{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Vil gerne starte op, men.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg vil gerne starte mine hunde op på BARF, men jeg mangler det sidste skub! Jeg er bare ikke sikker på, at jeg kan få dækket alle mine hundes behov, såsom vitaminer og mineraler osv.

Er der nogle herinde, der måske kunne hjælpe mig med at danne et overblik over, hvilke ting man skal have styr på, hvilke tilskud og sådan man giver sin hund udover kød,ben og kallun?

Vega vejer 3,1 kg og er 14 mdr.
Coco vejer 1,6 kg og er 9 mdr.
Begge hunde er slanke, i hvert fald ikke overvægtige!

Hvordan kan en typisk ugeplan/mdrsplan se ud?
Hvor meget variation er strengt nødvendigt? Jeg tænker især kød.
Er der forskel på kallun fra gris, ko, hest?
Hvor mange forskellige ben skal man give?
Og i hvilken mængde giver man ben?

Jeg har læst mig frem til, at Vega skal have 2 % af sin vægt i mad, dvs. 62 gram, og Coco skal have 5 % af sin vægt i mad, dvs. 80 gram. Umiddelbart lyder det af meget lidt synes jeg? Det er taget fra forhandleren af rigtig hundemad i Odense's hjemmeside.

Håber nogle vil give mig det sidste skub, og give mig den sidste sikkerhed jeg søger før jeg tør tage springet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne starte op, men..
  • #1   30. maj 2011 Hov Vega er faktisk nærmere 15 mdr, men det gir nu ingen forskel smiley

  • #3   30. maj 2011 Tak for linkene smiley

    Ja jeg ved godt, at procenterne er vejledende, og jeg vil da også sætte det op, hvis hundene er sultne hele tiden. Men det var mere om det var et korrekt sted at starte smiley

    Jeg kigger på linkene, tak smiley


  • #5   30. maj 2011 http://foderxpressen.dk/shop/naturesmenu-nuggets-161c1.html

    ville i anbefale nuggets'ne på ovenstående link? Umiddelbart ville hundens behov blive dækket i form af kød, grøntsager og olie. Og det virker til at være en dejlig nem måde.


  • #7   30. maj 2011 Ja der var en der linkede til det for ikke så længe siden.. Det skulle jo umiddelbart være dejligt nemt..

  • #8   30. maj 2011 Uskyllet kallun og lammekallun, tak Alice det skriver jeg mig bag øret smiley

    Jeg har været inde på rigtig hundemad Odense's hjemmeside, mon ikke de skriver det samme og sælger nogenlunde de samme ting?


  • #9   30. maj 2011 Jeg har en hel del liggende i min fryser, som jeg egentligt gerne vil af med, hvis nogen er interesseret. meget af det er faktisk opdelt i små portioner til en lille hund. men har også en del, som ikke er sorteret op. Jeg kan ikke få min lille basse til at spise andet end kallun.
    Jeg bor i Odense hvis det har interesse.


  • #10   30. maj 2011 CE: Det vil jeg da gerne smiley Hvad skal du have for det? Og hvad er det for noget?

  • #11   30. maj 2011 Ikke rigtig noget, hvis bare nogen kunne få glæde af det, så er jeg glad. for mig ligger det jo bare og fylder, og har opgivet at få min hund til at spise det.
    det luksus hakket hestekød, okse fedt, fint hakket fisk og kylling, oksebrystben, hjort komplet, lam og hest (blandet). meget af det er fra rigtig hundemad.


  • #13   5. jun 2011 Så har jeg været forbi den lokale barf forhandler og har købt nogle ben og noget kallun smiley

    Pigerne har fået kallun de sidste 2 dage og ELSKER det smiley De sluger det nærmest på 5 minutter - og det siger altså ikke så lidt om Coco, som plejer at slikke og gnaske meget langsomt i de godbidder hun elsker smiley

    Jeg har dog lige nogle spørgsmål:

    1) Hvor tit skal jeg veje dem for at se om de tager på/taber sig - altså om mængden af mad skal justeres?

    2) Hvor længe vil i anbefale at jeg giver dem kallun her i starten? Jeg fik anbefalet 7-10 dage, men synes umiddelbart det er lidt lang tid?

    3) Kan jeg allerede nu begynde at give dem ben-dage, eller vil i anbefale at benene i starten 'bare' gives som snacks?

    4) Til jer som giver mad hver dag, og altså ikke varierer timerne mellem hver fodring - på hvilken tid af døgnet er smartest at fodre? Morgen, eftermiddag eller aften? Jeg tænker umiddelbart at jeg vil fodre om eftermiddagen, da kødet så kan tø i løbet af arbejdsdagen.

    Tak for hjælpen til at starte op og fordi i er så dejlige til at svare på mine spørgsmål (:


  • #15   6. jun 2011 Jeg handler i barfodense.dk - det er en privat par, der har en lille baghavebutik i deres hus her i Odense. De er lige et par kroner billigere med alt, faktisk, end rigtighundemad.dk.

    3. dagen er faktisk i dag, og jeg skal muligvis hente CE's kød i dag eller i morgen, så det passer jo meget godt, hvid jeg begynder at blande lidt kød i nu så smiley

    Her til morges var hundene meget sultne, virkede det til, så jeg gav dem lidt ben. Jeg ved ikke om det er en vanesag for dem, da de er vant til at få mad om morgenen, men synes nu ikke de skal være sultne smiley

    Indtil videre har jeg købt vakuumpakket - det passer med at hundene til sammen skal have ca 1/4 pakke dagligt. Men det løstpakket er nok meget nemmere i længden. Men det er ikke større stykker eller?

    Jeg finder lige den barfgruppe, tak smiley


  • #17   7. jun 2011 Ja det er nok en god idé lige at tage kontakt til rigtighundemad og få en god start med dem også.

    Dit link, er det ikke bare etlink til denne gruppe?


  • #20   8. jun 2011 Men jeg er medlem af denne gruppe:)

Kommentér på:
Vil gerne starte op, men..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce