{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Aha..... {{forumTopicSubject}}

Se nu er jeg en kende mongol til det her galleri, så hvordan gør jeg nu, når jeg gerne vil skrive noget til jer andre? smiley

Har i været på udstillinger med jeres hunde? Går i til træning? Prøver af en art? Eller andre inspirationskilder?

Hvorfor tror i vores hunde har opnået den størrelse de har og hvad har vi af fordele, som de små, og helt bestemt, dejlige og nuttede chi''er ikke har...?

Jeg har ikke haft Chi så længe, så ved ikke ret meget, men jeg har hørt en del bekymringer om små tæver og fødsler.
Dét var ihvertfald IKKE noget problem for min Mille (som iøvrigt er halvvejs i drægtighed nu, smiler..)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aha.....
  • #1   21. jun 2011 Ja, Mille er også meget slank, nu da.. Men høj og ja..., bare en større hund end sædvanlig. Men hendes hvalpe er ikke lige så høje som hende.

Men den anden vej, er det så forkert at jeg f.eks. venter hvalpe på min? Viderefører jeg så ikke de gener?
    Og hvis jeg beholder en tævehvalp, så ligger de gerne jo også i den...?

• #2   21. jun 2011 Altså jeg regner med at udstille min..
    Jeg har jo nok gruppens mindste store chihuahua på 2.8 kg.. smiley
    Og så en hanhund på 1.6 kg..

Jeg håber på hun kan opnå avlsgodkendelse ved DKK.. smiley

Der er klart en fordel ved de ikke er så skrøbelige som de mindre hunde er og de kan selv komme op og ned fra ting..
    Nima (2,8) hopper gerne op og ned fra stole og sofa.. Og render gerne på trapperne herhjemme.. Hvor imod Bonzo skal bæres op og ned af alting..

Berit - Jeg vil ikke sige det er forkert at avle på hende, så længe hun er tjekket for diverse sygdomme og evt avlsgodkendt.. Samt hanhunden også er..
    Men man skal huske at tænke på markedet er meget mættet og det kan være svært at komme af med hvalpene.. Især fordi mange går efter de små chihuahuas pga det er modedyr..

Nima har jeg valgt i den størrelse fordi jeg håber på hun kan blive avlsgodkendt og indgå i avlen.. Og så er det bedre med en stor bred tæve.. smiley

• #3   21. jun 2011 Nej, men generne er der jo - og også i de hvalpe der så kommer..
    Og omvendt, så avler man jo generation efter generation væk fra det man ikke ønsker, så holder man på dem der ikke bliver for store, så har man jo sin personlige avlsfremgang smiley

Jeg har erfaret et min Mille er helt vildt god (og glad) for at gå spor smiley
    Dét er altså sjovt!! Den store kan dårlig gøre det lige så korrekt :-))

• #4   21. jun 2011 Og Berit - Hvor er hun bare smuk!!!!!

• #5   21. jun 2011 TAAAK ;-))
    Mille blev egentlig købt fordi hun bare er så meget "IKKE chihuahua", som jeg kendte dem. Gøer ikke, er ikke nervøs / forsigtig osv.., men selvfølgelig, så har hun jo heller ikke en størrelse der gør at man overser hende, ha ha ha...

Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at beholde en hvalp af hende nu her og så kunne jeg godt tænke mig at prøve udstilling. Det er RIGTIG mange år siden jeg har prøvet det smiley (med en rottweiler altså..)
    Så hey - er der ikke noget med der snart er udstilling i Ishøj...? Så kunne man jo tage på tur og se hvordan de / i hardcore gør det smiley

• #7   21. jun 2011 Hhmmm..., ja det er altså lidt spøjst, for kommer jo til at tænke videre...; jeg har avlet en del heste og haft flere ungheste og de har jo ikke godt af at vokse for hurtigt, så dem kan man hæmme i vækst, simpelthed ved at give dem mindre mad... eller omvendt; giver man dem det man egnetlig forventer de burde ha, så gror de som vilde og opnår en mega højde. STADIG ingen regler uden undtagelser...!
    Og så er der den der med at en førstegangshoppe laver små føl... gør den nu også det og gælder det så også for hunde.....

Mille og Alonzo har datet igen og tager jeg ikke fejl, er hun allerede (kun halvvejs) blevet mere rund om livet, så jeg GLÆDER mig! :-))

• #9   21. jun 2011 Ja, og sådan er det også med rottweilere, selvom de er det større..
    Ja, han ser lidt mere...., "mandig" ud nu smiley

Kommentér på:
Aha.....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce