{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

aha-oplevelse. Racer. Fordom {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, så har mange jo visse racer, som de har fordomme i mod.


Der er flere racer jeg er utrygge ved - en af dem er gravhunden. Jeg har haft rigtig mange dårlige oplevelser som barn. Blandt andet pudsede en person sin gravhund på os, da vi var ude at rasle til fastelavn, fordi personen ikke ville åbne døren. Det endte så med, at jeg stod - ikke særligt gammel - med en gravhund i benet.

Jeg oplevede så noget sidste sommer, som jeg selv må betegne som en sød lille aha-oplevelse.
Jeg var i Blokhus med min kære kæreste, for at handle ind, og jeg spotter, at der står en gravhund og gøer foran indgangen. Jeg går i en stor bue udenom ligesom altid. Bagefter, da jeg står og skal ind i vores bil mærker jeg pludselig et eller andet stå og kilde mit skinneben. Jeg bliver lidt forskrækket og vender mig om, og bag mig stod den hersens lille gravhund, logrende og med en barnlig glæde jeg sjældent har set, og ville bare så gerne i kontakt med mig. Ejerne kom forbi, og spurgte uinteresserede om jeg ville have den med hjem, inden de ugideligt fortsatte videre. Det var kort, men på trods af det, så formåede denne lille hund at stjæle mit hjerte, på en måde, som jeg aldrig havde troet en gravhund skulle gøre.

Det er ikke noget særligt, men det har alligevel fået mig til, at måtte æde mine ord i mig, eftersom jeg før var så bange, at jeg kunne mærke mit hjerte hamre hårdere, når en gravhund skulle passere mine ben.

Lad os huske, at i bund og grund er vi alle hundeejere, som hver i sær har set det smukke og særlige i netop den hund vi har valgt - måske vi skulle omfavne netop dette, i stedet for at ''bekrige'' hinanden, og sætte spørgsmålstegn ved andres valg af race.


Har i nogensinde oplevet, at have fordomme for en bestemt race, men alligevel få en aha-oplevelse?







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aha-oplevelse. Racer. Fordom
  • #1   11. apr 2011 ja..
    jeg blev bidt i fingeren af en gravhund da jeg var lille (kan godt have været min egen skyld kan ikke huske det) og så havde min oldefar en der ikke var særlig rar.. men må så sige at da min søster fik en veninde som havde denne her lille gravhund som hed magnus og som ikke vidste andet end at give kyssere så var jeg altså også solgt... ville rigtig gerne have haft den med hjem.



  • #2   11. apr 2011 Jo, det har jeg:

    Jeg boede engang på et kollegie, hvor man kunne skyde genvej op til bussen via en lille sti. Men ved den her sti lå en indhegnet have, hvor der boede en stor rottweiler.
    Jeg betegnede den først som totalt sindssyg, da den altid kom farende, sprang direkte ind i hegnet, gøede og snerrede og frådede om munden. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

    Faktisk var den hund så skræmmende, at jeg konsekvent valgte at gå en halv kilometer ekstra om morgenen, for at undgå at skulle forbi den have – tænk nu, hvis den slap ud!!!

    Men en dag mødte jeg den, hvor den gik udenfor haven med sin ejer, og jeg kunne knapt tro, at det var den samme hund. Den logrede og var meget hvalpeagtig, ville supergerne hilse på og var bare SÅ bedårende fantastisk rar!

    Jeg undrede mig lidt over forvandlingen, og ejeren fortalte, at den var ekstremt hidsig overfor folk der gik forbi på stien, fordi der engang boede nogle fyre på kollegiet der havde moret sig med at kaste sten efter den smiley

    Men hunden var i bund og grund rigtig sød og tilforladelig. Jeg er bare superærgerlig over, at jeg gik rundt i et halvt år og fik alle mine tidligere fordomme om rottere bekræftet.

    I dag kender mig og min egen hund et par rottweilere – og de er også nogle dejlige hunde. De fordomme er blæst bort igen, heldigvis smiley


  • #3   11. apr 2011 Jeg tror jeg har været meget heldig, der er ingen race jeg er bange for.:) Men det skyldes nok jeg har været med på træningpladsen hvor der både var dobermann og rotweiler som eller er de racer som der er rigtig mange som har respekt for..:P
    Men der imod er jeg blevet bange for den kat vi har hjemme, vi fik ham som killing og der er sikkert vildkat i ham. Jeg har altid elsket katte men efter ham her så har jeg virkelig fået stor respekt men heldigvis er han den eneste.;)


  • #5   11. apr 2011 Hvor er det dejligt at høre jeres historier smiley

  • #6   11. apr 2011 Ja. Bullterrieren.

    Det er en af de racer der efter min mening er mest misforstået. Jeg har siden jeg er blevet voksen ikke mødt en jeg <i>ikke</i> kunne lide, sådan rent personlighedsmæssigt, selvom jeg skal være ærlig og indrømme at deres udseende ikke er lige min kop thé (jeg synes ikke at de er direkte grimme, jeg har bare en anden "type" - der er dog enkelte der er uimodståelige).

    Jeg er også en af dem der som barn fik at vide at "den der med den buede snude" er pitbull, og at de er nogle farlige kamphunde. Jeg har været uheldig at bo tæt på en der ikke opførte sig ret ordenligt da jeg var barn. Det har så farvet mig temmeligt meget, for dengang var min frygt for hunden egentlig reel nok, men i dag er det en hund der giver mig et stort smil på læben når jeg ser dem komme gående.

    Jeg synes virkeligt også at bullterrier folk har, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, det er som om mange af dem udstråler en ro og "ansvar" som jeg er tryg ved. Det er meget sjældent hunde der hidser sig op (synes jeg), og ejerne er aldrig nogle jeg føler mig bekymret over på den ene eller den anden måde. Og de gider som regel godt stoppe op og snakke med mig. smiley


  • #7   11. apr 2011 jeg har den fordom at jeg mener de fleste schæfere er direkte livsfarlige fordi deres ejere ikke aner en skid om hunde og slet ikke har formået at få styr på deres schæfer. 2 gange er jeg selv blevet overfaldet og bidt af schæfere, en gang kom en hund over hækken og væltede mig da jeg var ude med aviser, dette resulterede i en brækket arm og en ejer som ikke anede hvilket ben han skulle stå på for hunden var under oplæring til hans arbejde, manden var hundefører i politiet. en anden gang var jeg i parken og ud af det blå kom en schæfer og bed sig fast i mit lår, 16 sting og jeg så aldrig hvor hunden forsvandt hen eller så en ejer. 2 gange har jeg som opdrætter fået opringninger af utrøstelige hundeejere at deres hund er blevet angrebet af løse schæferhunde. første gang blev ejeren bidt i armen ( 8 sting ) da hun havde sin hvalp på armen, hvalpen måtte aflives efter 21 dage på københavns dyrehospital efter komplikationer af bidet, schæferejeren var da totalt ligeglad og sagde hun bare kunne have sluppet hvalpen, så var hun ikke blevet bidt og så havde hvalpen været død med det samme !!!! anden gang kommer en hvalpekøber gående med sin hund i snorog her kommer så en løs schæfer farende og uden nogen provkation angriber den og dræber min hvalpekøbers hund.
    Det Pudsige i denne historie og i trådens opstart er at begge de hunde der har måtte lade livet for en schæfers mund er langhåret dværg gravhunde og den sidste havde oven i købet gået på hvalpehold i schæferhundeklubben sammen med 14 schæferhvalpe og denne gravhund kunne da ikke drømme om at en der lignede hans legekammerater kunne være så bidsk, men det blev altså hans død.


  • #8   11. apr 2011 Jeg har altid frygtet bullterrieren og som en del andre mennesker troede jeg engang at det var en pitbull (jeg ved egentlig ikke hvorfor, de er jo kæmpe meget forskellige?)
    Det er ikke på grund af dårlige oplevelser, for det har jeg ikke haft med hunde, jeg syntes bare de var enormt grimme og så meget barske ud. Men efter vi kom på HG har jeg opdaget hvor misforstået den race er og jeg er faktisk derude nu, hvor jeg en dag godt kunne tænke mig en (men først når vi har mere erfaring med hunde, da jeg har hørt at de er stride de første 2 år).

    Jeg har brug for en god oplevelse med schæfere for at blive tryg ved dem. Jeg synes de er utilregnelige og jeg kan ikke tyde dem. Det er ikke så slemt at jeg går en bue udenom, men jeg undlader at tage kontakt til dem.


  • #9   11. apr 2011 Jeg havde også af en mærkelig grund frygtet bullterrieren..
    Men da vi flyttede fik vi en nabo der havde en, Sally.
    Hun endte med at redde min udstillings høne fra en gravhund smiley
    Hun kunne finde på at 'nappe' min i siden hvis hun ville nusses, fantastisk hund!


  • #10   11. apr 2011 Det er skægt der er så mange der nævner bull terrieren,

    Da jeg var barn havde vi to her i området, og hver gang min mor så dem sagde hun straks at dem kunne hun ikke lide. De så bidske ud. Jeg havde alligevel en eller anden svaghed for dem, fordi jeg synes de så so kluntede ud, og den dag i dag, er jeg glad for, at jeg ikke lod mig skræmme *G*

    . og min mor, som var bange for racen? Hun elsker den nu smiley


  • #11   11. apr 2011 Søster Mcfluff.. dejligt indlæg.. og ja som tidligere ejer, så må jeg give dig ret... de er så misforstået.. jeg oplevede det hver dag, men Elmo var så god til at gøre sig positivt bemærket, at selv dem, som først syntes han var grim og ikke tiltalende begyndte at tale med ham.. og ja så var de omvendt.. det er bare en skøn race i de rette hænder.... og lad os så håbe, at racen fremover stadig bliver solgt til de rette.

  • #13   11. apr 2011 Tjah, for mig er det, at jeg har fordomme mod Rottweilere, Schæfere og ruhåret hønsehund.
    Rotten er jeg simpelthen bange for, så simpelt kan det siges. Jeg har endnu ikke mødt en rotte, jeg turde gå hen til og snakke med.
    Schæfer og hønsehund er jeg blevet bidt af, hønsehund som ca 6 årig, så husker det ikke så godt, men skrækken sidder i mig endnu. Schæferens bid husker jeg dog godt og af samme grund er jeg bange for den race.
    Vi har så dog en hold venner, der har en schæfer, som jeg så har kendt siden den var lille hvalp. Og ihhhhh guder, hvor er han da bare dejlig. legesyg som bare pokker og vil bare så gerne snakke. Når vi kommer på besøg, så stormer han os i møde og hyler som en gal. Hna glammer ikke, nej, han hyler, så det lyder som om han får tæsk.
    Og så lige den hund som Danielle har som profilpic, lige den race har jeg osse altid frygtet - pga jeg er blevet opdraget i den tro, at det var en pitbull.
    Gravhund har jeg aldrig frygtet, havde selv gravhund som barn og havde jeg stået i din situation, Danielle, så havde jeg med det samme sagt <b> Ja tak </b> til de ejere...


  • #14   11. apr 2011 Schæferen er jeg heller ikke tryg ved - jeg kan simpelthen ikke læse dem

    Men jeg havde en veninde, der havde den dejligste schæfer. Den var simpelthen så skøn, og higede bare efter ens opmærksomhed smiley skøn hund


  • #15   11. apr 2011 Umiddelbart er jeg ikke som sådan bange for nogle racer, men har dog en større respekt for nogle end andre... Schæferen er ikke en jeg bare automatisk synes er dejlig, men kender mange rigtig søde. Dobbermann og rotten har jeg også mere respekt for... og det er nok fordi de racer var meget udskældt, da jeg voksede op.
    Jeg synes det er ærgeligt, at nogle racer bliver hængt ud i medierne, som den slags hunde, som bare angriber mennesker uden grund.. nogle tror på alt, hvad de hører/læser og de bliver dermed bange uden grund.


  • #17   11. apr 2011 Heino.. Du er velkommen til,at møde mine rotter og vil garanter at det sker på dine vilkår.. Vi kan gå en tur stille og roligt.. Eller hvad du syntes smiley

    Alle 3 er yderst venlige og vil springe på tungen for en godbid smiley


  • #18   11. apr 2011 Samt du møder selvfølgelig ikke alle 3 på en gang smiley

  • #19   11. apr 2011 @ Pernille-alle burde ......
    Ej hvor er jeg som skotte-elsker ked af at læse det, hvad mener du med et godt eksemplar. Jeg har haft 3 og de har været fantastiske, specielt de 2 sidste.
    De har snakket med os. elsket alle der kom i huset, når vi gik tur og hvis der kom små børn har de været helt elektriske og smidt sig med alle 4 ben i vejret bare så børnene ikke skulle være bange og fordi de gerne ville nusses.
    De har været gode til at sidde på skødet af min 90 årige svigermor, og på skødet af den handicappede pige i kørestol der kom i vores hjem en tid, de har haft en utrolig god fornemmelse for folk og situationer.
    De har elsket at være med i alt hvad der foregik i huset og at være med på ture og alle har bare komplimnteret dem for at være rare og nemme.
    Så hvad er det da for skotter du har mødt ????? : )


  • #20   11. apr 2011 Har ingen fordomme, hverken mht mennesker, og slet ikke mht dyr. Jeg frygter ingen hunde, jeg har respekt som man skal have, men der er ejere som jeg frygter når jeg kan se at de ingen styr har på deres hunde, og heller ingen interesse har i at få det. Jeg er opvokset med er far som tog problemhunde/dyr ind, og arbejde med dem, og hver gang ( på nær 1 ) lykkedes det at få dem rettet op. Den ene var en meget meget mishandlet Schæfer som desværre ikke kunne rettes op, og som vi måtte give fred. Så jeg har set dyr fra alle sider, og det er som regel ikke dem der er noget galt med, men det miljø og de ejere som de kommer fra som fejler gevaldigt.


  • #21   11. apr 2011 Som udgangspunkt frygter jeg ingen hunde.

    Men jeg har mødt et par amstaffblandinger efterhånden og ja, dem er jeg slet ikke trygge ved. Jeg kan slet ikke læse de dyr altså.

    Jeg kan normalt sagtens læse de fleste andre racer, men lige de der "kamphundeblandinger" der, dem er jeg sku bare ikke trygge ved.

    En gang for et stykke tid siden kom en eller anden amstaffblanding slæbende med en dame med en god promille på. Hendes kammersjuk havde også hans blanding med, vil tro det var noget labrador-blanding. Fjolserne vælger at tage begge hunde (vel og mærke bevarede hanhunde) med ind i banken og der går det selvfølgelig glat. Den amstaffblanding fare på labradore... og vil bare ikke give slip og jeg har aldrig hørt en hund hyle sådan før.

    Det gjorde bestemt ikke min utryghed bedre... og har til dags dato ikke mødt en amstaff jeg stoler på


  • #22   11. apr 2011 Indfør forbud.. det er sjovt.. jeg er nemlig altid tryg ved Amstaff og lignende racer.. for de er så menneskeglade... læse dem... halen kører konstant...

  • #23   11. apr 2011 Jeg har det ligesom dig Louise. Jeg er helt tryk i deres selskab smiley

  • #24   11. apr 2011 mødte to på job forleden... folk stod og lignede de havde set dræberbjørne... og ja den egne var slemt ørekuperet.. men de var begge såååå søde... men igen jeg frygter at folk tror på alt de ser og hører.. det er sådan en skam for racen...

  • #25   11. apr 2011 den ene.. skulle der stå..

  • #26   11. apr 2011 louise: Jeg har aldrig selv haft dårlig erfaring med hensyn til bid eller noget med dem, andet end den ene gang...

    Men jeg stoler bare ikke på dem, i hvert falde ikke dem jeg har mødt. Min veninde har to tæver og de er søde nok, men jeg synes de sender en masse dæmpende signaler hele tiden, eller ja os så er jeg bare elendig til at læse dem.

    Mine meninger er ikke skabt udfra aviserne...


  • #27   12. apr 2011 Jeg var altid en smule bange for amstaffen og bl. der af, men for omk. 6 år siden blev det vendt på hovedet.
    Sad hjemme ved en veninde som jeg gik i skole med og vi hyggede os rigtigt. Det ringer på døren og hun går ud og åbner. Jeg sidder stadig i sofaen da en kæmpe staff bl. kommer ind af døren, ejer og veninde står stadig og snakker udenfor. Min krop fryser med det samme og kan ikke rører mig. Hundens krop lægger jeg ikke mærke til det eneste jeg ser er denne kæmpe som bevæger sig i mod mig med tunge bevægelser.
    Historien ende med dette. En hel aften havde jeg denne kæmpe i skødte som var han en eller anden skødehund, hans ejer kunne ikke få ham ned og jeg må indrømme at jeg nok var lige så forelsket i hunden og den var i mig smiley
    Da jeg kom herned at bo hvor jeg bor i dag havde en af naboerne osse en staff. Malou og den var de bedste venner og jeg holdt virkelig af den. For selvom den fik tæsk og spark hverdag af ejer, så var den hund godheden selv overfor andre mennesker.


  • #28   12. apr 2011 Hvor er jeg glad for denne tråd. Kunne ik have skrevet det meget bedre end det du sætter ord på. Har prøvet det med en puddel, hvor jeg var ude og samle ind til kræftens bekæmpelse.

    Derudover så syntes jeg det også burde handle om blandingshunde, da mange er efter disse. Der er vel en grund til at nogle vælger blandingshunde, har selv haft mange og har nu som nogen kalder tavleløse hunde (men dog ægte). Der er for meget hakken på hinanden og de hunde vi har valgt, tavle eller ik. Det er så trist at hver anden tråd handler om dette. Det er iorden at have en debat omkring dette, men nogen bliver meget pesonlige og angriber ander. Så takfor dette sober indlæg.

    /Jeanett


  • #29   12. apr 2011 Indfør forbud...:
    En Amstaff er ikke en kamphund smiley

    Sanne og...:
    Mener du godt nok Staff-blanding og ikke Amstaff-blanding? Jeg undrer mig nemlig over at den var kæmpe?


  • #30   12. apr 2011 Undskyld der skulle have stået amstaff bl. for staffen er self. ikke særlig stor. smiley

  • #31   12. apr 2011 Hehe nej nemlig smiley

  • #32   12. apr 2011 Malou har osse en rigtig sød staff tæve som legeven så må da indrømme at disse racer har vundet en plads i mit hjerte. smiley

  • #33   12. apr 2011 A&D: Den diskussion gider jeg ikke tage... Men kamhundeblandinger står også i "".... Så jeg regner med du selv kan regne ud hvilken slags hunde jeg mener..

  • #34   12. apr 2011 Sanne:
    Dejligt at høre smiley

    Indfør forbud:
    Det behøver skam ikke blive til en diskussion men der er ingen grund til at give hundene usande betegnelser. Og hvad du mener er en kamphund er måske meget forskelligt fra hvad en anden mener er en kamphund.


  • #35   12. apr 2011 A&D: Jamen så kan jeg vel godt få lov at kalde det en "kamphund"? Ligesom du ikke opfatter den som en kamphund?

  • #36   12. apr 2011 Ikke hvis du kender til dens historie.

  • #37   12. apr 2011 Den er avlet udfra pitten... kamp"genet" skulle avles væk... Men så vidt jeg ved tager det mange år og så gammel er racen vidst heller ikke..

  • #38   12. apr 2011 Ja altså der er jo ingen af os der præcist ved hvordan racerne er opstået og kan derfor kun forholde os til hvad vi hører og læser.

    Jeg har min viden fra en hjemmeside hvor der står dette:

    "At bull-og-terrieren oprindeligt blev udviklet til tirring af tyre, beskyttelse mod farlige dyr og hundekampe er i dag irrelevant. Genetikstudier gennemført af Cook og Little viser, at genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer. Hvis man her bemærker, at den Amerikanske Staffordshire Terrier igennem har 70 år har været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament syntes det klart, at det i dag er dybt uretfærdigt at klandre den Amerikanske Staffordshire Terrier dens oprindelse."


    http://www.amstaffs.dk/racen.htm


  • #39   12. apr 2011 A&D: Fire genrationer og så skulle aggression mod andre hunde være ude af generne? Altså jeg har ikke forstand på genetik, men der er vidst ikke nogen tvivl om at dette ikke er formået smiley

  • #40   12. apr 2011 Jeg ved nu ikke hvor sandt det er med de 4 generationer. Men temperament er vel noget nemmere at ændre på end fysisk instinkt som hos hyrdehunde, jagthunde og sådan?

  • #41   12. apr 2011 Indfør forbud. tja det er jo efter hvad man har sigtet på via racebeskrivelser og ønsker.

    Alle hunde kan da ved forkert ejerskab udvikle uønsket adfærd såsom utilsigtet angreb. Især blandinger har jo meget stor samsynlighed for dette hvis de forskellige adfærd fra forældrene kobles. dvs. feks. en labrador/dobermann blanding har jo via deres forældre bl.a. bytte"mund" dvs de tager byttet i munden og via dobermannen instinktet for forsvar. dette kombineret vil give uønsket adfærd som måske ikke opdages de første mange år man har hunden men trykkes der på en udløser feks. smerte, angst eller jalousi så er der dømt bid og uønsket adfærd.

    Når man som DKK laver ønskeprofiler for de enkelte racer og DKK oven i købet forlanger at man mentaltester udfra denne profil så kan man fjerne uønsket adfærd. men så længe der bliver lavet hvalpe uden bog og blandinger så kan man ikke fjerne uønsket adfærd.

    Så mit ønske er FORBYD avl unden bog og afliv alle blandinger !


  • #42   12. apr 2011 A&D hvordan filan får du et instinkt til at være noget fysiskt !
    instinkt er mentalt og kan aldrig være andet.


  • #43   12. apr 2011 Ghita: "Forbyd avl uden bog og afliv alle blandinger"
    Fuldstændig enig i det første udsagn, men det sidste er godt nok uhyggeligt... Og håber da virkelig ikke det er noget du mener alvorligt?

    Er enig i at uønsket adfærd kan fremmes via dårlig kommunikation fra ejer til hund, men det kan stadig ikke avles helt ud, det tror jeg tager utrolig mange år.


  • #44   12. apr 2011 jo gu mener jeg det fordi omkring 80 % af alle bid kommer fra blandinger og avl uden bog .

  • #45   12. apr 2011 og bliver det forbudt at avle uden stambog tja så er der ingen avl af blandinger heller, da de naturligtvis ikke kan få stambog!!!!!!!!!!

  • #46   12. apr 2011 Jeg er også overbevist om, at vi ikke kan klandre ''kamphunderacerne'' for en disse, for det er reelt ikke racerne, som står bag - men i langt de fleste tilfælde en række af tåbelige krydsninger, hvor den race der ligner bedst, så ender med at få skylden.

    Nøjagtigt det samme sker for Rotten pt.


  • #47   12. apr 2011 godt skrevet Danielle


  • #48   12. apr 2011 Jeg har ikke forstand på det så det vil nok være svært for mig at forklare. Men jeg synes der er en forskel fordi en Pitbull hvalp skal have træning inden den går til angreb på en hund, hvorimod en Border collie sagtens kan hyrde bilerne uden at være brugt til at hyrde.

  • #49   12. apr 2011 Jeg har aldrig mødt en pitbull hvalp så det er bare en idé jeg har og fordi jeg ved at de bliver tirret til at angribe. Jeg har dog mødt en Border collie der ikke har været brugt til at hyrde.

  • #50   12. apr 2011 enig Danielle.

    Ghita: så du mener at nuværende blandingshunde skal aflives? Alle skal skæres over en kam?

    Det jo lige præcis det som mange hundejere raser over at der er blevet gjort!!!! Den nye hundelov skære jo alle hundene på listen over en kam og erklære dem farlige. Du gør præcis det samme, bare i et MEGET større omfang.

    Kunne det ikke være en ide i stedet for at aflive alt blandingsavl, så sørger for de blev neutraliserede og så er problemet med blandingsavl ligesom løst. Så er det noget mere humant!

    A&D: Du ser jo også pittbulblandinger angribe uden grund, ligesom en hurde hyrder uden at have lært det... Og lur mig om der ikke også findes nogle renracede dyr der har gjort det samme smiley


  • #51   12. apr 2011 Er det ikke noget med at en hund ikke angriber uden grund? Det er det man får at vide igen og igen i hvert fald.

  • #52   12. apr 2011 A&D: Jo det siger man i de fleste tilfælde, men det er jo set ved de overfald der nu en gang har været at hunde umotiveret løber igennem en have bare for at få fat i en anden hund.

    Normalt vil jeg også sige at ingen hunde angriber umotiveret, men det er set og det er bladnt andet der at mange af de dødelige overfald er sket fordi ejeren slet ikke har noget at registrere den anden hund


  • #53   12. apr 2011 Ja men sådan nogle umotiverede angreb skyldes nok tit en kortslutning hos hunden.

  • #54   12. apr 2011 A&D: ja det er jeg helt enig i smiley Men den kortslutning er jo højst sandsynligt nedarvet...

Kommentér på:
aha-oplevelse. Racer. Fordom

Annonce