1.509 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
pelsen pelsen
jeg søger en der kan rede manses filtrede pels ud, da det er ved at være meget slemt. jeg får ikke selv lov af ham. jeg vil meget gerne undgå at klippe ham, da han bliver meget flov i flere uger efter.
jeg vil selvfølgelig gerne betale for det, og komme med ham.
håber der er en der kan hjælpe os.
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.647
Nu bor jeg ikke lige i nærheden (Odense), så det er nok ikke så let.
Men tænkte på, om du har prøvet at bruge en "filterspray"? Det er en spray, som typisk skal sprayes på knuden, masseres lidt ind, og når det er tørt, kan man lettere børste filterknuden ud.
Hvis det er meget slemt, ville jeg nok bruge saksen lidt, og så være ligeglad med at det ser dumt ud et stykke tid.
Hvis du kan få saksen ind i knuden, og ligesom "skære" knuden i stykker, så kan det også hjælpe. Start længst væk fra kroppen, og tag stille og roligt et lille stykke tættere på kroppen hele tiden.
Du må endelig ikke vaske hunden, når den er filtret, det bliver det normalt bare værre af.
Du er velkommen til at ringe til mig, hvis der ellers er noget du vil spørge om. Jeg er bestemt ikke eksperten over alle eksperter, men med 3-4 maltesere + hvalpe, lærer man noget hele tiden:-)
Mit mobilnr.: 22 333 123
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 58
min malteser har præcis samme problem. sidste sommer fik vi ham klippet korthåret. han blev så flov at han ikke ville med udenfor, han gemte sig under sengen, lod os ikke komme for tæt på og ville hverken spise eller drikke, så efter 2 dage blev vi nød at han tvinge han til at spise noget.
måske skulle jeg også prøve 'filterspray' og se om det måske hjælper på knuderne?
lise-lotte.
hvorfor er det at det bliver værre af at vaske en hund med mange knuder? har altid troet at man skulle vaske den ca. hver 3. uge med en masse balsam?
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 39
maj 2010
jul 2009
En filtret malteser bliver endnu mere filtret, hvis du vasker den, uden at den er blevet børstet godt igennem først.
Men det er rigtigt, at en malteser skal vaskes jævnligt (1-4 gange om måneden), og at det er godt at bruge balsam efter shampooen.
Måske ligger jeres problem i, at I vasker jeres hunde, uden at børste dem grundigt igennem først?
Jeg må også indrømme at jeg bliver ret sur, når jeg læser, at en malteser bare skal børstes en gang om ugen. En malteser skal helst børstes hver eneste dag.
Jeg er også sikker på, at hundene synes bedre om at blive børstet hver dag, for så går det jo hurtigere, og uden alt for mange filterknuder.
jan 2009
var lige inde og se dine dejlige vovser, de vejer omkring 3 kg, dine.
manse vejer 6,2 kg, men er på ingen måder tyk? han er ægte, med papirer.
jul 2009
Det skal så også lige siges, at mine hunde ligger i den nederste del af standarden både mht vægt og højde.
Bamse, som er vores "overskudshvalp" fra 2010 er også forholdsvis stor i det, men han holder sig dog indenfor standarden for maltesere, men i forhold til vores andre maltesere, er han en "kæmpe'".
Men i virkeligheden er størrelsen jo ret ligegyldig, alle maltesere er jo fantastiske:-)
maj 2010
okay, men jeg har ikke sagt at jeg ikke børster ham hver dag? det gør jeg jo, problemet er efter at han har været på hundepension i en periode hvor han ikke bliver børstet.
jul 2009
Nu ved jeg jo ikke, hvor langhåret han er, men måske skal du overveje at få ham klippet et par gange om året, måske ikke helt kort, men sådan en "hvalpeklip". Det vil måske være lettere for dig at holde ham fri for filterknuder, hvis han ikke har så lang pels.
Nu er en malteser jo heller ikke lige en hund der er egnet til at sende i hundepension, måske kender du nogen, der vil passe ham privat, næste gang i skal på ferie? Måske endda nogen der vil børste ham.
Det kunne også være en ide at få ham klippet inden han skal passes næste gang - uanset om det er på en hundepension eller om det er privat.
Du må endelig ikke tage det jeg skriver som en kritik, jeg vil bare gerne prøve at hjælpe dig.
jul 2009
jan 2009
jul 2009
Husk nu at få ham vænnet til børsten, inden det gør ondt at blive børstet. Det er utrolig vigtigt, at du "kæler" ham med børsten de næste dage, husk også at rose ham, når du er færdig. Det lyder lidt som om Manse mangler selvtillid. Du skulle bare lige opleve den hvalp, som vi har fra maj 2010. Af og til kunne jeg godt ønske mig, at han havde lidt mindre selvtillid:-)
jan 2009
maj 2010
men hjalp det men knuderne? er det noget du vil anbefale?
jan 2009
maj 2010
jan 2009
maj 2010
nov 2012
Følger: 1 Svar: 2
jul 2009
Du kan også prøve at fortynde noget balsam med vand (fx Rose fra B&B som fortyndes 1:30), komme det i en forstøverflaske og sprøjte hunden over lidt før den skal børstes, og måske lidt ekstra, der hvor der er filterknuder, det er den metode jeg bruger, hvis der er lidt filter. Det er forøvrigt godt at bruge fortyndet balsam, da børsten glider lettere i en let fugtet pels.
Held og lykke med det:-)
nov 2012
Følger: 1 Svar: 2
jul 2009
Er bare nysgerrig:-)
pelsen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside