Foder erfaring sart mave Foder erfaring sart mave
Hej stå med et kæmpe problem og vil høre om der er nogen med ligner erfaring og evt kan anbefale nået foder det har hjulpet. Men dejlige bouvier har meget sart mave og rejsen for at finde et foder har virker på har været meget lang. Med flere gange til dyrlægen. Problemet er han er meget kræsen og vi snakke så kræsen og bestemt at han tabte 3 kg sidste han fik nået han ikke ville spise vi har nu prøvet orijen. Acana og wilderness nature. Kingsmoor. Royal canin large breed. eukanuba. Han har spist dem men ikke begejstret men alle givet ham meget blød mave og til sidst endt i splat og en periode på skånekost. Så har vi prøvet wilderness contour og der har han rigtig rigtig fin fast mave
Og fungere på det. Men nu 2 mdr efter nægter han at spise det. Så har jeg kørt over i essentielle og det elsker han mere end godbidder han er helt vildt og har aldrig set ham sådan. Men ak tynd mave og nu med slim blod i. Jeg må nu nok se i øjne at han ikke fundere på de dyre kornfri med for meget kød produkter er der nogen der kan anbefale de billige mærker som man kan give og stadig have det godt med sig selv. ( og indkøring perioden på nyt foder har været over 1 mdr så det er ikke derfor.. Og der er taget afføring prøve og dyrlæge kontrol og alt er fint de anbefaler mig bare hills og kunne godt tænke mig nået andet
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Jeg er med på at det er det mærke alle de kloge hundeejere elsker at hade, og det er sikkert også noget skodfoder, men det var altså det der virkede lige i den situation.
jul 2018
Følger: 1 Svar: 46
vi har en karry blue og en weathen, her på vejen, de tåler heller ikke andet end proplan.
jeg har været igennem, så mange forskellige slags foder, og desværre er det nok vejen
okt 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 82
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Kan anbefale wolfsblut red rock eller platinum.. Der har for min hund været en lang periode i starten med dårlig/blød mave men efter 2-2,5mdr blev maven virkelig fin (skal lige siges at der går 2-2,5 mdr ved alle foderskifte til Milles mave er blevet vant til det nye foder og maven bliver bedre) og på alle andre fodermærker så har hun haft permanent blød mave og mave tarm betændelse et par gange.. Det vigtige er tit at finde noget med en lav fedtprocent... mht at blive for tynd så har min Mille haft samme problem og det hjalp platinum på! (det virker anderledes end så meget andet foder på fordøjelsen, og man skal derfor skifte direkte over og ikk blande med det gamle foder!) Det er også et super alternativ til selektive hunde (er min egen også i nogen grad og hun ELSKER platinum).. Wolfsblut red rock er også virkelig godt men hun kunne lidt bedre li platinum..
Gir du probiotika dagligt? - Det vil jeg kraftigt anbefale! Hvis ikk hunden er testet for parasitter (nok især giardia) så ville jeg klart få gjort det! også er det værd at overveje at få lavet en kikkertundersøgelse af mave og tarm for evt at få en diagnose..
Husk at probiotika skal være med både probiotika og prebiotika! (det ene er sunde Mælkesyrebakterier og det andet er "mad" til de Mælkesyrebakterier)
mar 2007
mar 2007
okt 2014
jul 2018
okt 2014
jul 2018
mar 2007
https://www.butiklunden.dk/177-platinum-torfoder
og wolfsblut købes billigt her i Tyskland
https://www.tiierisch.de/produkt/wolfsblut-red-rock-trockenfutter
eller her i dk hvor det er lidt dyrere
https://www.mypets.dk/shop/wolfsblut-red-rock-hundefoder-med-kaenguru--15-kg-18849p.html
Hvis ikk lav fedtprocent eller fibre hjælper så kan det være at foder med ris i kan hjælpe
Det er også pga giardia Mille døjer - altså hun er testet negativ i snart et år men pga skader derfra.. Det er dog vigtigt med Giardia at teste engang imellem da der desværre er stor risiko for gensmitte
mar 2007
okt 2014
mar 2007
Hvis du er interesseret er der og flere der har super gode erfaringer med hjemmelavet mad.. finder lige den tråd jeg lavede tidligere hvor der står en opskrift i
mar 2007
okt 2014
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.718
Proplan kender jeg også flere med sart mave der fungerer rigtig godt på, så det er bestemt også et godt bud.
okt 2014
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.718
Du kunne satse vildt og købe en pose Platinum og en lille pose Proplan. Hvis hunden vil spise Proplan, bruger du bare Platinum til godbidder. Så er der ikke noget der går til spilde.
Du kan i øvrigt godt eksperimentere med at give lidt vådfoder sammen med tørfoderet. På Zooplus har de fx Zooplus Selection, hvor de har varianter med ren kylling, med kylling, gulerødder og ris eller med kylling og søde kartofler. Alle 3 kan bruges til sarte maver. Der er også Rocco Sensitive med fx lam og ris.
okt 2014
mar 2007
Vil lige tilføje at du nok næppe nogensinde finder et foder hvor maven er perfekt konstant, fordi der er desværre mange hunde der får permanente skader på tarmen af giardia
Ydermere kan hunde efter giardia også få mangel tilstande af forskellige vitaminer, især b vitamin er det der ses ofte.. Jeg har fået målt både Milles og min mors hunds (den har også haft giardia) og begge havde for lidt b vitamin.. så nu får de det som tilskud dagligt.. - Det er fordi bla b vitamin optages igennem tarmen og optagelsen bliver nogle gange ødelagt af giardia.. - Bare så du er obs på det
Giardia er seriøst noget fanden har skabt!
okt 2014
mar 2007
okt 2014
okt 2014
mar 2007
okt 2014