{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Madplan:o) {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og forsøger at stykke en madplan sammen. Jeg er bare mig selv og vil gerne lave nogle retter hvor man evt kan bruge nogle af de samme ingredienser 2 gange på en uge, hvis det gir mening:o) Det skal være en forholdsvis sund madplan, men samtidig heller ikke kanin mad:o) Jeg kan godt lide at lave mad, men helst ikke noget der tager flere timer:o)

Håber I kan hjælpe med lidt ideer:o) Evt hjemmesider med idder til sund mad:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madplan:o)
  • #2   3. jan 2011 I bund og grund handler det - imo - om at finde noget kød du kan lide.. Og så er det "grunden" for madplanen..
    Og så deler du bare kødet i 2 - og laver noget forskelligt med det..

Eksempler fra vores madplan:

Mandag: Pasta med kødsovs og gulerodssalat med appelsin
    Tirsdag: Fyldte pandekager i ovnen med resten af kødsovsen og en grøn salat til..
    Onsdag: Helstegt kylling med kartofler, grøntsager og hjemmelavet agurkesalat..
    Torsdag: Tarteletter med resten af kyllingekødet - evt. en lille forret eller en lille salat til hvis man er sulten den dag..
    Fredag: Hakkebøf med bløde løg, gulerødder og brocolli..
    Lørdag: Hjemmelavet bøfsandwich med resten af bøffen, bløde løg og sovs - serveres med grove fritter i ovnen og gulerods salat..
    Søndag: En steak med bagt kartofler, bønner pakket i bacon og whiskey sovs..

Men ting der er gode til flere dage er fx:

En hel kylling - kan serveres som den er, laves til tarteletfyld, pastasalat, sandwich med kylling og bacon, pasta og kylling på panden - og meget andet..

Kødsovs - kan spises som den er, laves til lasagne, serveres med mos dagen efter, serveres med pandekager - og meget andet..

Hamburgerryg - serveres som den er, biksemad, med en ananasring og ost på panden, pastasalat, pitabrød, rugbrødsmadder, pasta på panden - og meget andet..

Hele stege er også gode til alt ovenstående..

Håber det kunne give lidt inspiration.. smiley

• #3   3. jan 2011 Kirstine: Du er bare super til det her:o) Tusind tak:o)

• #5   3. jan 2011 Vi har altid et basis lager (Ja selvfølgelig - det koster jo også at fylde op) som består af:

- Hakkede tomater på dåse
    - Majs på dåse
    - Svampe på glas
    - Tomat pure
    - Taco krydderi
    - Pasta
    - Ris
    - Krydderier
    - Olie

Og så køber vi for ca. 100 kr friske grøntsager om ugen - det er meget sæsonbestemt - gulerødder, porrer, pastinakker, rødbeder, squash, persillerod, kartofler, brocolli, løg, hvidløg - er nogle af de ting vi altid har.. Sammen med agurk, tomat, rødløg og peberfrugt..

Kød blir der handlet i "store mængder" - det vil sige at jeg køber en hel nakkefilet og skærer koteletter og småkød af.. Køber 2 kilo hakket kød og pakker i 500grams poser.. Køber oksebov og laver det til kebab og gullashkød - osv osv.. Alt efter tilbud - køber vi for ca. 500-600kr og der blir som regel ca. 30pakker med kød til 2 personer..

Vi har altid et "lager" af frosne grøntsager i fryseren - som regel wok grøntsager eller ærter, asparges eller bønner - noget som er nemt hvis man har en rest af noget kød og så koge en gang ris og grøntsager..

Desuden køber vi meget pålæg på tilbud - når der er 10 pakker for 75kr i Bilka fx - så skriver jeg en lille seddel og hænger op hvad der er i fryseren - og krydser af når jeg tager op til madpakken..

Vi bruger iøvrigt meget det at fryse en rest ned, så er der til en dag hvor den ene er alene hjemme - så er der lige lasagne i fryseren - og brød har vi altid på "lager" - man får et ciabatta brød for 4 kr i de fleste dagligvarer butikker.. Halvdelen til aftensmaden - og ½delen skåret over med lidt skinkestrimler, tomat, ost og krydderier - ind i ovnen - dagen efter til frokost..

Der er mange måder at "spare" på - eller bare mindske sit madspild (hvilket vi naturligvis også har - jeg er jo ikke nogen helgen smiley Hehe..)

Vi spiser bestemt ikke dårligt, men jeg tænker bare lidt over det der med at købe stort og billigt, skære kødet selv, små portioner af frisk frugt som ikke når at blive dårligt, forsøger og variere kosten så man ikke blir træt af madplanerne osv osv..

Nå - det blev måske lidt rodet.. smiley Ville forsøge og komme med lidt gode råd.. Hehe..

• #6   3. jan 2011 Wow Kirstine!! Der var da lige en masse råd, jeg godt kan bruge

Jeg er pt på dagpenge (der er gået 1 år nu) og kører sur i de 2-3 retter, jeg har råd og lyst til at lave.. Så det var nogle gode mad-ideer

Også tak til dig Trine smiley

Det pudsige er at jeg faktisk skal lave kødsovs i dag, og så er der også til i morgen smiley

Min overbo er alene og pensionist, hun laver ofte en hel portion kødsovs og køber selv plader til lasagne. Så køber hun de her aflange sølvbakker og laver en 3-4 (måske mere) portioner lasagne, og smider i fryseren smiley Så er det rimelig passende til en person og så har hun altid noget i fryseren smiley

Pt er min fryser fyldt med mad til Luna (hun er råfodret), men når jeg får tømt lidt ud skal jeg selv igang med at lave lidt ala det samme

Kartofler, hvidløg, løg og tomater har jeg altid herhjemme smiley

Og gulerødder også fremover, da jeg fra i dag skipper slik i hverdagene. Så er gulerod i skiver (mine tænder kan ikke klare hele gulerødder) en god snack.

• #7   3. jan 2011 Vi har en madplansgruppe herinde, hvis nogen skulle være interesseret smiley

• #8   3. jan 2011 Jo tak smiley

• #9   3. jan 2011 Sabrina - Er det madlog gruppen? Ellers vil jeg gerne være med

• #10   3. jan 2011 Er der en madloggruppe herinde ? Den skal jeg da have fundet smiley

Sender straks en invitation smiley

• #11   3. jan 2011 Min madplan denne uge ser således ud:

Mandag- Rester af orientalsk risret fra igår, dog idag med dampet broccoli & Hvidløgsflute
    Tirsdag- Gorden Bleu med ris & broccoli
    Onsdag- Kylling med pasta & flødestuvet spinat
    Torsdag- Porretærte med bacon
    Fredag- Butterdejsstang med ost, skinke, champignon & purløg
    Lørdag- Samme som Onsdag
    Søndag- Samme som tirsdag

Og tusind tak for alle de gode råd:o) Kom endelig med flere:o)

• #12   3. jan 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=4298

Ved ikke om jeg linker rigtigt, men prøver...

• #13   3. jan 2011 Tak, Anni smiley
    Jeg er lige blevet medlem.

• #14   3. jan 2011 vil gerne med i madplan gruppen.. mangler inspiration

• #15   3. jan 2011 Kirstine
    Kunne du ikke bare lægge en madplan ind hver uge, som vi andre kan bruge løs af. Det ser ud som om du har flair for den slags.

• #17   3. jan 2011 He he Mette - du linker til denne gruppe ! Noget specielt du vil sige med dette ? smiley SS

• #18   3. jan 2011 Fnis

• #19   4. jan 2011 Sabrina K - Du må også meget gerne linke til mig med den madplansgruppe, jeg trænger absolut til inspiration

• #20   4. jan 2011 *LOOOOOOOL*

Damn og al den tid jeg brugte på at finde denne gruppe, så jeg kunne linke........*GGGGG*

Ja ja....... Jeg er blåndine.......*GGGGG*

• #21   4. jan 2011 Men du er nu så sød, Mette, så det går jo nok alliul *G*

• #22   4. jan 2011 Tak Jeanette......... Det er jeg glad for at høre........*GGGGG*

Kommentér på:
Madplan:o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce