{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Hjælp! >< {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har min hund Karla som jeg virkelig har brug for hjælp med!
Lige siden hun var lille har hun været lidt sær >< Og det er ikke blevet meget bedere... Hun er bange for høje mænd, og babyer... Hun gør, og bliver over glad når man kommer hjem (og hun vil bare ikke lære at lade være..) Når man går tur med hende er hun rigtig dejlig! Men lige så snart hun ser en hjort, eller et andet dyr, løber hun af h' til og er mega svær at få tilbage...
Og det er lidt alla det samme når man lukker hende i haven.. Vi har ikke hegn, men hun har altid været god til at blive i haven, da vi har en stor have. Men her på det sidste er hun begyndt at gå i skoven, og kommer ikke når vi kalder.
Har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre? :3

Men det vigtigste er det med babyer, for min søster venter sig, og hvis hun knurre så meget som en gang bliver hun aflivet.. Jeg kan godt forstå det, men ser helst at det ikke sker!!
Pleace hjælp mig !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! ><
  • #1   3. mar 2011 Hegn i haven... træne indkald... at knurre er et advarselstegn, et afstandssøgende signal. Hellere at hunden knurrer inden den bider end at den bider uden at knurre først.

  • #2   3. mar 2011 Det der er, er at hun sagtens kan indkald og sådan. er simpelthen så let at få til at gå på plads... Men lige så snart hun bliver "jagthund" høre hun på ingen måde efter.. Lige meget hvad vi gør..
    Jeg ved godt at knurre er et advarselstegn.. Men jeg ved også at efter knurre kommer bide, og at vi ikke ved hvornår babyen går over hendes grænser... Og det er desværre ikke mig der bestemmer..


  • #3   3. mar 2011 Ellers tak for rådet :3

  • #4   3. mar 2011 Efter knurre kommer der kun bide hvis ikke knurre bliver respekteret. Det er jo netop det smarte ved afstandssøgende signaler. Det giver den anden part en mulighed for at stoppe eller fjerne sig.

  • #5   3. mar 2011 babyen går over hendes grænser når hun smasker/har ørerne lagt ned, har halen lavt og lavt kropssprog... eller når hun ser sig nødsaget til at knurre.

  • #6   3. mar 2011 Men en lille baby ved ikke at den skal fjerne sig.. Og jeg ved godt de ting du siger, jeg har bare brug for en måde at vænne hende fra hende.. Fordi min mor og min søster ikke vil tolorere at hun knurre..
    Og gid bare Karla var så god til at vise når babyen var for tæt på, men hun opsøger selv babyerne hjemme hos os, og så kan hun ende med at knurre.. Men det er også kun lige når babyen er kommet hjem til os.. Så jeg er lidt lost om hvad jeg skal gøre..
    - Og nej, det er ikke altid lege knur... Desværre!


  • #7   4. mar 2011 men i lader vel ikke baby og hund være uden opsyn? Det er jo jeres opgave at flytte baby når hun knurre eller give hende en time out i et andet rum måske.

    Bor din søster hjemme?
    Hvis ikke kan Karla måske komme bag børnegitter i køkken/soveværelse/gang/andet imens søs og baby er der, så hun lige kan se baby an på afstand. Så kan hun måske få noget lækkert at tygge i imens (selvfølgelig ikke noget i igen vil tage fra hende og hvor i kan gå ud/ind uden at det så giver anledning til konflikt), så hun erfarer at baby på besøg = lækre ting at tygge i.


  • #8   4. mar 2011 Babyen er ikke født endnu.. Og nej, vi ville aldrig lade dem uden opsyn :3

    Men din anden ide virker god! :3 Jeg vil forslå den for min mor ^^


  • #9   4. mar 2011 Det lyder godt. Så kan Karla da ihvert fald vænne sig langsomt til babyen og måske til slut blive helt tryg ved den lille.

  • #10   4. mar 2011 Ja smiley Hun har også kun mødt babyer et par gange... (min nevø xD)

Kommentér på:
Hjælp! ><

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce