1.395 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar

17. apr 2009 Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Indkald med fløjte... Indkald med fløjte...
Jeg ved godt at Nuga er en blanding men hun har rigtig mange af de samme ideer som en ægte Border.
Jeg har lige et spørgsmål til jer med de "rigtige" vapser.
Når Nuga og jeg går ud over markerne og hun self løber af sted med snuden i jorden, så kan det knibe med at få hende videre i mit tempo.
Jeg vil abs ikke sige at hun er ulydig men kommer når HUN er færdig.
Jeg begynder så at gå mens jeg siger hejhej. Så er hun bange for at jeg går helt væk fra hende og så kommer hun.
Jeg har læst at Bordercollier er ekstra lydhør overfor høje toner så må/kan jeg bruge hundefløjte eller er det synd.
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
Hvis du vælger at anskaffe dig en, så synes jeg du skal prøve en som ikke er helt så høj i lyden. Som du selv siger, er border collier enormt lydhør...
Men hun skal jo først trænes til at komme når du fløjter. Altså at vide fløjten betyder hun skal komme. Derfor tænker jeg at du måske bare skal træne hende til at komme med det samme, og ikke snuse færdig først. Måske lokke hende med legetøj eller guf ?
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Ja, det kan godt være at jeg skal genoptage klikkeren og hvad den betyder først. Hun har lært de grundliggende regler men når jeg så IKKE har guffere med så er det at hun liiiige skal være færdig og så kommer hun. En dejlig lille bandit:)
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
Indkald med fløjte...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside