{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Foder til følsom/sart mave {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaring med noget hvalpe foder til sart mave?
Lige nu foder jeg ham med Orijen, Large breed Puppy - det skulle være så godt, men syntes han får så let dårlig mave. Jeg har fået en tid til Dr.dyr - jeg ved, når jeg spørger dem om, hvilket foder jeg skal fordre ham med, så siger de naturligvis deres foder, men det har jeg ikke så god tiltro til. Men hvad hedder sådan en slags "mave undersøgelse?" Så kan man jo se om det er noget indeni ham den er gal med evt. - hvilket jeg selvfølgelig ikke håber på! smiley ¨
Men hvis det nu bare er hans lidt sarte mave - hvad er der så af gode specielle hvalpe foder til følsom mave? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til følsom/sart mave
  • #1   26. aug 2011 Jeg havde en hvalp på et tidpunkt hvor hun havde svær diarré og vi kunne ikke rette op på hendes mave og vi brugte en formue på kylling til hende, så købte vi hills Science plan til sarte maver og det hjalp med det samme, det var fantastisk, det er lidt dyrt men det er det hele værd...og så når maven er okay igen, så bare kør over på normal foder igen..

  • #2   26. aug 2011 Det er bare fordi jeg synes det kommer sådan i perioder, så jeg har også en Zoolac og canikur pro liggende..

    Men ved du hvad sådan en "mave undersøgelse" kaldes?


  • #3   26. aug 2011 nej, men vil hellere anbefale dig at du tager en afføringsprøve med til din dyrlæge..

  • #4   26. aug 2011 Skal jeg tage noget af hans afføring ned i en plastic kop eller hvad gør man? :0)) hehe


  • #5   26. aug 2011 Ja og hvis de samtidig skal undersøge for orm, skal det være en "morgen bæ" og de skal have den fra morgenstunden.

  • #6   26. aug 2011 ja du samler noget sammen og levere til din dyrlæge så han kan undersøge den for diverse bakterier osv smiley
    Lidt klamt, men sådan er det hi hi


  • #7   26. aug 2011 Okay, tusind tak.. Det vil jeg helt bestemt gøre!! smiley Men ja, sådan er det jo, de er vores små babyer smiley Vi har jo påtaget os det ansvar, så må vi jo også fuldføre den 100 % smiley


  • #8   26. aug 2011 Så godt sagt, kunne ikke sige det bedre selv smiley


  • #9   27. aug 2011 Mht. afførringsprøve, så skal du tage noget fra en morgen pølse, og så kan du bruge en høm høm pose til at transpotere den i.....

    Man kan få lavet en kikkertundersøgelse af mave/tarmene, og den undersøgelse kræver narkose. Først skal hunden "tømmes" for afførring dagen før, og der får man udleveret ldit forskelligt (piller og klyx) af dyrlægen, på selve dagen skal hunden være fastende, og så kan man hente den igen senere på dagen hos dyrlægen.
    Løs mave kan være mange ting, feks. IBD som er en mave/tarm betændelse, og det kan man få et nøjagtigt svar på ved en kikkertundersøgelse. Der tager dyrlægen også en biopsi, og sender prøven afsted til tyskland. (der har de speciale i den slags prøver)
    Det tager så 2-3 uger før man har det nøjagtige svar.
    Selve undersøgelsen er lidt dyr MEN så har man også svar på hvad årsagen er.
    Det kan også være allergi for noget i maden, der er mange muligheder.
    Hunde med IBD, er altid mere trætte end normalt, samt at afførringen kan være hen i det gule / slimmede.
    IBD kommer og går i perioder....
    Så det lyder som en god ide at få en dyrlæge til at tilse din hund :o)


Kommentér på:
Foder til følsom/sart mave

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce