{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Et afværget kup i vores schæferklub. {{forumTopicSubject}}

I schæferhunden apr.-maj udgaven sidder jeg og læser først en leder af landsformanden, og bagefter et ref. fra repræsentantksmødet d. 27.3.11. Endelig får jeg en underholdning fra redaktøren, som undskylder at der har været probl. med mail og domæne.....HMMMMM.
Det er ikke første gang jeg oplever at der foregår en masse i kulisen, som vi der betaler for klubbens eksistens intet kan få at vide om....Meen jeg synes det giver stof til eftertanke af avlsrådet nedlægger deres verv, at der stilles et mistillidsvotum til betyrelsen, som formanden bare kalder dette revolver politik hun ikke kan tage seriøst----- men der er dog hele 63 medlemmer bag dette mistillidsvotum.... Men det er åbenbart ikke nok til at tage seriøst.
Det som gør mig aller mest frustreret er, at vi almindelige betalende medlemmer intet kan få af reelle oplysninger om hvad det hele handler om.....
Det er rød stue om igen...
Samtidig skriver de i bladet, at vi nu må undvære yderlige udgivelser af bladet.
Hvad hulen er det lige jeg betaler for??????
Hvis I ikke endnu har kæst bladet, kan jeg kun anbefale dette, og jeg spør. ER DET KUN MIG SOM UNDRES.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et afværget kup i vores schæferklub.
  • #1   7. maj 2011 Det er faktisk frit for enhver at deltage i årets repræsentantskabsmøde.

    Dertil kommer, at der faktisk HAR været rundsendt mails, der har været oprettet en smædehjemmeside, der har været reklameret for. Ikke fra HB's side, men fra dem, der mener det er ok at svine til uden at tage ansvar.

    Hvis HB tog den slags seriøst, ville jeg for alvor blive bekymret.

    Jeg mener de handlede korrekt - og min stemme var bestemt ikke blandt de 63.




  • #2   7. maj 2011 Jeg var selv til repræsentantskabsmødet. Og kender Frank som stilte det mistillids votum.
    Han stilte udelukkende det mistillidsvotum i håb om at vælte de mennesker af pinden som er imod snydeprøver og som prøver at stille større krav til avl.
    Og dem der stemte for mistillid til bestyrelsen var alle højavlsopdrættere......
    Iøvrigt mener jeg der var over 150 stemmeberigtigede, så at der er 63 der er imod er vel stadig en klar sejr.

    Godt det ikke lykkes ham.
    Man kan så i stedet spørge sig selv om det var fair af avlsrådet at gå af på den lusede måde som de gjorde. Føj siger jeg bare.

    Og hvis du ingenting får at vide så kan du spørge formanden i din klub hvorfor du ikke bliver orienteret. Han var nemlig inviteret sammen med 1 medlem mere fra din klub....


  • #3   7. maj 2011 Hmm.. hvorfor er jeg mon ikke spor overrasket...synes vi er kommet rigtig langt ud med højavlen hvis man er nødt til at snyde sig igennem prøverne...men ikke meget kan overraske mig fra den kant...

  • #4   7. maj 2011 Du har ret Gerda, jeg har fortalt dig om den snydeprøve. Det sker jo ikke kun i udlandet. Desværre.

  • #5   7. maj 2011 Nico... Jamen hvorfor gik avlsrådet så af, hvis det bl.a.handlede om at komme snydeprøver mm til livs????
    Var du selv med???


  • #6   7. maj 2011 CH. Hvor i bestod det med de ikke tog ansvar....
    Ja jeg fatter stadigvæk ingen ting, andet end det er ærgerligt at de ikke kan finde ud af at samarbejde----Eller splitte klibben op i en højavl og en brugs....De bliver tilsyneladende aldrig enige om tingende.


  • #7   7. maj 2011 Snow, at avlsrådet gik af havde ikke direkte noget med snydeprøver at gøre. Men istedet det at de ikke kunne/ville samarbejde med hovedbestyrelsen.
    Det med avlsrådet og mistillidsvotum havde heller ikke driekte noget med hinanden at gøre og det var forskellige mennesker det drejede sig om.

    Det gamle avlsråd bestod mig bekendt udelukkende at højavls opdrættere af den slags som går op i udseendet og nedprioriterer brugsegenskaberne.
    Det nye avlsråd består over halvvejs af brugsfolk og den anden halvdel af ærlige højavlsfolk.

    Og ja, jeg var med og stemte imod mistillidsvotum.
    Jeg er personligt glad for den nuværende bestyrelse, også selvom den ikke er perfekt, for hvem skulle kunne gøre det bedre?

    Iøvrigt var der kun 1 der ønskede at stille op som formand for klubben!
    Så dem der var utilfredse havde ingen modkandidater.


  • #8   7. maj 2011 Snow, som Nico siger var der ingen modkandidater til formandsposten - ergo var der ingen der ville tage ansvar.

    Med hensyn til afholdelsen af HAS, havde en kreds tilkendegivet at de ville afholde det - men det viste sig senere, at det ville de kun, hvis HB blev væltet.

    Og herfra løber lavinen så, kulminerende med først Per Frost, siden resten af avlsrådet går.

    Der er INGEN, der har nævnt noget om at dele vores klub i to. Faktisk er snakken, ihvertfald til formandsmøderne, mere henad at få de to populationer til at trække på samme hammen - nemlig for HELE racen.

    Men der er en gruppe, der bare VIL konflikterne, og de vil bestå. Denne gang fik de lavet en masse uro, men de fik heldigvis ikke lavet så meget, så det hele væltede.

    Det er pinligt, og folk opfører sig som i en børnehave.... Simpelthen.

    Bortset fra den kasserer der blev valgt, så har jeg stor tillid til det siddende HB - og håber at de får fred til at arbejde. Det samme ønsker jeg for det nu fuldstændig grønne og uerfarne avlsråd.


  • #9   8. maj 2011 CH, jeg er absolut enig.
    Utroligt at Bent blev valgt ind igen efter hans sidste stunt.
    Jeg tvivler ikke på Bents evner, men måden han gik af på sidst var jo under al kritik.


  • #10   8. maj 2011 Nico, ja, Bent har flair for tal.. Sandsynligvis. Han taler om tal på et niveau, hvor jeg slet slet ikke kan være med, og hvor han kan bilde mig alt ind.

    Det, jeg synes er meget tankevækkende er, at han faktisk ønskede at beholde den revisor, der lige har været årsag til, at regnskabet ikke blev godkendt.
    Hvorfor vil han gerne beholde ham? Well - min vurdering er, at med ham kan han gøre som han vil.

    Jeg håber meget, den nye er skrappere end den gamle. Og så håber jeg i den grad for HB, at Bent trækker arbejdstøjet på.

    Det er fuldstændig grotesk, at der nu sidder en mand i HB, der har været med til at lave klubskadelig virksomhed - jeg kunne godt ønske, at HB havde ekskluderet de mennesker, som de rent faktisk havde mulighed for at gøre.


  • #11   8. maj 2011 Takker for jeres svar.....Så blev jeg lidt mere inf. om hvad det handlede om.

  • #13   9. maj 2011 Irene. Jeg er ikke helt enig. De fleste vil faktisk gerne kunne samles om schæferhunden. Men de mangler bare et kraftigt skub i den rigtige retning.

    Og dem der arbejder imod, er stadig kun en lille gruppe.


  • #15   9. maj 2011 Nico. De manger bare et skub i den rigtige retning...Jamen jeg spør så..... Er det ikke lige det med hvilken retning der er den rigtige de ikke kan enes om????

  • #16   9. maj 2011 Der vil ALTID være forskellige holdninger i en hovedbestyrelse - specielt, når den er sammensat som den er, med tre formænd.

    Det er strukturen, der er helt hen i vejret, og nej, så længe den er der, så vil der nok være rod.

    Men - så har det altså heller ikke været værre. Hvis det var sådan, at medlemmerne ville tænke lidt mere på hund og lidt mindre på eget ego, så ville den slags her ikke findes.
    Det er pinligt at være en del af, IMO.

    Men ja - som Nico siger - det er stadig kun et fåtal. Men Schæferhundeklubben har en grim kultur, som har en lang historie bag sig. Og det er i bund og grund DET, vi bør kæmpe for at lave om på.

    Dette ved at tage ansvar og give plads til forskelligheder. At lade være med at svine hinanden til og måske ovenikøbet gå så langt som til at lære af hinanden...


  • #17   9. maj 2011 HOV - med medlemmerne mener jeg alle os menige medlemmer....

    Det ville nemlig give HB lov til at tænke meget mere hund.


  • #18   9. maj 2011 Snow, den rigtige retning for vores race er at de bliver brugsduelige, sunde og raske og opfylder race standarten.
    Ingen kan vel sige det imod.....

    Jeg er overbevist om at det nok skal gå med den bestyrelse som vi har nu, hvis vi giver dem lidt arbejdsfred og støtte.


Kommentér på:
Et afværget kup i vores schæferklub.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce