{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Billeder af mad.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Har lavet et album med nogle af mine mange madbilleder - nogle af dem med tekst (mine madplans billeder) og nogle uden.. Alle er billeder jeg selv har taget - og 98% af madne er noget jeg selv har lavet (Der er vist et par enkelte billeder imellem jeg ikke selv har fremstillet *S*)

Er ment som inspiration - hvis der er noget i vil have opskrift på - så må vi jo se om ikke det kan lade sig gøre! smiley

Ha en fortsat god dag..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billeder af mad..
  • #1   3. jan 2011 Skal jeg også linke.. *LOL*

http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD?feat=directlink#

• #2   3. jan 2011 Neej hvor ser det lækkert ud.. Har lige spist, men søreme om jeg ikke godt kunne klemme noget af den mad ned smiley

De der pizza snegle, kunne man "lokke" en opskrift ud af dig? smiley

• #3   3. jan 2011 Sikke en masse fine retter. Man bliver jo helt sulten smiley

• #4   3. jan 2011 timian stegte gulerødder -

Ostebrød -

Små saltede kartofler -

Vaniljeis -

Kan jeg få nogle opskriftet ? smiley

• #5   3. jan 2011 den der bagte æbler med crumble, vil jeg gerne have en opskrift på

• #6   3. jan 2011 Kirstine: Du er et meget MEGET ondt menneske:o) MUMS:o)

• #7   3. jan 2011 Du kunne lave en hel kæmpe kogebog med alle de retter du har billeder af. Man sidder jo og blive lidt småsulten selv om man lige har spist.
    Det eneste mange af billederne mangler er lidt mere "farve på drengen", hvis du forstår hvad jeg mener og det er lidt ærgeligt at det mangler, for jeg kan se i mange af retterne at der er brugt ingredienser som farvemæssigt vil se lækkert ud.
    flotte farver i en kogebog er med til at "sælge" retten.
    Men nu har du jo ikke taget billederne mhp. at lave en kogebog.
    Men jeg synes det er fedt at du har taget alle de billeder. Min svigermor driller os når vi har taget billeder af f.eks. den mad vi har lavet på vores ferier sydpå. Når vi så sidder og viser hende feriebilleder, så sige hun "og så lige et madbillede igen". Ja, og hva så.

• #8   3. jan 2011 Måske Kirstine "bare" skulle lave en kogebog smiley Med masser af billeder!

• #9   3. jan 2011 Vil gerne, ligesom Patricia, gerne have opskriften på den æbledessert med crumble smiley

• #10   3. jan 2011 Mååms hvor ser det bare lækkert ud...

• #11   3. jan 2011 Uh flyver derind smiley

• #12   3. jan 2011 Åh manner, der er mange ting, jeg gerne vil have opskriften på.. Muuums... Nu er jeg sulten

• #13   3. jan 2011 Hehe.. Jamen jeg er ked af jeg har gjort jer allesammen sultne! smiley

Men nej, billederne er ikke så gode - ihvertfald ikke de første af dem.. De er bare taget med et mobilkamera.. smiley Mange af de sidste er taget med mit "nye" spejlrefleks kamera - og det gjorde dem immervæk noget kønnere og se på.. *S* Men jeg har nu ingen intentioner om at lave kogebøger - elsker bare og lave mad! smiley Og elsker og tage billeder af det! *G*

Og Anne R. - jeg synes da ikke der er noget galt med madbilleder - det var faktisk sådan det startede - at jeg fik skrevet at vi havde fået et eller andet lækkert - og folk klagede over de ville se billeder - så begyndte jeg at lave de der "ugemenu billeder" og smide på Facebook.. smiley Det får folk meget sjov ud af - og tror de er til inspiration for nogle.. smiley

Jamen jeg skal straks skrive opskrifterne på de ting i efterlyser.. smiley

• #14   3. jan 2011 timian stegte gulerødder
    Ostebrød
    Små saltede kartofler
    Æbledessert med crumble
    Pizza snegle

Timanstegte gulerødder:
    Skræl gulerødder, skær dem i passende "tynde" strimler - jeg plejer og dele dem i 8 stykker ca - kom dem op i kogende vand i 3 min... Tag dem op og put dem i et ildfast fad - vend dem med olie, timian, groft salt og peber - og put dem i en varm ovn i ca. 15 min.. Vend gerne rundt halvvejs..

