{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Hills i/d digestive care sensitive og hills d/d laks/ris erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min dyrlæge har anbefalet hills i/d digestive care sensitive og hills d/d laks og ris til min franske bulldog Mille som har Meget sart mave med tendens til mave tarm betændelse engang imellem pga skader fra giardia smiley Jeg har prøvet ALT muligt foder uden at finde noget der fungerede hele vejen rundt.. Og samtidig med at tænke på maven vil jeg gerne undgå kylling.. Så mulighederne er ret begrænsede..


Er der nogle af jer der har erfaringer med disse to foder varianter?

Hvis ja:

- Hvad fik jeres hund det for?

- Virkede det efter hensigten?

- Var i tilfredse?

- Hvad sys jeres hunde om det?

- Ville i anbefale det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hills i/d digestive care sensitive og hills d/d laks/ris erfaringer
  • #1   24. apr 2018 Jeg brugte Digestive care da Ciba fik en "tur" med opkastninger i flere dage i træk, og en afføring der så noget mystisk ud.
    De første 2 dage stod den på Oralade og ris med kogt kylling, men da opkastningerne stoppede gik vi over til i/d digestive care sensitive.

    Det virkede super godt, eneste overraskelse var at hun tog noget på da jeg bare fulgte foderanvisningen, og det var åbenbart lige i overkanten.

    Forrige weekend var den så gal igen, Ciba havde fået et kødben som hendes mave åbenbart ikke lige kunne klare, og det resulterede i en galoperende diarre.
    Denne gang nøjedes jeg med at give i/d digestive care sensitive, og maven var i orden i løbet af et par dage.

    Jeg er godt tilfreds, og vil fremover have en sæk i huset. Hvis ikke der er brug for den vil den bare blive brugt som godbidder, for hun er virkeligt glad for det foder.


  • #3   24. apr 2018 2# Øv lyder ikke ligefrem opmuntrende.. Men kan snart ikk se andre fodermærker jeg kan prøve.. især ikk når jeg vil undgå kylling..

    kan ikk huske - er det ik dig der kører på hjemmelavet? smiley


  • #5   24. apr 2018 1# Min dyrlæge sagde også at deres foder anbefalinger, altså mængder altid er i overkanten smiley Så det lyder meget rigtigt..

    Håber jeg får samme gode erfaring med det - vil dog helst prøve d/d først da der er laks i hvor i/d'en er med æg som protein kilde.. Men jeg er desperat og prøver hvad som helst!


  • #6   24. apr 2018 4# Vi har også lige fået binyrebarkhormon med hjem til en mdr for at prøve..

  • #7   24. apr 2018 Jeg har i/d til dårlige maver. På den ene virker det modsat, og hun får endnu dårligere mave af det. På den anden virker det perfekt! Den første skal bare have sit crappy slankefoder, så er maven på højkant i løbet af ingen tid.

    Men skrev du ikke tidligere at du havde afprøvet i/d med dårligt resultat? Så er det jo ikke vejen frem, heller ikke selvom det er en anden version.

    Har du kigget på Exclusion? Der er forskellige varianter med én proteinkilde og kartofler. Eller Acana? Der er masser af fodertyper uden kylling og fjerkræ, både med og uden korn.


  • #9   24. apr 2018 4# Vil gerne undgå kylling fordi vi mistænkte at kylling gav hende ørebetændelse.. altså at hun er allergisk.. godt nok modsiger blodprøven det kraftigt, men jeg vil på ingen måde risikerer noget! så hellere finde noget andet.. har også virkelig overvejet det hjemmelavede og det kan også være jeg ender med det, men jeg vil helst gi tørkost - både pga det er nemt og fordi jeg har en underlig hund der vælger tørkost fremfor barf, hjemmelavet mad og rå ben.. når hun får hjemmelavet mad så spiser hun noget men stopper midt i og går ned og spiser tørkost i stedet.. mistænker at Mille bare virkelig godt kan li tørkost.. Hun spiser sig ihvertfald ikk mæt på andet end tørkost hvilket er et problem da hun Ikke må tabe sig - hun er til den ret slanke side og måtte såmænd gerne ta bare lidt på.. (Både venner, familie og dyrlæge er enige).. Så der er mange ting jeg skal tænke med indover.. Men men.. finder jeg ikk tørkost hun trives på, så må jeg på hjemmelavet - selvom hendes mave faktisk heller ikk bliver perfekt af skånekost.. Hendes tarm er virkelig ødelagt og trænger Meget til ro nu.. Har købt 2kg d/d og hun kan godt li det, dog fik hun dårlig mave men det har hun gjort ved alle foderskift så intet nyt under solen der smiley Jeg må se de næste 10-21dage..

  • #10   24. apr 2018 7# Prøvede Gastro intestinal - har aldrig prøvet i/d eller hills for den sags skyld smiley - Tror ikk der er andet for end at prøve..

    Har prøvet orijen og acana som det første hun fik endda før giardia men det gav meget dårlig mave.. og er ikk ligefrem vild med det exclusion foder (sys ikk ligefrem indholdet er top må jeg erkende 80% kartoffel i den med kanin feks så vidt jeg husker) - tænker jeg bliver nødt til at holde mig til noget der reelt er lavet til maven - ihvertfald først om ikk andet..

    Dyrlægen har god erfaring med d/d og i/d digestive care sensitive, så jeg håber på det også gælder her smiley


  • #12   24. apr 2018 Ja jeg er bestemt heller ikke fan af hverken hills eller royal canin - og havde jeg efterhånden andre gode muligheder såeh.. Men pt er første skridt at få maven i ro! Og den d/d er trods alt en af de bedre fra hills jeg har set selvom jeg stadig ikk er fan.. Men er som sagt desperat..

  • #14   24. apr 2018 Men hills har trods alt ikke 80% fyld/korn... og de har oveni puttet ting i som fremmer tarmens sundhed, hvilket der ikke er i exclusion foderet smiley Ergo passer det bedre til mit behov selvom intet af det er at håbe hurra for smiley

  • #16   24. apr 2018 Hun mister ikke hurtigt interesseren, hun rør det slet ikk :s - og har prøvet med frossen kong - hun spiser meget lidt af det også gider hun ikke mere.. - har bare en underlig hund på det punkt smiley

  • #18   24. apr 2018 Hvordan er en typisk portion hjemmelavet? smiley - Så skal jeg sige om damen har prøvet det smiley

  • #20   24. apr 2018 Har skrevet det tidligere, men COD-HY
    https://www.dyrenesbutik.dk/hund/specific-cod-hy-allergy-management?gclid=CjwKCAjwq_vWBRACEiwAEReprIRog4Eqq1aYaHS4Td-gC7Qxp8RsR6WVH5h3Hv81bP6aLabMfUTLGBoCuqUQAvD_BwE

    Jeg har været helt hysterisk hvad angår korn i foder men Albert fungere kanon på det foder.


  • #21   24. apr 2018 20# (Edit) Du mener det fra specific? altså specific COD-HY allergy management? - Den ser faktisk også ret god ud! Har lagt den med i bunken af de ting der kan prøves! - Hvordan er dine erfaringer med det? smiley - samme spørgsmål som til de to hills varianter smiley

  • #22   24. apr 2018 19# Ja okay det har hun ikke fået.. hvor skaffer du hestekødet? og er der et sted hvor du finder opskrifter?

  • #24   24. apr 2018 Håber det er okay jeg kontakter dig hvis min jagt på tørkost ikke lykkedes.. fordi så skal jeg finde ud af noget mht hjemmelavet og det lyder til du har ret godt fod på det - så kan du eventuelt linke lidt og måske dele nogle opskrifter osv.. Men selvfølgelig kun hvis du gider - har ihvertfald valgt at følge dig så du er nem at finde hvis jeg skulle ende ud med hjemmelavet mad smiley

  • #26   24. apr 2018 Tak, det er bestemt værdsat smiley (Som i VIRKELIG meget)..

  • #27   25. apr 2018 #21
    Det er nemlig den jeg mener. Albert har aldrig haft problemer med maven eller tarmene, men har haft problemer med hud/pels efter han blev kastreret. Så jeg forsøgte at give lidt ekstra gennem fodret med COD-HY. Det hjalp, men jeg så også en ændring i afføringen. Der kom næsten ikke noget. Det er små faste klumper 1-2 gange dagligt. Jeg har forsøgt andet foder også men så er det lind mave og han drikker utroligt meget.

    Min datters franske har altid haft lind mave, og hun har også helt perfekt afføring på dette foder smiley


  • #28   25. apr 2018 Hvis ikke det lykkedes med det hun er på nu så må det prøves smiley Tak for svaret/input smiley

  • #29   25. apr 2018 Jeg giver Nova i/d fra Hills ..virker efter hensigten, og hun elsker det smiley
    Hun har også problemer efter giardia..hun har desværre fået det for 2 gang nu, smiley
    Og er på i/d igen..


  • #30   25. apr 2018 Åh stakkel smiley Jeg måtte igennem 6!! omgange før vi blev Giardia fri.. er simpelthen en parasit fra helvede!! Krydser fingre for at i hurtigt slipper af med det igen smiley

  • #31   25. apr 2018 6 gange smiley det var dog forfærdeligt..håber godt nok det bliver sidste gang vi skal igennem dette her..
    Første gang gjorde vi alt rent med Rodalon , denne gang det samme, plus vi har købt en damp renser og dampet hele huset..
    Hvad gjorde du ? Dampede du også det hele?
    Og tak fordi du krydser fingre smiley


  • #32   25. apr 2018 vi gjorde rent med virkon s (er også det dyrlægen bruger), dampede og vaskede tøj osv med virkon s på 60-90grader smiley Hvor gammel er hunden?

  • #33   25. apr 2018 også smed vi kurve, seler, dækner og legetøj ud da vi ikk turde ta chancen..

  • #34   25. apr 2018 Nova er 1,5 år..
    Hold da op smide seler og div ud , det har jeg godt nok ikke gjordt..
    Dampede du fra start? For det gjorde vi ikke..vi fik at vide at grundig rengøring og vask
    Var godt nok..
    Har forstået at parasitterne ligger i en form for “puppe” indtil den bliver indtaget,
    Har ikke i indtryk af at de hopper rundt som lopper..


  • #35   25. apr 2018 okay - spurgte fordi hvalpe har sværere ved slippe af med det og bliver nemmere smittet pga deres ikke færdigt udviklede immunforsvar smiley og ja, de hopper igen steder da det er cyster der først bliver levende ved indtagelse/i tarmen hvis man kan sige det sådan smiley

    vi dampede fra gang Nr.2 mener jeg nok.. tager desværre længe for tingene at tørre sys jeg..

    Hvis ikk du vil smide de ting ud bør de vaskes på minimum 60grader og gerne 90 og det der ikk ku tåle så høje temperaturer og ikk ku tørres af eller dampes vaskede vi med virkon s i vaskemaskinen eller smed ud (det gjorde vi den gang vi blev fri for Giardia, de andre gange gjorde vi som jer bare incl damp).. var derfor vi endte med at smide det ud..


  • #36   25. apr 2018 Tænkte nok de ikke kunne hoppe nogen steder de bæster smiley
    Ja det tager tid før tingene tørrer efter damp rens , men vi har heldigvis haft godt vejr
    Mens vi gjorde rent, og kunne efterfølgende ligge det ud i solen og tørre..
    Har også badet Nova i desinficerede shampoo flere gange..
    Har du fået testet efter hver behandling ?
    Her gik der næsten 3 måneder efter 1gang giardia , før den var gal igen.
    Det er en dyr omgang at skulle igennem..alt i alt har det kostet 5000 kr ..
    smiley


  • #37   25. apr 2018 Ja det er en rigtig dyr omgang - især når man må smide mange ting ud.. tør slet ikk tænke på hvad det har kostet!

    Vi tester hver måned - især fordi der er risiko for falsk negativ - det gør jeg i et år efter vi stoppede behandlingen og derefter vil jeg teste hvert halve år.. Det gør jeg fordi der altid er stor gensmitte risiko, og fordi der er risiko for falsk negativ og ikk mindst fordi de cyster kan smitte i op til et år hvis de indtages.. dvs gensmitte risikoen er der i et års tid.. Tester også selvom der ingen symptomer er - de kan nemt være smittet uden at overhovedet ha symptomer.. det var tilfældet med begge min mors hunde..


  • #38   25. apr 2018 Ok har du en forsikring der dækker dette?
    Og får du testet i Tyskland ?
    Syntes det også er et stort problem mht samvær med andre hunde,
    Går til træning og er så nødt til at blive væk længe ..


  • #39   25. apr 2018 Har dog aldrig hørt at det kan smitte et år efter, men at de kan overleve 3 mdr i omgivelser..
    Men at de kan gå i dvale i tarmen og derefter vågne op længe efter ..


  • #40   25. apr 2018 Min forsikring dækker afføringsprøverne ja men har en selvrisiko på 1000kr så det får jeg kun noget ud af når jeg sender dem til Tyskland..

    Det jeg gør er at få den lavet ved dyrlægen langt de fleste gange men måske ca 4 gange årligt sender jeg det til Tyskland smiley Ser ingen grund til at gøre det hver gang smiley

    Og Giardia er lige præcis en parasit der kan overleve LÆNGE og overleve ret mange ting.. Man ved ikk præcist hvor længe de kan overleve uden at komme i tarmen men man ved at de ihvertfald kan overleve mere end 6mdr og nogle gange længere alt efter forholdene.. De skal udtørres og ha uv for at "dø" dvs de kan faktisk også tåle kulde og de lever godt i fugt.. At de kun skulle kunne overleve 3mdr har jeg dog aldrig læst nogle af alle de steder jeg har læst (Både fra dk, Sverige, Norge og USA)..

    Personligt holdt jeg "kun" mine hunde fra andre hunde indtil jeg fik de to første negative tests.. De gange vi fik gensmitte var det nemlig 2. test der var positiv.. Så hvis du tester hver måned så ville jeg ikke holde dem væk længere end to negative tests.. Men selvfølgelig forsætte med at teste hver måned - men det er bare mig..


  • #41   25. apr 2018 Har dog heller aldrig hørt om dvale i tarmen - men netop udenfor tarmen dvs i omgivelserne og ja, der kan de leve LÆNGE da de er meget hårdføre..

  • #42   26. apr 2018 Uanset ...er det noget forbandet lort at skulle igennem, får nærmest paranoia ..
    men Tak for gode råd og vejledning, håber hverken du eller jeg skal turen igennem igen..
    Ang i/d fra Hills kan du roligt prøve det, det får hurtigt novas mave på plads igen.. smiley


  • #43   26. apr 2018 Selv tak da - og ja håber virkelig det bliver din sidste gang og at jeg ALDRIG skal igennem det lort igen!! smiley

Kommentér på:
Hills i/d digestive care sensitive og hills d/d laks/ris erfaringer

Annonce