvideoer smiley

• #10   15. feb 2014 Okay tusind tak det må jeg kikke på smiley

Hans hel store problem med slalom, er at han går to pinde også går han ind i den tredje smiley

• #11   15. feb 2014 Det er fordi han ikke ved hvad slalom går ud på smiley det med at lære dem alle 12 pinde på den måde med godbid / snor eller what ever, giver dem ikke forståelse for øvelsen.

Der er 2x2 eller allén bedre.

• #12   15. feb 2014 Ja min fattede heller intet da jeg startede til agility og fik at vide jeg bare skulle føre hende med godbid gennem alle 12 pinde... Hun kunne følge godbidden, men hun fattede ikke slalom. Nu er hun ret skrap!

• #13   15. feb 2014 Okay nu forstår jeg meget beder hvorfor han ikke har rykket sig smiley

Tusind tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
slalom??

Annonce