Ostebrød:
    Flæk et flute på langs - jeg plejer og bruge de billige til 3,5kr men kan sagtens bruge alle mulige andre.. Drypper med olivenolie, drysser med groft salt, peber, oregano - og masser af revet ost.. Ind i en varm ovn indtil osten er smeltet og gyldent..

Små saltede kartofler:
    En pakke af de der små "gourmet kartofler" (de hedder mange forskellige ting - men det er de der små nogle med skræl) - kog dem - lige inden de er helt færdige (de skal have lidt "bid") hældes vandet fra og de drysses med rigeligt groft salt - gerne flagesalt.. En varm pande med godt med olivenolie - kartoflerne på og de står og hygger sig ved mellemvarme.. Kan også drysses med lidt krydderi inden servering - peber, paprika, timian eller hvad man kan li.. Smager SINDSSYGT godt!

Æbledessert med crumble:
    En dessert jeg "opfandt" (den findes jo sikkert i forvejen, men ja, jeg har ikke set den før, så jeg opfandt den smiley ) i et sommerhus uden for lands lov og ret - og med en MEGET lækkersulten kæreste! smiley
    Man tager æbler - dem man nu har, det er selvfølgelig bedst med madæbler da der er mest smag.. Skrælles og skæres i tynde både.. Ligges i et ildfast fad og drysses med sukker og kanel - imens laves en crumble dej.. Hvedemel blandes med sukker - jeg plejer at tage den på slump - men vil tro ca. 100 gram mel til 50 gram sukker - og så 100 gram koldt smør og 1 tsk vaniliesukker - blandes med fingrene - skal blive til sådan noget - ja - "crumble".. smiley Hvis det er for samlet - kom lidt mere mel i.. Drysses over æblerne og ind i en varm ovn.. Bages indtil dejen er sprød og gylden (ca. 20min) - server med vanilie is. flødeskum eller creme fraiche - alt efter hvad man er til.. Smager MUMS! smiley

Pizza snegle:
    http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=5462

Og så plejer jeg at variere fyldet alt efter hvad jeg har lyst til.. smiley Er også gode efter frysning..

• #15   3. jan 2011 Hold da op hvor ser det lækkert ud! Mums! smiley

• #17   3. jan 2011 Mums da - fine fotos smiley
    Ku altså godt gnufle en frisk majskolbe lige nu !

• #19   4. jan 2011 Fyldte pandekager med marineret oksefilet:

http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD#5558041572601474610

Skærer oksefilet i fine strimler - man kan sagtens bruge en rest oksefilet hvis man har det - apropos madplanen og "genbrug" af maden fra dagen før (det på billedet er godt nok lavet af rå oksefilet - men har prøvet med en rest - og det blev ganske udemærket)

Olie blandes med sød paprika, groft salt, peber, barbecue krydderi (den fra Tiger bruger jeg), en pose tex mex krydderi (koster 5kr i den billige udgave i både Rema og Bilka. bla.) og hvis man kan li det/tåle det - chili og hvidløg..

Kødet kommes op i en pose og overhældes med marinaden og ligges på køl i et par timer (kan sagtens ligge natten over)

Mexicanske ris: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=9320 - dog bruger jeg ikke chili - men paprika og lidt gurkemeje.. (jeg kan ikke tåle chili)

Så samler jeg bare pandekagerne - med ris og kød indeni - ligger dem sammenrullet i et fad - og drysser med cheddar...

Serverer som regel med salsa, creme fraiche og guacemole - og fintsnittet salat..

• #20   4. jan 2011 Uh det var lige to opskrifter, jeg også ville have smiley Tak for det :o)

• #21   4. jan 2011 Karrykoteletter med ananas og ris:

http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD#5558044921901340946

Den er ikke selvopfunden - opskriften er at finde her: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8367

• #22   4. jan 2011 Paprikamørbrad med persillekartofler:

http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD#5558044925232154850

Skær mørbraden i fingertykke skiver - vend dem i mel og steg dem i smør/mag/olie (det smager nu altså bedst i smør *G*)

Kom en smule fedtstof på panden og svits paprika, groft salt og peber - kom løg på - og når de er lidt bløde - kom champigninger på - og hæld fløde/creme fine på panden og lad det koge en smule ind inden kødet kommes op i panden igen og lad det stå og små simre mens kartoflerne gøres færdige..

Kogte små kartofler - vendes på en pande med lidt smør og MASSER af friskhakket persille.. Skal lige have lidt brune kanter - så blir de dejligt sprøde..

Serverer som regel med grøntsager - dampet brocolli, gulerødder, ærter/majs, bønner - eller asparges svøbt i bacon hvis det skal være ekstra godt! smiley

• #23   4. jan 2011 Ristaffel med svinekød:

http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD#5558044936426419570

Den her opskrift er jeg RIGTIG glad for - det smager bare suverænt.. Jeg har lavet den til 2 personer - og jeg har lavet den til 25 personer - og den er super nem at lave - det der tager tid er sådan set at snitte alt tilbehøret! *G*

Lav en marinade af:

Olie
    Presset hvidløg (gerne en 3-4 fed)
    Karry mild
    Karry stærk
    Gurkemeje
    Tomatpure
    Groft salt
    Peber

Spæd op med lidt olie hvis den er for tyk.. Kom kødet (Svinekød i tern - jeg plejer og bruge nakkefilet der er skåret i store tern - men man kan sagtens bruge kylling i tern, oksekød i tern - eller kalkun fx.) i en pose sammen med marinaden og lad det ligge på køl i 24timer..

Skær løg og gulerødder i grove tern..

Svits kødet i en tykbundet gryde - kom løg og gulerødder op i gryden og når det hele er svitset lidt - så hældes der grøntsagsboullion ved - 4-5dl boullion pr. 500gram kød vil jeg tro (RIGTIG mange af mine opskrifter er på slump - så i må bære over med mig *G*) Lad stå og små simre under låg i en times tid eller 1½ - alt efter hvad det er for noget kød der er brugt.. Tilsæt 1 dåse kokosmælk og rør rundt - hvis det er for tynd - kan der tilsættes lidt maizena eller jævning..

Lige inden servering tilsættes frosne sugarsnaps eller bønner skåret i halve..

Og så ellers bare ris til - og alt det tilbehør man kunne forestille sig.. Bananer, kokosmel, rosiner, agurk i tern, tomat i tern, papaya, melon, ananas osv osv..

• #24   4. jan 2011 Og så er der 107'eren - jamen... http://picasaweb.google.com/102479122853763001156/MAD#5558045026571600210

Det er såmænd bare en steak med nye kogte kartofler, whiskeysovs fra Jensen og en salat med det der nu lige var ved hånden! *G* Så den har jeg altså ikke nogen opskrift på! smiley

• #25   4. jan 2011 Kirstine
    Så har du ikke forstået det rigtigt det jeg skriver.
    Nej der er ikke noget galt med billederne med det formål du har lavet dem, på opfordring fra andre at de gerne ville se de lækre retter du har lavet.
    Men jeg skriver, at hvis du ville udgive en kogebog med alle disse retter, så skal der mere skarpe farver på billederne.
    Jeg oplever ofte når jeg tager billeder indendørs, så bliver farverne ikke helt som de er i virkeligheden, de bliver lidt udvisket. De bliver mere klare udendørs. Og rigtig fotografer bruger jo nogle forskellige "paraplyer" o.l. for at få det helt rigtig lys på billedet så farverne kommer frem istedet for at blive lidt udvisket.

Så du skal ikke opfatte det som kritik af dine billeder, for jeg synes det er fantastisk at du har lavet det kæmpe arbejde at tage billeder af al den dejlige mad. Men som et slags råd til, hvis du ville lave en rigtig kogebog, at retterne belyses korrekt så madens farver springer lige i øjnene på læserne af den kogebog.

• #26   4. jan 2011 Jeg opfattede det skam overhovedet ikke som kritik! smiley Læste det "bare" som et godt råd.. *S*

Og vi taler tit om at udgive en kogebog herhjemme *G* Min kæreste mener at jeg LIGE ville være personen til det job - jeg sidder ofte ved aftensmaden og siger: "VENT - ikke spise, jeg skal først have et billede" *LOL*

Og ja - de professionelle har jo alt det fede udstyr - vi andre må nøjedes! *G*

• #27   4. jan 2011 Og har du en opskrift på vanilieis? smiley

• #28   4. jan 2011 NØJ, hvor blev jeg lige både sulten og lækkersulten der!
    Det ser skønt ud :o)

Har selv et album med billeder af mad, også blot til inspiration..... dog kan jeg ikke prale af at være så god til det der med at skrive tekst på osv ;o)

Her er albummet: http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=58382

...... og nu vil jeg så gå ud og lave mig en mad - er alene hjemme, så det bliver nok ikke til andet end rugbrød el. lign. ;o)

• #29   4. jan 2011 Kirstine
    Okay - jeg opfattede bare det som du skrev, som om du følte dig kritiseret og det var jo som sagt absolut ikke meningen.

Jeg synes da helt klart at du skal overveje det, altså at lave en kogebog. Du er jo også god til at anrette tingene på en tallerken, hvor vi andre måske bare ville kaste tingene på en tallerken, men du får det til at se lækkert ud.

• #30   4. jan 2011 Ja, jeg er enig med Anne. Du er god til at kreere og anrette.. Det ville jeg slet ikke have tænkt på.. Mmmm

• #31   5. jan 2011 hejsa men kunne vel ikke be om opskriften på den med spigetig/pasta og de der store kødboller :o)

• #32   5. jan 2011 Vanilje is - der plejer jeg at lave Nigella's - den er sød, cremet, lækker - og krystalliserer ikke så nemt som mange andre.. Men den er ikke for de fedt forskrækkede.. smiley

Ingredienser til Nigella Lawsons vanilieis:

500 ml sødmælk
    1 vaniljestang
    6 æggeblommer
    125 g sukker
    150 ml fløde

Hæld mælken i en tykbundet gryde. Flæk vaniljestangen på langs, skrab kornene ud og kom dem i gryden sammen med stangen. Varm mælken op på komfuret. Lige inden det når kogepunktet slukkes varmen, låg sættes på og sådan får det lov at stå i en 20 minutters tid. Pisk herefter æggeblommer og sukker, og tilsæt mælken mens der piskes.

Kom blandingen i den nu rengjorte gryde og varm det langsomt, mens der hele tiden piskes, indtil blandingen har fået en tyk konsistens (Nigella siger, at det ikke bør tage mere end 10 minutter). Pas på at gryden ikke bliver for varm, for så skiller æggene. Aner man, at det er ved at ske, så skynd dig at komme gryden i en håndvask eller stor skål fyldt med iskoldt vand og pisk som en gal (jeg måtte gøre det to gange). Når blandingen har den rette konsistents, skal den sættes til side, mens den køles af. Rør i den ind imellem. Når den er nogenlunde kold kan den kommes i køleskabet. Når den er helt kold i fryseren. De første tre timer skal isen piskes igennem én gang i timen. Tag isen op 20 minutter inden servering.

• #33   5. jan 2011 Italienske kødboller med spaghetti:

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/5450/Billig-mad-opskrifter/Italienske-koedboller

Jeg plejer og bruge den her "grundopskrift" - og så tilsætter jeg selv - eller tager fra - hvis jeg synes der skal noget andet eller noget mere i.. Men som udgangspunkt så er det ovenstående opskrift.. Dog tilsætter jeg enten cremefine, fløde eller creme fraiche - hvad jeg nu lige har ved hånden for at få en mere cremet sovs end den på billedet.. Og så bruger jeg feta istedet for parmasan i mine kødboller.. Men det er kun fordi kæresten ikke kan lide parmasan! smiley

• #34   5. jan 2011 mange tak for det :o)
    det skal helt sikker prøves en dag :o)

• #35   5. jan 2011 Du har rigtig mange og rigtig fine retter og forstår at præsentere dem lækkert på en tallerken. Det giver jeg de andre helt ret i. Og ja, hvis du vil lave en kogebog, skal du sørge for godt og rigtigt lys, samt måske et bedre kamera. Men hatten af for dit arbejde so far.

Jeg kan da lige lægge lidt af mit ind her, hvis nogen gider kigge - der kommer mere hen ad vejen (mine billeder er også kun med tlf.)

• #36   13. jan 2011 hold nu op hvor ser det godt ud - min fantasi rækker slet ikke så langt.... vil klart bruge dit album til inspiration smiley

Kommentér på:
Billeder af mad..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce