1.007 visninger
|
Oprettet:
En tur med hunden {{forumTopicSubject}}
En opdatering på en hundeejers tanker, oplevelser og dagligdag anno 2011
http://elineasblog.blogspot.com/2011/03/til-politikerne-hundeejerne-og-dem-der.html
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 98
Problemet er størst blandt visse borgere i dette samfund, dels fordi hunden bruges som potensforlænger og mulighed for hurtige penge i form af avl uden at have hunden i centrum.
Håber dette kan starte en saglig debat, og ikke mudderkast. Nogle gange skal man kigge indad og tage ansvar i egen rækker for at finde løsningerne og ikke bare råbe efter de andre og sige alle er dumme, dermed ikke sagt at ovenævte råber efter andre, men der er i min vurdering ikke forslag til løsning af problemet, blot en klar og rigtigt beskrivelse af problemet.
/Henrik
maj 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Anne Julie F
Enig. Hvis ejerne ikke kan finde på andet end sammenligne med jøderne og nazistisk udrenselses, der hopper min kæde godt nok af.
Jeg har ærlig talt svært ved og se sammeligningen. Men måske de skulle sætte sig bedre ind i tingene, så vil de opdage deres hunde har det som blommen i et æg i forhold til dette.
jun 2008
Men lad nu ikke det blive trådens emne, men problemerne vedr den nye hundelov.
Skal vi debatere nazisme og 2 verdens krig bør vi oprette en tråd omkring dette, da det itet har med hundeloven at gøre
/henrik
maj 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 196 Svar: 16.658
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.123
>>- Og nej, det vil jeg ikke kalde ynk og tudekiks, eftersom det er liv man gambler med, og det er et samfunds tankegang man fordrejer!
- Det er mig stadigvæk chokerende, at man uden at tage de professionelles (dyrlægeforeningen, ALPHA, BIG, race-forfattere, DKK)'s ord, udlæg, beviser og FAKTA for gode varer,
og nægter at forholde sig til deres fremvisninger - men blindt og hårdnakket holder fast på førsteindskydelseshadet og lader en nazistisk udrenselses atmosfære styre ordet på Christiansborg og hvad være er, får lov at komme til afstemning hos de partier der de sidste 10 år ikke har gjort andet end at forsøge at 'normalisere' alt og alle....
<<
så står der på ingen måde noget om jødeforfølgelse eller andens Verdenskrig -
men at der sådan generelt omtales en syg form for at 'normalisere' et samfund - og hér begåes der ind på områder der intet med hundene har at gøre også...
- bare lige en lille fodnote, inden man fare i flint!
maj 2007
maj 2008
Og så forresten, tror nok selv jeg har noget at skulle have sagt her omkring med min familie, eftersom vi selv er jødiske polakker af afstamning...
maj 2008
så står der på ingen måde noget om jødeforfølgelse eller andens Verdenskrig -
men at der sådan generelt omtales en syg form for at 'normalisere' et samfund - og hér begåes der ind på områder der intet med hundene har at gøre også...
- bare lige en lille fodnote, inden man fare i flint!
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
maj 2008
det sort sort på hvidt!
En nazistisk udrenselses atmosfære er langt mere end jødeforfølgelse!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
der var en klog HG´er der fortalte mig at "modtageren bestemmer budskabet" .- Så hvis du ikke ønsker at drage en parrallel - Hvilken det også ser ud som for mig - For ville jeg omformulere.... :S
:S :S Enig med Henrik !
maj 2008
jun 2008
/Henrik
maj 2007
maj 2008
Men lige en hurtig påførsel - jeg, og ved også mange andre/flertallet, er slet ikke i tvivl om, at de voldsomme episoder med hunde (alle racer) er noget der skal gøres noget ved -
dermed sagt at jeg/vi, ikke mener at man skal afskaffe loven fuldstændigt, men at den skal omstødes, og gøres fair på den måde at den rammer de ansvarlige.
Som den del af loven er udlagt nu, har det ikke gjort andet end at skabe mere had og frygt -
hvilket i første omgang var derfor loven blev til -
og udover det, er en masse hunde og ejere som ingen skyld bære for nogle episoder, og som ovenud i det, er kompetente ansvarlige hundeejere - de bliver ramt negativt af loven, både via stigmatiseringen ved lovens udformning og signalværdi, og på selve hverdagen og livskvaliteten ved at være hundeejer og de muligheder det bringer.
maj 2007
Alt det ville gøre det så tilpas dyrt og besværligt at købe en potent hund, at mange af de er køber hund af de forkerte årsager synes det er for besværligt.
maj 2008
- måske jeg ikke bare ønsker at 'klatte' noget ud!
maj 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 196 Svar: 16.658
- 4. Såfremt man har flere end 3 andre af gruppens medlemmer på filter er det ikke tilladt at oprette tråde i gruppen.
<b>Det er således ikke længere tilladt at skrive i denne tråd og alle indlæg efter dette vil blive slettet.
TS må ikke længere oprette tråde i gruppen men er velkommen til at deltage jævnbyrdigt i gruppens andre tråde. Skal denne tråd fortsætte skal en anden tage initiativet til at oprette en tråd om emnet.
Mvh. Sanne M - ADMIN i HyggeKrogen</b>
En tur med hunden
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside