{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

Foder erfaring sart mave {{forumTopicSubject}}

Hej stå med et kæmpe problem og vil høre om der er nogen med ligner erfaring og evt kan anbefale nået foder det har hjulpet. Men dejlige bouvier har meget sart mave og rejsen for at finde et foder har virker på har været meget lang. Med flere gange til dyrlægen. Problemet er han er meget kræsen og vi snakke så kræsen og bestemt at han tabte 3 kg sidste han fik nået han ikke ville spise vi har nu prøvet orijen. Acana og wilderness nature. Kingsmoor. Royal canin large breed. eukanuba. Han har spist dem men ikke begejstret men alle givet ham meget blød mave og til sidst endt i splat og en periode på skånekost. Så har vi prøvet wilderness contour og der har han rigtig rigtig fin fast mave
Og fungere på det. Men nu 2 mdr efter nægter han at spise det. Så har jeg kørt over i essentielle og det elsker han mere end godbidder han er helt vildt og har aldrig set ham sådan. Men ak tynd mave og nu med slim blod i. Jeg må nu nok se i øjne at han ikke fundere på de dyre kornfri med for meget kød produkter er der nogen der kan anbefale de billige mærker som man kan give og stadig have det godt med sig selv. ( og indkøring perioden på nyt foder har været over 1 mdr så det er ikke derfor.. Og der er taget afføring prøve og dyrlæge kontrol og alt er fint de anbefaler mig bare hills og kunne godt tænke mig nået andet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder erfaring sart mave
  • #1   5. sep 2018 Vi har haft samme problemer med vores tidligere hund. De gik væk da vi smed al fornuft over bord, og prøvede Pedigree Pal.

    Jeg er med på at det er det mærke alle de kloge hundeejere elsker at hade, og det er sikkert også noget skodfoder, men det var altså det der virkede lige i den situation.


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #2   5. sep 2018 min har en tamlidelse, og får han ikke sin proplan digestive, har han diarré og får blod i afføringen.
    vi har en karry blue og en weathen, her på vejen, de tåler heller ikke andet end proplan.

    jeg har været igennem, så mange forskellige slags foder, og desværre er det nok vejen


  • #3   5. sep 2018 Proplan det vil jeg kikke nærmere på

  • #4   5. sep 2018 Jeg ved godt, at den ikke er kornfri, som du nævner, men denne italienske
    Exclusion m. hest, har hjulpet mig gevaldigt ved en af mine tidligere sarte hunde, der fik ondt i maven, af rigtig meget foder.
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/exclusion/exclusion_diet/264178
    ( de har lavet en fejl i beskrivelsen, og skrevet hunde fra 2-10 kg, men det er fordi de har en mini-udgave også )


  • #5   5. sep 2018 Er din hund tjekket for parasitter? smiley

    Kan anbefale wolfsblut red rock eller platinum.. Der har for min hund været en lang periode i starten med dårlig/blød mave men efter 2-2,5mdr blev maven virkelig fin (skal lige siges at der går 2-2,5 mdr ved alle foderskifte til Milles mave er blevet vant til det nye foder og maven bliver bedre) og på alle andre fodermærker så har hun haft permanent blød mave og mave tarm betændelse et par gange.. Det vigtige er tit at finde noget med en lav fedtprocent... mht at blive for tynd så har min Mille haft samme problem og det hjalp platinum på! (det virker anderledes end så meget andet foder på fordøjelsen, og man skal derfor skifte direkte over og ikk blande med det gamle foder!) Det er også et super alternativ til selektive hunde (er min egen også i nogen grad og hun ELSKER platinum).. Wolfsblut red rock er også virkelig godt men hun kunne lidt bedre li platinum..


    Gir du probiotika dagligt? - Det vil jeg kraftigt anbefale! Hvis ikk hunden er testet for parasitter (nok især giardia) så ville jeg klart få gjort det! også er det værd at overveje at få lavet en kikkertundersøgelse af mave og tarm for evt at få en diagnose..

    Husk at probiotika skal være med både probiotika og prebiotika! (det ene er sunde Mælkesyrebakterier og det andet er "mad" til de Mælkesyrebakterier)


  • #6   5. sep 2018 Skal måske lige nævne at min Mille også har prøvet alverdens foder og kun disse to har virket (formentlig pga den lave fedtprocent bla).. og hun har om nogen døjet med dårlig/blød mave nærmest dagligt i laaaang tid (pga en parasit og pga de skader parasitten har lavet)

  • #7   5. sep 2018 Du kan evt gi husk fibre eller det der hedder pro fibre ved siden af.. er pga fibre og lav fedtprocent din hund har fungeret på contour foderet formentlig smiley

  • #8   5. sep 2018 Tak for de gode råd dejligt. Han er blevet testet for parasitten. Har haft Guardia 2 gange og spolorm en gang derfor den sarte mave. Wolfblut og platinum er det 2 forskellige mærker. Problemet er også at han er så mega kræsen

  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #9   5. sep 2018 På zooplus har de proplan digestive med både lam og kylling. i butikkerne har de kun den med kylling. min dør lidt i smagen af og til. så det godt at have både lam og kylling at skifte imellem. tror ikke man skal være så korn forskrækket, min skal have korn for at samle afføring. alle kornfri foder ødelægger hans mave.

  • #10   5. sep 2018 Tror det er det samme her det mærkelige er bare på wilderness contour er der Heller ikke korn i og den er maven perfekt på

  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #11   5. sep 2018 er der ikke kartoffel i??

  • #12   5. sep 2018 Ja platinum er et mærke og fåes med kylling, svin eller lam og ris.. personligt har jeg prøvet den med ris og lam smiley

    https://www.butiklunden.dk/177-platinum-torfoder

    og wolfsblut købes billigt her i Tyskland

    https://www.tiierisch.de/produkt/wolfsblut-red-rock-trockenfutter

    eller her i dk hvor det er lidt dyrere

    https://www.mypets.dk/shop/wolfsblut-red-rock-hundefoder-med-kaenguru--15-kg-18849p.html

    Hvis ikk lav fedtprocent eller fibre hjælper så kan det være at foder med ris i kan hjælpe smiley

    Det er også pga giardia Mille døjer - altså hun er testet negativ i snart et år men pga skader derfra.. Det er dog vigtigt med Giardia at teste engang imellem da der desværre er stor risiko for gensmitte smiley Så bare for at være sikker kunne det måske være en god idé at teste hvis det er noget tid siden sidst.. vi fik gensmitte mange gange desværre til trods for VOLDSOM rengøring og måtte igennem det 6 gange før hun blev fri for det lort..


  • #13   5. sep 2018 Bruger selv både probiotika og husk.. især probiotika er vigtigt for at forsøge at genoprette tarmens balance..

  • #14   5. sep 2018 Han bliver fast kontrolleret for parasit udvidet prøve hver 3 mdr og er lige blevet kontrolleret for 3 uger siden

  • #15   5. sep 2018 okay super smiley

    Hvis du er interesseret er der og flere der har super gode erfaringer med hjemmelavet mad.. finder lige den tråd jeg lavede tidligere hvor der står en opskrift i smiley To sec..


  • #18   5. sep 2018 Gad godt men har desværre ikke overskud pt til at skulle stå og lave mad det kommer nok på et tidspunkt. Men selvfølgelig hvis det ikke lykkes mig og finde nået han elsker og spise og fungere optimalt på. Så bliver jeg nød til at gå den vej. Tak for linket

  • #19   5. sep 2018 Jeg tænker faktisk også at Platinum kunne være et godt bud. Foderet er semimoist, og det er de fleste hunde ret glade for. Og så er der mulighed for at skifte mellem varianter.

    Proplan kender jeg også flere med sart mave der fungerer rigtig godt på, så det er bestemt også et godt bud.


  • #20   5. sep 2018 Så jeg på den er nu blevet enig med mig selv om at det skal være enten proplan eller platinum. Er vild med at jeg kan få proplan til robust hund og alt de skriver det er godt for. Men er også vild med at læse alt om indholdet og de blød lækkere stykker i platinum. Det bliver svært og vælge hvad jeg skal prøve først

  • #21   5. sep 2018 Det kommer an på hvor kræsen hunden er. Jeg er ret sikker på at Proplan nok er det bedste valg for maven, men Platinum er det bedste for smagsløgene.

    Du kunne satse vildt og købe en pose Platinum og en lille pose Proplan. Hvis hunden vil spise Proplan, bruger du bare Platinum til godbidder. Så er der ikke noget der går til spilde.

    Du kan i øvrigt godt eksperimentere med at give lidt vådfoder sammen med tørfoderet. På Zooplus har de fx Zooplus Selection, hvor de har varianter med ren kylling, med kylling, gulerødder og ris eller med kylling og søde kartofler. Alle 3 kan bruges til sarte maver. Der er også Rocco Sensitive med fx lam og ris.


  • #22   5. sep 2018 Det lyder også vildt lækkert det platinum. Jeg har bare prøvet så meget nu og eksperimenteret så kunne bare godt tænke mig at det snart lykkes og finde nået hans mave kan tåle og han elsker og spise. Gider ikke give ham foder han spise fordi han skal. Han skal elske og spise det

  • #23   5. sep 2018 Herinde har været rigtigt mange tråde hvor der bliver søgt på foder til kræsne hunde, og hver gang skrives der fra mange at platinum er det flest hunde ELSKER.. Det dufter også meget kraftigt og Mille har også gidet bruge det som godbidder til trods for at hun havde det stående i skålen 24/7.. Min mors elskede også platinum (hun elskede det så meget at hun blev overvægtig efter sterilisation)

    Vil lige tilføje at du nok næppe nogensinde finder et foder hvor maven er perfekt konstant, fordi der er desværre mange hunde der får permanente skader på tarmen af giardia smiley Og det du skriver lyder som om den engang imellem får mave tarm betændelse - det har ikke absolut noget med foderet at gøre men kan alene være pga tarmen er ødelagt af giardia.. Mille havde det en overgang jævnligt og min gamle hund Emma fik det også jævnligt efter giardia resten af sit liv.. Bare så du ik forventer at finde et foder hvor på der undgås fuldstændig at få mave tarm betændelse/så akut dårlig mave at det kræver dyrlæge og at maven bliver perfekt.. Det kan meget vel være at det aldrig sker smiley Men selvfølgelig skal man finde noget der fungerer så godt som muligt.. Men det er bla også derfor jeg nævnte kikkertundersøgelse for at finde en diagnose... min Emma fik diagnosen inflammatory bowel disease (også kaldet ibd) - Du kan evt prøve at Google det.. Det kunne godt være sådan noget din hund desværre har.. Så hvis feks den får en omgang dyrlæge krævende diarre/opkast så er det ikke altid nødvendigt at skifte foder og der kan som sagt være en LANG periode før det kører fuldstændig med hunde der har så ødelagt tarm.. så ligemeget hvad du vælger så forsøg at gi det en god lang periode til at falde til ro.. og bliv ikke skræmt alt for meget hvis du vælger platinum også hunden får dårlig mave - det er normalt og Mille havde en længere periode med dårlig mave hvorefter det blev det bedste hun nogensinde havde været på mht afføringen.. og det virker som sagt på en anden måde mht fordøjelsen smiley

    Ydermere kan hunde efter giardia også få mangel tilstande af forskellige vitaminer, især b vitamin er det der ses ofte.. Jeg har fået målt både Milles og min mors hunds (den har også haft giardia) og begge havde for lidt b vitamin.. så nu får de det som tilskud dagligt.. - Det er fordi bla b vitamin optages igennem tarmen og optagelsen bliver nogle gange ødelagt af giardia.. - Bare så du er obs på det smiley

    Giardia er seriøst noget fanden har skabt!


  • #25   6. sep 2018 Hel enig Pernille. Det mærkelige er at lige gyldig hvor dårlig mave han har giver og han fik wilderness så blev maven helt fast dagen efter og han har aldrig haft blød mave på wilderness kun på de andre kornfri top produkter. Så det ville være fantastisk hvis jeg bare kunne forsætte på det men han gider ikke og spise det. Og magter ikke han skal tabe sig igen. Har bestil platinum og så prøve vi det først over en tid. Og næste skridt bliver proplan

  • #26   6. sep 2018 25# Håber det lykkedes smiley Og ja, hjælper jo ikk særligt meget at det virker på maven når hunden ikk vil æde det! Heldigvis (hvis du har bestilt den med lam) så er der også ris i platinum.. det kan gøre en stor forskel smiley Krydser fingre for at det kommer til at fungere for jer smiley

  • #27   6. sep 2018 Tusind tak. Og tak for info alle

  • #29   7. sep 2018 Dejligt og høre så har jeg lidt forskelligt og afprøvet. Fik platinum idag med posten wow hvor det lugter / dufter og han er helt pjattet med det slet ikke til at styre så trin 1 er ren lykke. Nu må vi se hvad trin 2. Bliver til når det skal ud af den anden ende. Næste skridt blive pro plan og så bliver det wolfblut. Proplan kan jeg få lige nede for enden af vejen i maxi zoo

  • #30   7. sep 2018 Som sagt fungere platinum på en anden måde hvilket også er derfor man skal skifte direkte over, så bliv ikk alt for chokeret hvis det gir dårlig mave i nogen tid.. det blev altså bedre for min Mille smiley Og på hunde med sart mave så tager det hårdt på dem at skifte.. bare så du ikk helt mister modet hvis det er smiley Men fedt han er vild med det! Mille elskede det virkelig også! og ja, det dufter helt vildt kraftigt - hele min lejlighed duftede af platinum mere eller mindre smiley

  • #32   9. sep 2018 Hehe jeg synes det lugter helt vildt. Konen synes det lugter rædsel fuldt. Hunde synes det lugter som det bedste i verden han aldrig spist så meget som han gør nu han er helt vild. Og jeg akut splatter maver så blev lige bekymret der. Man tænkte han nok bare skak have tid. Og så får han nået proactive ved siden af også.

  • #33   16. sep 2018 Lidt opdatering. Der er ingen tvivl om at platinum er for vildt smags mæssigt har aldrig set min vovse så mad glad. Han er elektrisk har skippet godbide og bruge dem også der. Han gør alt for lidt platinum. Den dårlig side er han har splatter mave i stor stil har tilføjet zoolac morgen og aften i en uge samt proaktiv. Desværre uden nogen ændring. Har også bemærket efter han har fået det så er han begyndt og prøve og spise græs par gange Forsætte 14 dage mere men tror desværre ikke det er nået hans mave kan fungere på. Stort tude fjæs øvøv. Det bare øv nå man kan se hvor glad han er når han spiser

  • #36   16. sep 2018 He ja det ville være dejligt hvis jeg bare kunne det desværre er han så klog så han bare slikker det af og spytter de andre foder piller ud der er både prøvet med leverpostej og makrel i tomat og vand/ olie fra tun Han er jo en bouvier så stædig som bare....... Snyd er prøvet og desværre ikke muligt og har prøvet eukanuba og royal. Helt no go . Så lige nu stå mit problem i glad spisende hund med godbidder til dejlig træning og splatter mave. Eller en hund der ikke gider sin mad og svær og træne med grundet manglene godbider men fin fast afføring..

  • #38   17. sep 2018 Det havde jeg faktisk ikke tænkt på god ide

Kommentér på:
Foder erfaring sart mave

Annonce