2.072 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - Går på bordet! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Mig og min kæreste har et problem med vores ene hund.
Han er en cane corso på 8 mdr.
Og han bliver ved med at hoppe med forpotterne op på køkkenbordet og tage hvis der f.eks. står en tallerken der ikke er blevet skyllet af endnu. Eller hvis mine niecer har en rugbrødsmad liggende på sofabordet nupper han også lige det. Synes efterhånden snart vi har prøvet så meget og lige lidt hjælper det.
Er der nogen der måske har haft samme problemer som kan komme med nogle gode ideer til hvordan man kan stoppe det, eller andre der måske har gode ideer?
Håber virkelig nogen kan hjælpe
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
feb 2008
Følger: 124 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 167 Svar: 1.059
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.461
apr 2007
ku lige ses at det ku misforståes det jeg skrev.. hehe
okt 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 64
Jema: Hvor megte peber kom du ca i bollen?
Maja: Mange tak
okt 2008
Men vores hunde bliver kombineret med tørfoder, Gourmix fra Vetcur og Barf, så tror ikke rigtig det kan blive mere spændende.
Men tusind tak for forslaget
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
okt 2008
Kan jo håbe på det hjælper.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Indtil han har lært det, må I sørge for at han ikke får muligheden for success, altså enten afskærme eller aldrig lade ham være alene med et bord, hvor der er noget at komme efter.
Alle de tricks med noget der smager grimt eller straf er ikke vejen frem.
Lær ham f.eks. at hoppe op af et eller andet (træ, sten el. lign.) sæt kommando p "op" når han kan og derefter kommandoen "ned", når han skal ned på gulvet/jorden med 4 ben.
I kan også stille noget meget fristende foran, og (evt. med snor på) lade hunden gå forbi. Hvis han ikke rører det skal han ro: "nej" og led hunden væk. forholder han sig i ro: ros igen og prøv en gang til.
okt 2008
Problemet er hvis mine niecer f.eks. sidder og spiser et stykke brød og hvis så er i køkkenet så kan han sagtens finde på at tage det hvis børnene lige er lidt uopmærksomme, og når vi eksempelvis sidder i stuen om aften hopper han med forpotterne op på køkkenbordet og ser om der er noget lækkert der!
Vi har prøvet med at når han ikke tog det der lå på bordet så ros og give en anden godbid, selvfølgelig aldrig det på bordet.
Så disse to metoder har vi også prøvet, ellers gode forslag
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
apr 2007
okt 2008
Men det er vores dreng nu også
Men vi er i lørdags flyttet, boede før hos min kæreste søster og hendes familie. Og det har hjulpet rigtig meget på ham, han har ikke været på bordet siden
Men nu må vi ses om det kommer igen.
Hjælp - Går på bordet!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside