{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Fedt knude? {{forumTopicSubject}}

Mine tæve på 1 år, har en lille knude på størelse med 1/4 af en lille lillefinger negl, på sit ene bryst. Hun siger ingen ting til at man rør ved den, hun har ikke tabt noget pels der, og den iretere hende ikke..

Har holdt øje med den i 3 dage nu, og den er ikke blive støre overhoved.

Skal jeg være uroligt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt knude?
  • #1   26. jan 2011 Hvis det ér en fedtknude ville jeg ikke være direkte urolig - men jeg ville lige tage dyrlægen med på råd, for en sikkerhedsskyld.
    Mine forældres gamle yorkie havde en del fedtknuder igennem sit liv, og fik opereret mange af dem væk. Men som hun blev ældre, lod de dem være da de ikke var til gene.
    Deres nuværende yorkie (12 år) har faktisk også en enkelt fedtknude, og den har dyrlægen kigget på og den får lov til at sidde.


  • #2   26. jan 2011 Gør dig selv den tjenste og gå til dyrlæge og få taget en prøve af knuden!
    Min flatcoated har en del fedtknuder, som vi alle har fået taget prøver af og det giver ro i sindet.
    En knude der sidder i brystet vil typisk ikke være en fedtknude(ifølge min dyrlæge) men en tumor, som dog langtfra altid er ondartet.

    Din tæve er jo ung, så det er nok ikke særligt sandsynligt det er cancer, men for din egen skyld så få det undersøgt.


  • #3   26. jan 2011 Ja okay:O)) Tror jeg vil ringe til dyrlægen i morgen så. Fordi Liva har en på ryggen, og den genere hende ikke. Den er lige så lille.

    Men der jeg spurgte dyrlægen om den, var de overbevis om det kun var en fedt knude.

    Men er det bare mig. Fordi jeg har det sådan hvis det var noget meget alvorligt, ville jeg kunne mærke det på hende, ved det gjorde ondt på hende, og at jeg ikke måtte rører ved den, og den ville blive støre, og håret ville falde lidt af.
    Eller der det bare mig?

    Fordi hun opf'ører sig som hun plejer..


  • #4   26. jan 2011 Gitte - Dem mine forældres yorkier har haft ved brysterne, har været fedtknuder :o)

  • #5   26. jan 2011 Jeg må sige jeg ville også tage til dyrelæge bare for en sikkerhedsskyld, så hvis det er noget alvorligt at det ikke breder sig, men det er jo langt fra sikkert, men bare så du heller ikke skal gå og tænke på hvad det er. Eller ihvertfald få set på det af en dyrlæge, så kan han vejlede dig:o)

    Er det noget der stikker ud tra kroppen eller kan du mærke det under huden??


  • #6   26. jan 2011 Det er lige inde huden den sidder:((

    Nu bliver jeg jo helt bekrymret her:((


  • #7   26. jan 2011 *~~*Twilight hundene *~~* H

    Du skal ikke blive bekymret, det kan jo bare være en fedtknude, men altid bedre at få det tjekket og dyrlægen, han ved jo meget bedre end os alm, dødelige;o))..

    Du skal da bare være glad for du er så opmærksom om opdager det:o)

    Grunden til jeg sprøg, at Caspar engang havde betændelse i en talgkirtel, der sad lige som en lille bums under hunden og han tabte håret i en ring omkring det.. Så fik han antibiotika og så forsvandt det og der kom hår tilbage igen:o)


  • #8   26. jan 2011 Jeg tror ikke man kan garantere at fordi det ikke virker til at gøre ondt på hende, at så er det ikke alvorligt.... Jeg ved at kræft hos mennesker ses jo ofte også som en knude som bare er der, uden man har ondt...

    MEN MEN MEN MEN, det kan være SÅ meget andet end det, husk på det... Det er bare bedst at få tjekket knuder, for hvis det nu er ondartet så bliver det jo opdaget i tide og breder sig ikke...

    Men slå du bare koldt vand i blodet(selvom jeg godt kender den følese og man bliver nervøs) for er jeg sikker på det ingenting er:o)


  • #9   26. jan 2011 Ja, ved godt det ikke kan mærke det. Men hun har ikke tabt noget pels der. Og prøvet lige og mærke igen da hun stod op, og der kunne jeg slet ikke mærke den. Så den er lille kan du hører.

    Ja, men ringer lige til dyrlegen i morgen tidlig og hører hvad han siger..

    Ved godt jeg ikke skal gå i panik.. Men det gør jeg altid når der er sådan noget.. Er ikke så god til det.. Tror slet ikke tænke på hvordan det bliver når jeg får børn.

    Det bliver pakke ind i bobblplastisk, for at være sikker på at der ikke sker noget med dem. Kunne være jeg skulle gøre det samme med hunden. Hi hi:O))

    Men skal nok prøve at lave være med at gå i panik her hjemme:O))

    Og ved jeg er for overforsikting, det har jeg fået at vide før:O)) Når hundene skal passe ude, har jeg næsten hele bilen fyldt med ting, fordi de skal føle sig hjemme. Hi hi:O)) Kan ´bare konstetere at jeg ikke er god til sådan noget:((


  • #10   26. jan 2011 Åhhhh, jeg havde læst at hun HAVDE tabt noget pels, min fejl...

    Ja gi' lige Dylle et kald i morgen, ellers får du nok heller ikke ro i kroppen;o).... Kender det aaaaaaalt for godt det du siger, så ved lige præcis hvordan du har det... Men det er jo fordi man elsker de kære små så højt og er så bange for at miste dem, at man bliver nervøs:o(

    Men hellere lidt pyller end ligeglad det har jeg altid holdt på, eller bliver jeg vist nødt til at holde på, som pyllermor;o)

    Men ja det kan jo være lige fra alt til intet, derfor er det også rart at få vished:o)

    Kan lige se det for med en bil der er propfyldt med hundeting, det er SÅDAN det skal være;o)


  • #11   26. jan 2011 Nej, ingen misted pels. Og det plejer de og gøre hvis det er..

    Jamen, det vil jeg lige gøre, for at få ro:O))
    Ja, det er jo lige det det kan desværre. Så jeg ringer heller nogle gange for meget, en gang for lidt. Så er er med på vognen som pylremor:O)) Ja, er rigtig mange for at miste dem, helt vildt...

    Ja ik? Hi hi:O)) Folk ringer altid af mig når det er:O)) Fordi min verden her hjemme drejer sig rigtig meget om mine små hunnnier:O))


  • #12   27. jan 2011 Det synes jeg også er bedre, for man ville aldrig tilgive sig selv hvis det var noget alvorligt, og man kan jo heller ikke få ro i sindet før man ved hvad det er:o)

    Hurraaaa for pyllermødre, hihi, deeet kan vi li'.;o)


  • #13   27. jan 2011 Jeg tænker omdet kan være chippen der er vandret derom? Latoyas chip sidder på hendes bryst nu og den mærkes jo som en lille knude

  • #14   27. jan 2011 min mors hund har også en fedt knude, men den forsvinder og kommer som den vil :s

  • #15   27. jan 2011 Ja hvis den er ligeså lille som en chip, kan det sagtens være dét smiley
    Shikas chip er vandret fra nakken til hendes bryst/forben smiley


  • #16   28. jan 2011 Ringet til dyrlægen. Han sagde jeg skulle kigge tiden and, da hun var i løb for 2 måneder siden, og hendes bryster et store. Så hun kan være lidt indbildsk drægtig.

    Og den lille fedt knude er mindre her til aften:O))

    Spurgte ham med den chip, han sagde: Det er uderst sjælden at den vandre..


Kommentér på:
Fedt knude?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce