{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En tur med hunden
  • #1   19. mar 2011 Jeg synes denne pasage er aldeles smagløs : "nazistisk udrenselses atmosfære styre ordet på Christiansborg og hvad være er, "

• #2   19. mar 2011 Havde alle hunde stamtavle, kunne man jo følge forfædre og stoppe uhensigtsmæssig avl. Man kan jo som klub/træningsplads så gå ud og kræve stamtavle og papir fra dansk hunderegister før træning kunne på begyndes.
    Problemet er størst blandt visse borgere i dette samfund, dels fordi hunden bruges som potensforlænger og mulighed for hurtige penge i form af avl uden at have hunden i centrum.

Håber dette kan starte en saglig debat, og ikke mudderkast. Nogle gange skal man kigge indad og tage ansvar i egen rækker for at finde løsningerne og ikke bare råbe efter de andre og sige alle er dumme, dermed ikke sagt at ovenævte råber efter andre, men der er i min vurdering ikke forslag til løsning af problemet, blot en klar og rigtigt beskrivelse af problemet.

/Henrik

• #3   19. mar 2011 Henrik : Enig.

• #4   19. mar 2011
    Anne Julie F
    Enig. Hvis ejerne ikke kan finde på andet end sammenligne med jøderne og nazistisk udrenselses, der hopper min kæde godt nok af.
    Jeg har ærlig talt svært ved og se sammeligningen. Men måske de skulle sætte sig bedre ind i tingene, så vil de opdage deres hunde har det som blommen i et æg i forhold til dette.

• #5   19. mar 2011 Valgte helt bevist ikke at kommentere på den sammenligning da den er helt ude af propertioner. Mengle på respkt over for disse mennesker der var udsat for disse overgreb.
    Men lad nu ikke det blive trådens emne, men problemerne vedr den nye hundelov.
    Skal vi debatere nazisme og 2 verdens krig bør vi oprette en tråd omkring dette, da det itet har med hundeloven at gøre
    /henrik

• #6   19. mar 2011 Jeg står bare af når de sammenligninger dukker på. Det er simpelhen så langt under lavmålet at jeg mister respekten for resten af det skrevne.

• #7   20. mar 2011 Meget enig med Henrik i begge indlæg :o)

• #8   20. mar 2011 Har nogen måske tænkt over at når jeg skriver

>>- Og nej, det vil jeg ikke kalde ynk og tudekiks, eftersom det er liv man gambler med, og det er et samfunds tankegang man fordrejer!
    - Det er mig stadigvæk chokerende, at man uden at tage de professionelles (dyrlægeforeningen, ALPHA, BIG, race-forfattere, DKK)'s ord, udlæg, beviser og FAKTA for gode varer,
    og nægter at forholde sig til deres fremvisninger - men blindt og hårdnakket holder fast på førsteindskydelseshadet og lader en nazistisk udrenselses atmosfære styre ordet på Christiansborg og hvad være er, får lov at komme til afstemning hos de partier der de sidste 10 år ikke har gjort andet end at forsøge at 'normalisere' alt og alle....

<<

så står der på ingen måde noget om jødeforfølgelse eller andens Verdenskrig -

men at der sådan generelt omtales en syg form for at 'normalisere' et samfund - og hér begåes der ind på områder der intet med hundene har at gøre også...

- bare lige en lille fodnote, inden man fare i flint!

• #9   20. mar 2011 Det er da i den grad at drage paraleller! Det er respektløst over for dem der var ofre for masseudrydelserne og det er i den grad dumt.

• #10   20. mar 2011 Igen - du fortolker jo helt henne i vejret, og har jo tydeligvis ikke læst hvad jeg har skrevet...

Og så forresten, tror nok selv jeg har noget at skulle have sagt her omkring med min familie, eftersom vi selv er jødiske polakker af afstamning...

• #11   20. mar 2011 IGEN IGEN IGEN

så står der på ingen måde noget om jødeforfølgelse eller andens Verdenskrig -

men at der sådan generelt omtales en syg form for at 'normalisere' et samfund - og hér begåes der ind på områder der intet med hundene har at gøre også...

- bare lige en lille fodnote, inden man fare i flint!

• #12   20. mar 2011 Så fordi du er af jødisk afstamning så må du gerne sammenligne og drage paraleller? Jeg syntes stadig det er usmagelig

• #13   20. mar 2011 Igen, drager jeg ikke paralleller, det er andre herinde der bringer det op,....

det sort sort på hvidt!

En nazistisk udrenselses atmosfære er langt mere end jødeforfølgelse!

• #14   21. mar 2011 puha....

der var en klog HG´er der fortalte mig at "modtageren bestemmer budskabet" .- Så hvis du ikke ønsker at drage en parrallel - Hvilken det også ser ud som for mig - For ville jeg omformulere.... :S

:S :S Enig med Henrik !

• #15   21. mar 2011 Altså hvis I hellere vil kaste med mudder eller tale om anden Verdenskrig , istedet for om det bloggen handler om og det der står, opfordrer jeg til at man opretter sin egen tråd smiley

• #16   23. mar 2011 Jeg savner egentligt mest en mulig løsning på problemet frem for kun at høre om hvor urimlig loven er, hvilket vi godt på flere områder kan blive enige om. Men hvad mener du der skal gøres istedet? Skal alle bare have lov at gøre som det passer dem?

/Henrik

• #17   23. mar 2011 Henrik: Godt spørgsmål.

• #18   24. mar 2011 Jeg tager jeres spørgsmål til mig, og vil give mit svar og bedste bud så snart jeg har nogle flere facts på hånden smiley

Men lige en hurtig påførsel - jeg, og ved også mange andre/flertallet, er slet ikke i tvivl om, at de voldsomme episoder med hunde (alle racer) er noget der skal gøres noget ved -

dermed sagt at jeg/vi, ikke mener at man skal afskaffe loven fuldstændigt, men at den skal omstødes, og gøres fair på den måde at den rammer de ansvarlige.

Som den del af loven er udlagt nu, har det ikke gjort andet end at skabe mere had og frygt -
    hvilket i første omgang var derfor loven blev til -
    og udover det, er en masse hunde og ejere som ingen skyld bære for nogle episoder, og som ovenud i det, er kompetente ansvarlige hundeejere - de bliver ramt negativt af loven, både via stigmatiseringen ved lovens udformning og signalværdi, og på selve hverdagen og livskvaliteten ved at være hundeejer og de muligheder det bringer.

• #19   25. mar 2011 Dvs. du har altså ingen forslag.... Nå men, det har jeg. Jeg synes absolut at der skulle være tavletvang, helst på alle hunde, men især på de mere potente racer. Tavlen gør det meget meget nemmere at gennemskue race, hvem der har hundene, hvem der avler, hvilke hunde der bruges til avl og så bliver det også nemmere at komme den ulovlige import til livs. Tavlen skulle naturligvis være fra et godkendt forbund og opdrætter skulle også være godkendt. Opdrætter skulle lave et register over de hunde de har avlet, så fusk kunne afsløres.

Alt det ville gøre det så tilpas dyrt og besværligt at købe en potent hund, at mange af de er køber hund af de forkerte årsager synes det er for besværligt.

• #20   25. mar 2011 Jeg tager jeres spørgsmål til mig, og vil give mit svar og bedste bud så snart jeg har nogle flere facts på hånden smiley

- måske jeg ikke bare ønsker at 'klatte' noget ud!

• #21   25. mar 2011 Tror ikke på heksejagt, eller lovgivninger og forslag der ikke er gennemtænkt!

• #22   26. mar 2011 <b>Denne tråd er nu lukket da TS bevidst vælger at bryde gruppens 4. regel.</b>

- 4. Såfremt man har flere end 3 andre af gruppens medlemmer på filter er det ikke tilladt at oprette tråde i gruppen.

<b>Det er således ikke længere tilladt at skrive i denne tråd og alle indlæg efter dette vil blive slettet.

TS må ikke længere oprette tråde i gruppen men er velkommen til at deltage jævnbyrdigt i gruppens andre tråde. Skal denne tråd fortsætte skal en anden tage initiativet til at oprette en tråd om emnet.

Mvh. Sanne M - ADMIN i HyggeKrogen</b>

Kommentér på:
En tur med hunden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce