{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Lille Hund - men hvilken race {{forumTopicSubject}}

Engang når jeg synes vi er parate til det, så vil vi gerne have en hund mere.

Men det skal være en lille hund, og jeg kan godt tænke mig en der har nemt ved at lære agility, det skal være en familie hund, men det skal ikke være en der har brug for meget motion.

Er der nogen af jer der har nogen ideer om racer der passer godt der til. Vi har vores dejlige gravhund nu, og hende er vi mega glade for, men tror ikke at vi skal have 2 gravhunde, agility er ikke lige så meget hende, hun gider godt, men hun er mega svært at lære noget, og hun mister hurtigt koncentrationen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille Hund - men hvilken race
  • #2   8. jun 2011 Silky terrier, cairn terrier, westi, border terrier

    Alle hunde som vil være ideelle til agility, men med forskelligt pelspleje.


  • #3   8. jun 2011 Ja en dansk/svensk...

  • #4   8. jun 2011 Det kommer an på hvor lille lille er, men en papillon er en godt bud, den er lærenem og villig og behøver ikke nødvendigvis meget modtion og kan bestemt løbe når det gælder.

  • #5   8. jun 2011 Jeg har også dansk svensk gårdhund, den er aktiv, men ikke hyper. er lærenem, familieglad, børneglad, og en glad hund smiley

  • #6   8. jun 2011 Japansk spids! den skønneste race! ( har den selv ) og de e SÅ gode til at være aktive når man vil have det! og til at slappe af når man vil have det.

    Og Agility det er lige hende!

    De er alt fra 30 - 45 cm høje. Men de der skal udstilles er omkring 30 - 36 cm høje smiley
    Så en lille / mellem hund smiley
    Men er mellem ( 41 cm )


  • #7   8. jun 2011 har selv japansk spids, og den er helt klart anbefalings værdig... smiley

  • #8   8. jun 2011 En sheltie er helt fantastisk til agility, - er ufattelig lærenem og lydig, men det er også en meget aktiv race..

  • #9   9. jun 2011 Tak for alle jeres bud, det lyder til at være nogen rigtige gode bud i er kommet med. Har tjekket nogen af racerne ud, tjekker selvfølgelig dem alle ud, men indtil videre lyder det til at Shetland Sheepdog kunne passe godt ind i vores familie, men den er godt nok lidt større.

  • #10   9. jun 2011 hvor meget vejer en fuldvoksen sheltie/shetland sheepdog?? Er det en hund man kan tage under armen, som jeg kan med min gravhund?? Og er der meget hyrdehund over den, for det lyder sådan, og hvordan er den sammen med andre dyr der i bland katte, og andre hunde?

  • #11   9. jun 2011 Min vejer 7 kg., så ja, de kan absolut let løftes. Og ja, de er bestemt hyrdehunde. Det er en mild og kærlig hund, som jeg vil vove at påstå kan med såvel andre hunde som katte. Min hund har ingen som helst forbehold overfor andre hunde og hun er heller ikke aggressiv overfor katte, selv om hun ikke bor sammen med katte.

    Det er en rigtig lille livsglad hund, som man simpelthen falder pladask for smiley


  • #12   10. jun 2011 Sheltiens standard svinger meget. Nogle kommer oppe på (eller over) 10kg, mens andre kan komme helt ned og kysse 6kg.

    Standarden siger dog 6-7-8-9 kg, så de fleste er til at samle op.



    Men umiddelbart ville jeg selv gå efter noget a'la Cavalier King Charles hvis ikke hunden skal være meget aktiv. En sheltie behøver ikke alverdens motion, men nogle af dem kan godt være ret intense - sammen med en gravhund tænker jeg at i kan ende med en hulens masse larm. Der er CKC noget mere afslappet


  • #13   10. jun 2011 Hva med en gammeldags chihuahua ? ikke tea cup modellen men den der er større? Eller En papillion?

    Russisk Toy er også en lille aktiv, men rolig hund.. Meget lærenem.. smiley

    Fiji er en blanding mellem den gamle chuahua model og papillion...
    Han elsker også agility og kan flade ud resten af dagen..

    Jeep vores russer er på præcis samme måde... smiley



  • #14   11. jun 2011 Til Søster McFluff : Du siger det kan komme til at give en masse larm, er det fordi at de vil lege meget vildt sammen eller??

  • #15   13. jun 2011 nu er det jo ikke meget du fortæller om dig selv men en lille hund der godt vil og kan løbe AG kunne være en Västgötaspids en sjov lille hund.

  • #16   15. jun 2011 Tina

    Det handler om at sheltien kan være let at stresse (hvilket er en god ting til træning, men mindre praktisk i hjemmet), og at man skal være ret obs på gøen fra den er lille. De gøer gerne når der kommer gæster, eller når de leger (nogle mere end andre) og til træning.

    Så vidt jeg ved, og dette kan også være forkert, så er gravhunden også til den lidt larmende side. Jeg tror at du risikerer at de vil spejle sig i hinanden og hidse hinanden op i de situationer hvor dene ene eller den anden gøer. Ville jeg undgå larm fra en sheltie skulle jeg være sikker på at min anden hund var en stille type - så der ikke er så stor risiko for at det "smitter".

    Nu er det altså ikke alle sheltier der er lige slemme. Jeg har bare én der ligger i den larmende ende af skalaen, så jeg ved hvor slemt det KAN blive, og det synes jeg at folk skal have i baghovedet, for det havde jeg ikke da jeg købte ham. smiley


  • #17   17. jun 2011 Okay, det er jeg meget glad for at du fortæller. Vores gravhund gøer kun når vi pjatter og hun vil have os til at stoppe med at pjatte med hinanden, hehe, og så når der kommer nogen, eller der er fremmede dyr på grunden, så jeg synes slet ikke at hun er slem, men det var alle de andre i hendes familie da vi købte hende. Men vi har snakket om at vente til hun er ihvertfald et års tid, så har vi også fået trænet hende lidt mere, og så tror jeg det vil være nemmere at styre. Men jeg skal ud og opleve en sheltie inden ihvertfald, for jeg tror aldrig jeg har snakket med sådan en, kun med en alm colly. smiley

Kommentér på:
Lille Hund - men hvilken race

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce