{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Tidliger ejer! Brug for hjælp?? {{forumTopicSubject}}

Som de feste af jer ved, købte jeg min Chihuahua Bailey da han var da han var 4 måneder. Da han var 7-8 månder fik han konsteret PL 2/2 på vej og i 3/3.. Jeg var knust.. Jeg købte ham unden papirer, men så vidt jeg ved, havde hans bedsteforældre papirer, hvor ved jeg ikke.. Gav alt for meget for ham.. Også i forhold til han var uden papirer..
Min Far hjalp min til at ringe til hende jeg havde købt ham af, for at se om der var noget at hente på hans fejl..
Det var der SELVFØLHELIG IKKE.. Hun sagde at hendes hunde var blevet tjekket alle sammen..

Snakket så med den tidliger ejer i går.. Hun spurgte hvordan det gik med ham.. Jeg spurgte hende om, hun havde nogle oplysninger på dem der havde købt Bailey søskende, så jeg kunne finde dem. Da det kunne være sjovt og se hvordan de ser ud, og om de har PL også, eller det kun Bailey er har været så uheldig..

Det har hun overhoved IKKE, ikke en gang et navn.. Skal lige siges, hun kun har haft det kuld!! Og de var 2 hanhunde og 1 tæve.

Hun skriver så at de vil have et kuld hvalpe i år, og siger så, at de den her gang vil have tjekket for avlelig sygdomme som PL den her gang.. Og allerede der sætter det mit pis i kog..

Hun skriver så at de vil finde en hanhund med papirer den her gang. Siger så det bliver svært når deres ikke har papirer.. Det siger hun så den, hvide de vil have hvalpe på har. Og hun har været tll udstilling 1 gang da hun var hvalp. Siger så at hvis hun tæven ikke er avlsgodkendt kan hvalpe ikke få papirer. Er dette ikke rigtig nok sagt?
Men hun skrev så ikke mere om det, andet hun glæde sig rigtig meget..

Da jeg fik Bailey hjem, havde han aldrig gået i snor, aldrig haft halsbånd på eller noget.. Var ikke blevet socialtseret OVERHOVED heller..
Var ikke vandt til at tisse udenfor overhoved..

Var bare helt rysted over det hun skrev.

Er det bare mig, eller kan i følge mig lidt?

Jeg har lært meget af alle folk her inde:O)) Men det lyder tydligt vis ikke til hun har sat sig ind i det den her gang heller ikke:((

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidliger ejer! Brug for hjælp??
  • #1   23. feb 2011 Han bliver 2 år her til agust.

Nej, okay. Ved så ikke hvor hunden har papirer henne.. Men blev bare meget overrasket over hun igen, ville sætte et kuld hvalpe til verden, uden og have sat sig ind i det igen:(

Men tak Chalotte:O)) Viste i hvertfald den ikke i DKK. Vil jo selv rigtig gerne have en DKK hvalp, som jeg forhåbenligt kan udstille. Så er jo ved at sætte mig ind i det hele, en gang for alle. Men var ikke sikker med DRU.

Men rigtigt mange tak:O))

• #2   23. feb 2011 Problemet er vel hvis der ikke er kontrakt på købet af Bailey - Så er det jo Louise der skal bevise at hun har købt denne hund af opdrætter.
    Det er altså svært at bevise som køber, hvis ikke der er kontrakt på det. :o(

• #3   23. feb 2011 undskyld jeg er lidt uvidende....hvorfor er der så mange der vil købe/ have, en hund med DKK papir mod DRU?? Har selv fra DRU, men bruger ikke tavlen da vi ikke går på udstilling....

• #4   23. feb 2011 Ja, det er rigtig at der ikke er nogle kontrakt på ham, så det er rigtig svært og bevise desværre:((

Tak Chalotte:O))

Jamen, kan da prøve og se om jeg kan bevise det på en måde:O))

• #5   23. feb 2011 Har overhoved ikke noget mod DRU overhoved:O)) Der er bare mange ting jeg syntes er godt ved DKK:O)

• #6   23. feb 2011 jeg læser ikke at der er nogen der direkte har noget imod DRU, men at de foretrækker DKK og så spørger jeg bare om hvorfor, da jeg ikke ved så meget om det...men det er vel kun når der gås på udstilling det har betydning? er de mere strenge ang. avls godkendelse? Skal tæve hunden også være godkendt, eller er det kun han hunden?
    undskyld, men det er vist blevet et selvstændigt emne det her, og ikke noget med tråden her at gøre :::kh momsi

• #7   24. feb 2011 ok , så forstår jeg....men ella er købt med DRU tavle det havde hendes mor og far, så er der vel ikke noget valg,
    Så er det at man skal kikke efter INDEN man køber hvalpen.

• #8   24. feb 2011 Momsi. Hvis man køber en hvalp med DRU tavle, så bør man Altid be om at se PL attester på begge forældrehundene, så man er sikker på at de begge 2 ER blevet testet, man skal aldrig ta et ord for gode vare. :o)
    Det er det vigtigste, da som de andre skriver ikke er noget man Skal ha gjort hos DRU,
    Men en god opdrætter uanset om hundene har tavle eller ej, bør Altid tjekke forældrene for PL og også gerne PRA =øjenlysning, når man vil lave et kuld hvalpe. *Smiler*

• #9   24. feb 2011 Ja hvor klog er man på det inden man køber f.eks. en chi....ikke ret mange kan jeg betro dig, det er først noget man bliver klog på når man har købt.. ella er checket for det ved 1 års undersøgelses dagen...

• #10   24. feb 2011 Momsi, tro mig :o), jeg har selv lært det på den hårdeste måde man kan lære det på, på trods af at jeg har haft hunde i over 40år, så skulle jeg først lære om disse ting da jeg blev syg og derfor måtte finde en lille hunderace istedetfor de kæmper jeg ellers altid har omgivet mig med.
    .
    Men nu er det ihvertfald hamret ind i mit hovede, så jeg køber aldrig en Chi hvalp igen hvor forældrene ikke har papirer på, at de er tjekket for alt.

Man lærer helt sikkert så længe man lever *Smiler*

Kommentér på:
Tidliger ejer! Brug for hjælp??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce