{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Foder - sart fordøjelse {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg vil bare høre om nogen af jer herinde har prøvet og vil anbefale en desideret diæt til hunde med følsom mave/tarm system?
Har råfodret Django de sidste par år men han har altid døjet lidt med sart/løs mave. Jeg overvejer nu at prøve en dyrlæge diæt. Jeg orker ikke at skulle afprøve en masse forskelligt foder, så leder efter noget som er dokumenteret effektivt. Hvis det gir mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder - sart fordøjelse
  • #1   8. jun 2020 Nones har en tarmdiagnose og det der har hjulpet bedst, har været royal canin s fiber response.

  • #2   8. jun 2020 Det her foder virker rigtig godt på Sam, hvis han har fået diarre.

    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/gastro_intestinal/306833

    Han fungere også rigtig fint på tørfoder skånekosten fra Maxi Zoo


  • #4   8. jun 2020 Hvis ikke hunden har fået lavet en udvidet afføringsprøve ville jeg UDEN tvivl starte der!! Der kan være SÅ mange årsager som evt kan behandles.. Hos min dyrlæge koster sådan en ca 1500-1600kr men den fortæller så også VIRKELIG meget om tarmens tilstand, om der er parasitter, om den har for mange skadelige bakterier, de rette gode bakterier osv osv.. Mange gør den fejl at blot symptom behandle i stedet for at finde en årsag..

    Kan anbefale royal Canin fibre respons og royal Canin Anallergenic som de to jeg har bedst erfaringer med.. Men jeg ved at en del også har rigtig gode erfaringer med gastro intestinal fra royal Canin... Men igen, det fjerner ikke årsagen, det symptom behandler bare skal man huske på..

    Forresten, en afføringsprøve bør altid bestå af 3 pølser som ikke har rørt græs, grus, jord osv (tag delen der ikk har rørt disse og gem og tag den anden del og smid ud), læg det i køleskabet og tag prøver fra minimum 3dage i træk og helst fra Ca samme tidspunkt på dagen.. Feks hvis du er 99% sikker på at han skider hver morgen så er det fra om morgenen du samler i 3dage i træk.. Men det SKAL være minimum 3dage!!! Ellers kan du ikke bruge resultatet omkring om hunden har parasitter i tarmen..

    Og JA! Hund kan nemt ha parasitter selvom de kun har let dårlig mave, lejlighedsvis dårlig mave, eller sågar aldrig har dårlig mave! Det kommer i høj grad an på hvor godt et immunforsvar hunden har til at holde antallet af parasitter nede! Derfor bør man faktisk teste minimum en gang om året for parasitter uanset symptomer.. (det havde jeg heller aldrig fået at vide før vi selv kom til at døje med giardia)


  • #5   8. jun 2020 PS Ja, Anallergenic fra royal Canin er et allergi foder, men hunde med sart mave reagere oftest ret godt på hydroliseret foder som Anallergenic er smiley Det gør det nemmere at optage og er mere skånsomt..

  • #6   9. jun 2020 Gastro intestinal er ikke nødvendigvis symptombehandling. Er tarmen irriteret og med dårlig flora så hjælper foderet med at genoprette og kan i sig selv være behandling.

  • #7   9. jun 2020 Royal Canins hypoallergenic giver også en fin afføring. Og kan købes til en okay pris på zooplus.de (ja den tyske side)

  • #8   9. jun 2020 Jeg ved godt, at det ikke er det du spørger til, men hvis du gerne vil blive ved med at råfodre, så kan du også afprøve at give ham en håndfuld tørfoder om dagen oveni og se, om det hjælper. Atlas har også til tider haft blød afføring på råt, men får han en håndfuld tørfoder oveni, så bliver afføringen pæn. Jeg bruger Essentials, så ikke noget der er specifikt for mave/tarm problemer.

  • #9   9. jun 2020 Stemmer i med Pernille.

    Få testet afføring.

    Vores dyrlæge har fortalt at mange hunde render rundt med giardia, hvor ejerme tror deres hund har sart mave smiley

    Det kan sagtens være on/off symptomer og helt andre symptomer, end man lige læser sig til.


  • #11   9. jun 2020 Først: hvad er hunden testet for?

Kommentér på:
Foder - sart fordøjelse

Annonce