{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Tisser i sofaen.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ja vores dejlige bette Thea på kun 13 uger (sådan ca.), har fået en dum vane med at tisse i sofaen når hun er alene hjemme.
Kan man købe noget som gør at det ikke er et lækkert sted at tisse - Men et lækkert sted at sove?

For alle tre hunde ligger og sover i sofaen når de er alene, og det fungere bare rigtig fint.
Fjerner jeg trappen til sofaen, kan hverken Thea eller Shika komme derop. Hvilket jeg synes er synd for Shika, hun elsker at ligge op af radiatoren på sofaryggen nemlig :o)

Har pt lagt sorte sække i sofaen under tæpperne, så det ikke går igennem til hynderne. Meeen, ved ikke hvor holdbar en løsning det er.. Smil..

Lidt hjælp tak :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser i sofaen..
  • #1   8. mar 2011 fjern trappen indtil jeres hvalp er renlig. det med poserne er ingen løsning - men nærmest bare en okay så tisser du i sofaen løsning. ærgeligt med de andre. men det er så deres offer.

  • #2   8. mar 2011 Århh.. Synes det er så synd for Shika, at hun ikke kan være i sofaen!
    Hun er den hund der sætter størst pris på sofaen :o(

    Men det er klart den bedste løsning at fjerne trappen, ingen tvivl. Meen...


  • #3   8. mar 2011 meeen hvad -- vil du hellere have at din hvalp lærer at det er okay at pisse i sofaen.. så længe du bare dækker af..


    den nden hund kan jo nyde sofaen når i er hjemme og kan træne renligheds træning med hvalpen


  • #4   8. mar 2011 Tror nu ikke den ligefrem hun lære at tømme sig i sofaen, bare fordi der er poser på - det er jo bare fordi hun vågner dér, og derfor tisser dér.
    Hun har ALDRIG gjort det når vi er hjemme!
    Hundene bruger aldrig deres kurve herjemme, det er sofaen de bruger.
    Så frygter også det giver anledning til en masse uroligheder - For Paya og Shika har ALTID ligget i sofaen under dynen når de er alene hjemme.
    Så frygter de ikke kan falde til ro så. Hmm..


  • #6   8. mar 2011 Årh.. Kan slet ikke nænne at fjerne den trappe, pga Shika. Hmm..
    Overvejer at rotere rundt i stuen, så der kan komme en kurv hen under radiatoren (hvis trappen skal fjernes). For Shika fryser altid, og SKAL bare ligge op af en radiator.
    Men så står sofaen bare dumt når vi er hjemme, for så kan Thea falde ned fra den. Besværligt altså.. Synes bare det er synd for Shika at fjerne trappen.


  • #7   8. mar 2011 Du får hende altså ikke Nete, om jeg så skal skrotte sofaen når hun bliver renlig *LOL*

    Tror ikke Thea er gammel nok til at dominans-tisse? Hun er jo kun et 8-årig barn veni hovedet? :'o)

    Men ja netop - De gider jo ikke ligge i tis! Så tænker også at det går over.. Men om der ikke er et ''ikke tisse hér hund-middel''? :o)


  • #8   8. mar 2011 Jeg optager dem når de er alene, og de sover kun i sofaen (hvilket jeg jo synes er fantastisk at se, og gerne så fortsatte) :o)
    - Desuden er Thea en ret holdbar hvalp (!!), så hvis hun falder ned af sofaen sker der ikke noget. Hun er et par gange faldet ned af sengen, og der sker intet - Og sofaen er en del lavere end sengen + der er ingen borde eller andet hun kan falde ned i.
    Men hun er blevet meget bedre motorisk siden vi fik hende, og ved hvor sofaen stopper - Så dét frygter jeg faktisk ikke for..

    Hun er jo ikke en bette chihuaha hvalp på 700 gram - Næh nej, hun er en fed flødebolle på 2,2 kg! *GG*


  • #9   9. mar 2011 jeg holder med resten..... fjern trappen til sofaen indtil hun er renlig. shika skal nok finde en alternativ måde at få varmen på ved radiatoren... læg evt et tæppe ved radiatoren.... eller accepter at sofaen er blevet til et besørgersted... beklager men sådan er det bare hvalpe bevæger sig kun et lille stykke væk fra "hulen" for at besørge, det er bare mit råd, og jeg ville gøre det uden tøven. sofaen skal de nok få tilbage når thea er blevet renlig.

  • #11   9. mar 2011 Nej jeg synes ihvertfald ikke, at det er et nemt valg.. For synes det er synd at Shika ikke har adgang til hendes elskede radiator.
    Der er kun én radiator i stuen, og sofaen står foran den - Så det er kun på sofaryggen at hun kan nyde den.
    Flytter jeg rundt på sofaen (så den står midt i stuen og ikke op af radiatoren), risikere jeg at Thea falder ned fra ryggen en dag hvor de har adgang til sofaen - Og der er altså for langt ned til, at det er sjovt. Hmm..


  • #12   9. mar 2011 Jeg tænkte på er sofaen stor?? Altså er der meget plads i sofaen??

    Fordi det kunne jo være Thea synes det var meget lettere lige at gå over til højre og tisse på et dejlig blødt sted lige ved siden af hendes flok i stedet for at gå helt ned på det kolde trægulv;o)...

    Altså tisser hun der hvor hun ligger eller lidt væk derfra??

    Måske kunne det være en ide at afskærme noget af sofaen på en eller anden måde så de kun havde et lille område at ligge på så hun måske ikke har plads til at tisse i sofaen og derfor går ned??

    Men må være enig med de andre og sige at det kunne være en god ide hun ikke kunne komme op i sofaen og sove... Men det kan måske gå hen og gi andre problemer fordi de føler sig trygge der når de er alene...

    Så jeg tror jeg ville prøve at afskærme noget af sofaen på en eller anden smart måde som de IKKE kunne komme til skade ved, og evt gøre det i en weekend lige for at se hvordan de tager det og tjekke at de ikke har fundet nogle muligheder som du ikke har tænkt over, som de kan komme til skade ved....Jeg tænker at sætte nogle kasser i sofaen med fyld i eller en skammel på hovedet, eller noget i den stil,..


  • #13   9. mar 2011 Nej det er en ret lille sofa faktisk - En trepersoners. Men kunne sagtens prøve at afskærme noget af den. De sover oftest på sofaryggen op af radiatoren eller på sidesidepladserne under dynen - Men der bliver tisset på selve sidepladserne.
    Hmm.. Må lige se hvad jeg har der kan lægges i sofaen.. Hehe! Tak for hjælpen Mette smiley
    Er der intet som virker, må jeg jo gå den tunge gang og fjerne trappen.. Selvom det gør helt ondt på mig :-S


  • #15   9. mar 2011 Hæhæ! En stædig prop, that's me! ;o)
    Hverken Paya eller Shika har nogensinde tisset i sofaen - Og kunne aldrig tro de kunne finde på det. Det er jo deres elskede sovested :o)

    Meen, nu har jeg fjernet trappen og flyttet rundt på møblerne! :o(
    Thea er tosset over, at hun ikke kan komme op i sofaen, og prøver desperat.
    Har tilgengæld lagt tre kurve ved radiatoren, så Shika kan ligge dér og blive grillet. Men Shika er heller ikke helt tilfreds.. Nu må vi se hvordan det går, det er kun 10 minutter siden jeg gjorde det :o)


  • #17   9. mar 2011 Nej det er den desværre for smal til.. Så nu skal de ligge i kurvene for at få lidt varme. Men, det er ikke ligeså godt som i sofaen, for der kan de ligge op af radiatoren, det kan de ikke i kurvene.. Dumme mor jeg er!

  • #19   9. mar 2011 Neeej, ved godt at de ikke dør! :o))
    Men nu har Paya og Shika sovet i sofaen lige siden jeg fik dem - Så er meget spænt på hvordan det går imorgen når de skal være alene. Er faktisk helt nervøs over det.. Hmm..
    Jeg har faktisk en hvid puf med med lammeskind, som jeg kunne stille hen foran sofaen - MEN, den gider jeg jo heller ikke have tis på fra Thea.. Iihh.. Det må vente til hun er renlig.
    Shika skal nok klare den i kurvene, de har også en god hule med en lille åbning, så den bliver hurtigt dejlig lun.. :o)


  • #20   10. mar 2011 Tisser hun det samme sted hver gang eller er det sådan "all over" i hele sofaen?
    Gad vide hvad der sker, hvis du lægger en fleece-tisse-tæppe (med plastic under) i et hjørne af sofaen, og så gradvist over dage/uger flytter det ned på gulvet og ud mod døren?

    Sådan lidt á la gammeldags avistræning.

    Fleece foreslår jeg, fordi det er stof. Toffi tissede KUN på stof, helst fleece, det sprøjtede nemlig ikke op som ved aviser, og jeg tror hun var vant til det fra opdrætter side. Men hun blev da renlig, det var ikke sådan at hun fortsatte med at tisse på stof.

    Selvfølgelig skal disse fleecetæpper vaskes, man kan få nogle hvide i Jysk til 12 kr., så hvis du køber 8 af dem har du rigeligt.

    Risikoen er selvfølgelig at det ikke lykkes, at hun bare bliver bekræftet i at sofaer skal man tisse i...men det er jo ikke sikkert det går så galt.

    Egentligt er det en pudsig uvane, for dyr tisser jo netop ikke der hvor de sover. Ved du hvad hun har været vant til at gøre fra opdrætter side?



  • #21   10. mar 2011 Man siger jo at når der kommer en lille ny, er det vigtigt at de gamle får lidt ekstra privilegier og i hvert fald beholder de gamle, det giver den bedste balance mellem hundene.
    Så også derfor forstår jeg Ann-Sophies betænkeligheder med at fjerne et privilegium fra de gamle hunde.


  • #22   10. mar 2011 Hun var vant til at tisse i et tæppe ved opdrætter :o( Så det er nok derfor hun foretrækker sofaen, som netop er beklædt med fleecetæpper.
    Men det var overalt i sofaen hun tissede, ikke nogle specifikke steder. For hvis det så bare var et specifikt sted, var der noget at arbejde med.. Men nope..
    Jeg finder det også mærkeligt at hun tisser hvor hun sover! Men måske hun ikke er verdens klogeste.. Smil..

    Jeg har nu valgt at møblere om herhjemme, så Shika har 3 kurve stående ved radiatoren, men STADIG kan komme op i sofaen.
    Det kan Thea ikke, fordi hun stadig er en klodset flødebolle. Men det varer nok ikke længere end 7 dage, så kan hun også komme op (så må jeg finde en anden øsning til den tid..).
    Men Shika har fudt ud accepteret at ligge i kurvene allerede, så hun er heldigvis ikke et problem.
    Paya ligger som altid i sofaen - Hun gider ikke kurve.
    Så pt har jeg fundet en god løsning. :o)


  • #23   10. mar 2011 Det var dejligt:)

Kommentér på:
Tisser i sofaen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce