{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

Hjælp - Går på bordet! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mig og min kæreste har et problem med vores ene hund.
Han er en cane corso på 8 mdr.
Og han bliver ved med at hoppe med forpotterne op på køkkenbordet og tage hvis der f.eks. står en tallerken der ikke er blevet skyllet af endnu. Eller hvis mine niecer har en rugbrødsmad liggende på sofabordet nupper han også lige det. Synes efterhånden snart vi har prøvet så meget og lige lidt hjælper det.

Er der nogen der måske har haft samme problemer som kan komme med nogle gode ideer til hvordan man kan stoppe det, eller andre der måske har gode ideer?

Håber virkelig nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Går på bordet!
  • #1   23. feb 2011 jeg lavede en "peber " smørbolle!! lagde den på bordet, vups den blev hugget i en fart!!! og hunden går ikke på bordet mere, det var ondt, men virksomt

• #2   23. feb 2011 Ja / Nej smiley Held og lykke med ham og held og lykke med flytningen smiley Kh M

• #3   23. feb 2011 nope for kæmper med samme problem.. min lille pelsklump herhjemme hopper op på sofabordet, men tror ikk det med peberbollen virker. han er meget kræsen, så det er ren kedsomhed der driver ham til det. og alle de der mindgames virker heller ikk på ham. det begyndte da jeg fik aflivet min anden hund

• #4   23. feb 2011 altså jeg tror peberbollen virker, bare ikk lige på ham fordi han ikk spiser noget mens han er på bordet..
    ku lige ses at det ku misforståes det jeg skrev.. hehe

• #5   23. feb 2011 Har prøvet peberbollen og den virkede ikke smiley
    Jema: Hvor megte peber kom du ca i bollen?

Maja: Mange tak smiley

• #7   23. feb 2011 Mange tak for forslaget.
    Men vores hunde bliver kombineret med tørfoder, Gourmix fra Vetcur og Barf, så tror ikke rigtig det kan blive mere spændende.

Men tusind tak for forslaget smiley

• #8   23. feb 2011 anqulicia. Stødt peber og smør uden om!! min skyndte at hugge det i sig, så jeg ikke kunne sige fy! drak rimelig meget vand bagefter, men stjæler ikke fra bordet mere

• #9   23. feb 2011 Okay, det kunne være man squ prøve det.
    Kan jo håbe på det hjælper.

• #10   23. feb 2011 For det første skal han lære hvad "nej" eller "ned" betyder og de kan indlæres på mange måder, og der er flere eksempler her i forum.
    Indtil han har lært det, må I sørge for at han ikke får muligheden for success, altså enten afskærme eller aldrig lade ham være alene med et bord, hvor der er noget at komme efter.

Alle de tricks med noget der smager grimt eller straf er ikke vejen frem.
    Lær ham f.eks. at hoppe op af et eller andet (træ, sten el. lign.) sæt kommando p "op" når han kan og derefter kommandoen "ned", når han skal ned på gulvet/jorden med 4 ben.

I kan også stille noget meget fristende foran, og (evt. med snor på) lade hunden gå forbi. Hvis han ikke rører det skal han ro: "nej" og led hunden væk. forholder han sig i ro: ros igen og prøv en gang til.

• #11   23. feb 2011 Han ved godt hvad nej betyder. Og har brugt kommandoen nej hvis vi f.eks er i nærheden af bordet og så tager han heller ik noget.
    Problemet er hvis mine niecer f.eks. sidder og spiser et stykke brød og hvis så er i køkkenet så kan han sagtens finde på at tage det hvis børnene lige er lidt uopmærksomme, og når vi eksempelvis sidder i stuen om aften hopper han med forpotterne op på køkkenbordet og ser om der er noget lækkert der!
    Vi har prøvet med at når han ikke tog det der lå på bordet så ros og give en anden godbid, selvfølgelig aldrig det på bordet.

Så disse to metoder har vi også prøvet, ellers gode forslag smiley

• #13   27. feb 2011 gammeldags musefælder.. smækfælder... virker hver gang.. det samme om den går i møbler og ikke må det.. ikke den pædagogiske måde ved jeg godt, men når alt andet er forsøgt

• #14   27. feb 2011 * *Rottweiler Von hause NOMIS* * det tør jeg sku ikk med min;-) det knækker bare nakken på ham den lille.. hihi

• #15   3. mar 2011 Heheh, ja tror nok det skal være til en lidt større hund.
    Men det er vores dreng nu også smiley

Men vi er i lørdags flyttet, boede før hos min kæreste søster og hendes familie. Og det har hjulpet rigtig meget på ham, han har ikke været på bordet siden smiley

Men nu må vi ses om det kommer igen.

Kommentér på:
Hjælp - Går på bordet!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce