{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Tyk underuld + varme & insekter = grim pels & kløe {{forumTopicSubject}}

For et stykke tid siden, skrev jeg herinde, og spurgte mht. om min hund kunne være allergisk overfor saltvand.

Vi fandt senere ud af, at hun havde fået et hotspot, og dyrlægen barberede hende skallet og nu er såret helet fint.
Han mente at det kunne skyldes insektbid fra stranden, men ikke havvandet.

Nu skæller Fifi utrolig meget, er blevet super grim i pelsen og har smidt al sin underuld.
Hun klør stadig og hendes pels er fedtet.

Dette sker hver sommer. I starten troede jeg at det var foderet, så jeg skiftede fra Royal Canin til Hill's - Men året efter var den gal igen, så endnu engang skiftede jeg foder.

De sidste to somre har det passet med, at hun har været i saltvand, men det var hun ikke de to første (jeg har haft hende i 4 år).

Det har altid passet med, at hun har været hos dyrlægen hver sommer, men vi har aldrig kunnet få at vide hvad der er galt? Så nu vil jeg høre om der er andre spidshundefolk der har lignende problemer, eller har haft. Og i tilfælde af at der er, hvad har I gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk underuld + varme & insekter = grim pels & kløe
  • #1   20. aug 2011 Det kan ikke være fordi hun "bare" har sin fældnings periode på det tidspunkt?

    Sølve fælder også meget i øjeblikket

    Og Kovo havde noget tidligere på året (hos Nina jeg så kun efter han havde været hos dyrlægen) som også lyder som hotspot..
    Nina fik at vide at grunden til at han havde fået det var at hans pels er så tæt at huden ikke kunne ånde og så er der gået betændelse i den ..


  • #2   20. aug 2011 <b>Wolfcub in tha house - Line N</b>
    Det kan meget let være derfor.

    Er der nogle der har gode råd til hvad man kan gøre/give, for at huden kan få luft og fugt?


  • #3   20. aug 2011 hmm.. jeg har ikke selv så meget erfaring med det, men jeg kunne forestille mig at på nogle hunde ville Furminatoren virke?

    I øvrigt så har jeg lige så sent som idag fået anbefalet af min opdrætter at vaske sølve for at løsne alle de hår hun vil tabe, det skulle gøre at fældningsperioden skulle blive betydeligt kortere ifølge hende - ved ikke om det evt. kan hjælpe dig..


  • #4   20. aug 2011 Karin - der var du lige nogle sekunder hurtigere med det råd haha smiley

Kommentér på:
Tyk underuld + varme & insekter = grim pels & kløe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce