{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Jeres bedste tapas! {{forumTopicSubject}}

Smart som jeg er, har jeg inviteret min familie til min kærestes fødselsdag.. TIL TAPAS!!

Så kom med jeres bedste opskrifter på tapas.

Jeg havde tænkt på, at lave:

Tigerrejer med sweet chilisovs til.
Små kødspiraler lavet af butterdej.
Ciabatta lavet i ovnen med forskelligt topping
Noget hjemmelavet ost med tuckiks.
Tænkte også på pølsehorn, lavet af cocktailspølser.

Jeg ved godt, at det ikke har noget som helst med tapas at gøre, men tror ikke ikke at det kan gå alligevel, hvis jeg nu laver lidt spansk ved siden af ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres bedste tapas!
  • #1   4. feb 2011 små stykker melon, med parmaskinke viklet omkring

    asparges med carpaccio omkring


  • #2   4. feb 2011 melon med serranoskine.. Selvfølgelig smiley

    Asparges med carpaccio har jeg ikke prøvet før.. Skal det være rå asparges ?


  • #3   4. feb 2011 Ingen tapas uden oliven og hvidløg. Både med og uden marinade og fyld.

    Chorizo (spansk, krydret pølse), med et stykke brød + æg eller kogt i cider eller vin.

    Indbagt blæksprutte

    Minipandekager med krydret kød- og grøntsagsfyld

    Papas arrugadas:meget små salte, stegte kartofler med en krydret sauce af olivenolie, hvidløg, chili, paprika, kommen og vineddike.

    Alioli: består af olivenolie, hvidløg og salt, men nogen gange også æggeblomme for at jævne. En slags hvidløgsmayonnaise/kold sauce som serveres til brød, fisk, skaldyr og kød.


  • #4   4. feb 2011 Spansk tortilla - æggekage med kartofler, løg og hvidløg med en let salat til

    Kylling med hvidløg og sherry - retten hedder vist originalt (oversat) "kylling med 40 fed hvidløg)

    Albondigas (små oksekødboller i timatsovs)

    Gazpacho (kold tomatsuppe)

    Ajo Blanco (kold hvidløgs-og mandelsuppe)

    Ensalada rusa (minder nok lidt om en blanding af italiensk salat og kartoffelsalat)

    Rejer med hvidløg, citron og persille

    -Når jeg får chorizo plejer jeg at stege den, da det er en voldsom fed pølse, - Desuden synes jeg også den smager bedre stegt!





  • #5   4. feb 2011 -Ellers så tag et hurtigt kig på nogle af retterne fra "Annemad - i Spanien" på DRs hjemmeside

  • #6   4. feb 2011 Oliven og hvidløg kommer på i rigelige mængder smiley :)

    Skal helt sikkert afprøve nogen af jeres ideer..

    Tror det bliver

    saltmandler, oliven og marinerede hvidløg
    Tigerrejer med sweet chilisovs til.
    Små kødspiraler lavet af butterdej.
    Ciabatta med mozzarella og serranoskinke, bagt sprødt.
    Noget hjemmelavet ost med tuckiks.
    Pølsehorn, lavet af cocktailspølser.
    Melon med serranoskinke
    Chorizopølse med noget rustikt brød.
    Aioli med de der lange brødstænger til.
    Serranoruller med smørreost og forårsløg.

    Det bliver et stort tagselv-bord. Vi bliver 7 voksne og 2 børn.
    Tror i ikke, at det er nok at vælge imellem ?

    Alle de varme retter, tror jeg ikke lige jeg magter den dag smiley




  • #7   4. feb 2011 Det lyder lækkert, og jo, jeg tror bestemt det er nok. Der er da lidt for enhver smag. Og så kan man selvfølgelig supplere med f.eks. cherrytomater, minimajs, stykker af peberfrugt o.s.v., hvis man synes.

  • #8   4. feb 2011 God ide med gnavegrønt, Mie smiley

  • #9   4. feb 2011 Dadler uden sten med en cocktailpølse inden i (ikke fra dåse, de rigtige med skind) og gerne list frisk timian drysset på. Og så en tur i ovnen.
    Det lyder måske sært, men det smager fantastisk og er altid det største hit, når jeg har gæster til tapas.
    Det smager også godt med dadler uden sten med bacon om og så i ovnen.

    Eller kammuslinger med bacon om og så i ovnen.


  • #10   4. feb 2011 Jeg har desværre ikke en opskrift, men når vi har været i Spanien og på en helt speciel god tapas-bar, har vi fået nogle mægtig lækre små laksebrød.
    Det var noget hakket laks som var rørt sammen med et eller andet og så lagt på nogle små stykker brød - hmmmmm rigtig lækkert.


  • #11   4. feb 2011 Noget som også er rigtig tapas-agtig er en god blandet salat, hvor salatstykkerne er lidt store, med oliven, nogle små fisk af en slags, sild-lignende, men små som ansjoser/sardiner, hårdkogte halve æg etc.
    Vi deler sådan en mixed salat når vi spiser der, men ved ikke om det er lidt for grænseoverskridende for gæster her i DK.


  • #12   4. feb 2011 Anne R : Det lyder også lækkert. Jeg ved også at der i det hele taget er meget fisk og skaldyr til en rigtig spansk tapas. Både som små stykker kold marineret fisk, salat/mix med grøntsager og fisk/ og indbagt eller på brød. Men næsten altid blandet med krydderier og olivenolie.

  • #13   4. feb 2011 Det er skæppe lækkert. Jeg (vi) glæder os afsindigt til vi kommer derned igen og ind og finde vores favorit tapas-bar.

  • #14   4. feb 2011 Manchego i tern i en rigtig god olivenolie med rosmarin.... det smager alt for godt

Kommentér på:
Jeres bedste tapas!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce