{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Sara L
Sara L
Tilmeldt:
1. nov 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Foder til sart hvalpemave {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en lille staff hvalp som har døjet med tynd mave siden vi fik ham.

Vi har været ved dyrlægen som gav ham canikur samt skånekost fra Hills. Og det hjalp på maven. Vi har så valgt at give ham andet foder i form af Eden Petfood da det fra dyrlægen indeholdt korn og animalske biprodukter. Og det er også gået fint med foderskiftet da han har fået canikur samtidig. Men det virker som om han får lidt tynd mave når vi stopper med canikur.

Er der nogen som kan anbefale et godt foder til en sart hvalpemave?
Vi er lidt i syv sind Mht hva vi skal give ham. Og vi vil selvfølgelig gerne give ham det bedste og sundeste foder men vigtigst af alt noget som hans mave har det godt på!

På forhånd tak for jeres svar! ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til sart hvalpemave
  • #4   15. nov 2019 Har I fået undersøgt afføringen?
    Hvalpe skal ikke have tynd mave hele tiden. Det kan de have lejlighedsvist efter indtag af dårlige ting, men ikke hele tiden.
    Få ham undersøgt for orm, giardia, overflod af farlige bakterier osv.
    Hvad siger opdrætter? Hvis han har haft det siden I overtog ham, var problemet jo også til stede hos opdrætter.


  • #6   15. nov 2019 vi havde samme problem med vores hvalp da vi fik ham hjem og da vi fik maven normal igen gik vi over på Select gold sensitivt og det fungere god på hans mavn vi har siden havf et andet fodder men det kunne hans mave heller ikke så vi er gået tilbage til det igen..

  • #7   15. nov 2019 Proplan sensitiv virker så godt på mine bostoner

  • Sara L
    Sara L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #8   15. nov 2019 Tak for svarene allesammen.

    Undskyld min mangelfulde beskrivelse. Han har ikke dårlig mave hele tiden. Men 1 gang om dagen ca. Og han er blevet tjekket ved dyrlægen og fejler intet. Så jeg leder bare efter det bedste foder til hans sarte mave. smiley


  • Sara L
    Sara L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #10   15. nov 2019 Jamen jeg vil helt sikkert også give Eden en chance. Jeg synes bare det er underligt at det virker som om hans tynde mave kommer igen så snart vi stopper med at give ham canikur. For det kan han jo ikke få hele tiden. Og så blev jeg i tvivl om det kunne være fodret som var for hård ved hans mave. Men uanset hvad så vil jeg vente noget tid hvis han skal skifte foder igen. For er godt klar over det ikke er godt at skifte for meget. Tænkte bare måske der var nogen som havde erfaring med et godt foder som vi evt kunne skifte til senere smiley

  • #12   15. nov 2019 Der er rent faktisk rigtig mange hunde som ikke fungerer optimalt på kornfrit smiley jeg lærer nok aldrig at forstå ønsket om at bruge et foder hunden ikke fungerer på i stedet for at bruge det der virker, ( Hills virkede tilsyneladende) for mig at se kan ens egen mærkelige ideer ikke opveje det bøvl hunden har, det er jo ikke sjovt at have ondt i maven smiley

  • #14   15. nov 2019 Jeg er overhoved ikke været fan af proplan, men når man har være igennem næsten alt slags foder og proplan var det eneste der ikk slog maven ud, ja så blev det det. Min den uge var også på Acana og det udløste massiv diarré, så kørte jeg ham på proplan da maven var okay igen og der har intet været siden. Hvor min sheltie køre på Acana. Så her får hundene det de fungere på

  • #17   16. nov 2019 Prøv og gå ind på Olivers hjemme side, de har en del forskelligt fodder.
    Ellers ring og snakke med dem der inde og så kan de anbefale et godt fodder, super god rådgivningen og virkelige søde der inde. smiley


  • Sara L
    Sara L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #19   16. nov 2019 Her får i lige et billede af ham smiley

    Mht foderet så vil jeg selvfølgelig give ham det han fungerer bedst på og som er bedst for ham. Men jeg vil altså ikke fylde ham med alt muligt skrald og jeg har fået at vide at et godt foder ikke bør indeholde animalske biprodukter og det gjorde det fra Hills. Og da han fik det, fik han samtidig canikur og så virker maven fint. Det gør den også når han får det nye foder og canikur! Men stopper vi med canikur går det galt med maven.
    Dyrlægen sagde da han kom på skånekost at han ikke skulle have andet for at få styr på maven. Så jeg er ret forvirret Mht at give ham en masse forskelligt, da vi jo ikke troede han mave kunne klare det så det har vi faktisk undgået.

    Vil bare så gerne have has mave i orden smiley



    profilbillede
  • #22   16. nov 2019 Jeg er helt med Kenzie her, du skal tilbage på skånekost enten det i har Hills eller royal Canin, (Royal Canin har jeg bedst erfaring med) i skal blive på det foder til hundens mave er helt normal, først når maven er helt normal kan man begynde at tilsætte andet og start så med en ting af fangen smiley
    Jo længere i lader det gå med skiftende dårlig mave og foderskift, jo mere ødelægges hvalpens tarmflora og jo sværere vil det være at få maven normal igen.


  • #23   16. nov 2019 Jeg kan kun tilslutte mig Pias indlæg.
    Når jeg har haft malteserhvalpe, har det været vigtigt for mig at vænne hvalpene til alt muligt, så hvalpen ikke er døden nær, når tante Oda har givet den lidt lækkert ved bordet smiley
    Her har det betydet flere forskellige slags hvalpetørfoder, kødben, kød, æg, osv.

    Kogt kylling eller hvid fisk og udkogte ris er generelt godt for en sart mave, og så skal du regne med, at tilvænning til et nyt foder kan tage lang tid.


  • #31   16. nov 2019 Har i fået tjekket afføringen for parasitter?
    Der ville jeg starte når hunden har haft dårlig mave i al den tid i har haft den. Jeg tænker muligheden for orm osv er tilstede når det er historien.
    Jeg ville der ud over give den det canicur som i ved virker sammen med foderet uanset. Det er mælkesyrebakterier til tarmene, mos som er “mad” til mælkesyrebakterierne og betonit som er en slags ler der binder urenheder og lægger et beroligende lag inde i tarmen.


  • #32   16. nov 2019 Jeg har set så mange sarte maver, som er blevet stabile på Proplan, så det ville uden tvivl være den jeg valgte - når det akutte er overstået.

    Mange hundeejere og opdrætter, synes jo at det er helt fint at en hund trives på sit vanlige foder, et par kiks og et oksehudsben. Og så er det klart at en opdrætter ikke vælger sådan en hund fra.

    Der var noget forskning for et års tid siden, som faktisk viste at mange hvalpe trives bedst på det foder, deres mor fået, fordi de “arver” morens tarmflora. Måske er det et forsøg værd - med mindre mor har fået supermarkedsmad? Og ingen regel uden undtagelser - min corgi trivedes overhovedet ikke på det foder, som opdrætter brugte.


  • Sara L
    Sara L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #33   17. nov 2019 Hvor længe kan vi blive ved med at give canikur? For det er vel som regel kun noget de skal have indtil det bliver bedre med maven. Og vi synes det var bedre og stoppede derfor men så er det som om det kommer igen. Men han kan jo ikke fået canikur for evigt?

  • #34   17. nov 2019 Du fortsætter med skånekost og canicur til maven er helt ok, så stopper du med canicur og fortsætter med skånekost til maven er helt stabil, først når den er det og har været det i minimum en uges tid, begynder du at give lidt af det foder du vil bruge i skånekosten, giv lidt af gangen og øg mængden stille og roligt så maven bliver ved med at være stabil.

  • #36   17. nov 2019 Jeg har prøvet flere forskellige “hjælp mod diarre” produkter på adskillige hunde og vender altid retur til Canikur tabletter, ikke pasta, det er det som virker bedst, pasta har ingen eller kun lidt effekt

Kommentér på:
Foder til sart hvalpemave

Annonce