Giv mig din mening... {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en lidt svær situation, syntes jeg selv, og søger lidt meninger om det.
Situationen omhandler jule aften,som i år afholdes af min farmor og farfar, og mine hunde.
Mine hunde er mine "børn", og ikke misforstå det, for de bliver ikke behandlet som børn, men som hunde.
Jeg står i den situation at Maggi er panik slagen for fyrværkeri, da hun havde en opleves med at hun skulle ud og tisse nytårs morgen og da hun havde sat sig, begyndte nogen og fyrer raketter af, og det var nogen af de store og det skete da hun var hvalp, og Laika er hellere ikke så tryg ved det, og der er begyndt og blive skudt a her hvor jeg bor. Og pga det kan jeg ikke lade dem være alene hjemme om aften, denne tid.
Og så er jeg af den holdning at jeg ikke holder juleaften uden mine børn, hvis jeg havde det, og har den samme holdning om mine hunde.
Men meget af min familie kan ikke forstå/lide den "frie" opdragelse mine hunde får. Faktisk alle uden taget min mor, min største storebror, og min tante.
For deres opfattelse af en hund, det er at den skal ligge i sin kurv eller under bordet, når den er inde for, og ikke snakke med nogen, uden den får lov af sin "herrer", og hvis den gøre andet skal den "hakkes" ned. Og hunde skal slet ikke have kontakt med andre hunde.. Og sårn er mine hunde overhovedet ikke opdraget, men de ved godt at når de for besked på at gå over på deres tæp, så gøre de det.
Jeg har holdt en jul uden Maggi, og det var altså ikke det samme som at havde hende ved mig, da jeg føler der mangler noget ved mig.
Jeg har så sagt til familien, at jeg tog mine hunde med mig juleaften, pga fyrværkeri. Og jeg ville tage burer med til dem sårn at de ikke ville være rundt om bordet, når vi skal spise. Og hvis de ikke kunne komme med kommer jeg ikke.
Jeg fik så for 4 dage siden en opringning fra min farfar, hvor han sagde til mig at hundene ikke kunne komme med, pga pladsen. Men hvis det absolut var nødvendigt at tage dem med, kunne de få lov til at være ude i skurret. Hvilket mine hunde bare ikke skal står ude i et skur fra kl 16 til en gang omkring midnat, og da slet ikke når de ikke er vant til at står ude i et skur hvor der er minus grader.
Så sagde jeg til ham at det er os fint nok, og det respekter jeg at de ikke er velkommen, men så kommer jeg hellere ikke.
Så fik jeg af vide at nu skulle jeg tænke mig godt om.
Jeg blev så hentet af min far i dag, og han spurgte om jeg ikke godt gad og gøre ham en stor tjeneste og tage med jule aften, da mor og far har hjulpet mig så meget, han glemmer bare at jeg er den af deres(farmor og farfar) børnebørn, der besøger dem mest. Da jeg sagde det blev han meget stille, for han ved det er rigtigt, og Maggi har kun været med over ved farmor og farfar 3 gange i sit liv, og nu har jeg haft hende i over 3 år.
Og han har os glemt at jeg har hjulpet mig med at fjerne sne de sidste par år, fordi han ikke har haft tid til det, det meste af tiden.
Det skal siges at da min faster og onkel havde hund, var det mere en velkommen der, fordi det var en hund der lå i dens kurv eller under bordet hele tiden.
Hvor mine hunde er ikke velkommen, jeg er ikke den eneste med den opfattelse i familien. Jeg er hellere ikke lige den de bedst kan lide, af deres børnebørn, hvis man kan sige det sårn, da jeg ikke ligefrem gøre som alle andre i familien og finder mine egen fejl. Og jeg er nemlig den der har sagt fra overfor dem, da de ikke skal bestemme over mig.
Jeg kan hellere ikke helt med meget af min familie, da de altid har hakket ned på mig, og har bla sagt til mig at jeg ikke er god nok.
Jeg står nu og kan ikke beslutte mig for om jeg skal tage der over en halve time når engang de har spist, bare for at gøre far glad, og om det skal være med hundene skal med eller ej. Eller om jeg bare skal lade helt være med at komme.
Det skal siges at hele familien skal være samlet den 25 dec os. Da det er min mor og far der skal holde julefrokoster i år, så der kommer jeg til og se hele familien alligevel. Og jeg kommer der både fordi mine hunde er velkommen der, da min mor også ser hundene som halvt hendes hunde os. Og dels i respekt for min mor og far. Men far deler halvt min farmor og farfars mening om hunde.
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre.... Vil du give mig din mening, om denne situation. Selvom det måske er lidt svært og sætte sig ind i.
På forhånd tak!
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 171
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 206
Jo det er der, og kan fuldt forstå for at de ikke ska sidde ved bordet og tigge og savle. Det er derfor jeg ville tage deres burer med, så de kunne være i dem.
Men det er ikke det problem de har med det.
Det er plads "mangle" der er deres problem.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Jeg ville bestemt prioritere at være sammen med min familie juleaften - hundene er du jo sammen med resten af året. Du kan sagtens lave det hjemme så chancen for at de høre fyrværkeri er minimal. Kom dem i deres bure, hvis de er vant til det, dæk vinduerne til, så de ikke ser lysglimt og så spil noget musik for dem. Du kan jo så tage lidt tidligt hjem og være der for hundene. Og så ved jeg ikke hvor du bor? Men jeg synes bestemt ikke, at jeg kan huske at der er fyrret fyrværkeri af juleaften??
jul 2007
Hvis det havde været pga allergi, de ikke ville have dem over, men det er det ikke, der er ikke noget allergi i familien.
Min familie relation til dem er ikk ret stor igen, og den har aldrig været god, da den side af familie ikk acc mig som jeg er.
jul 2007
Det er blevet Sådan at vi 3 her bliver hjemme i aften, og skal hygge os med god mad og lidt juleslik, og jule guffer til de 2 prinsesser he
VI skal dog hjem til min mor og far og have en god frokoster, og hygge der
Giv mig din mening...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside