1.507 visninger
|
Oprettet:
Oksemørbrad. {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lave sådan en på fredag, nogen som har et bud på hvordan jeg laver den ? Har ikke før lavet det, så er lidt tom for ideer
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
apr 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
http://www.vildmedmad.dk/oksemoerbrad-1285/.
Du kan evt. krydre den med hvidløg eller andet.
Desuden kan du med fordel lade den hvile længere og så lige give den et hurtigt boost i ovnen (selvfølgelig uden sølvpapir inden udskæring/servering, så den ikke er kold men bevarer en god stegeskorpe. (Råd fra Thomas Rode) Kødsaften fra folien kommer du i sovsen.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Stegen pudses af, gnides med salt og peber og brunes i (rigeligt) smør i en ordentlig gryde. Steger under låg 20-30 minutter (brug evt stegetermometer). Når den er færdig, skal den hvile lidt tildækket og så steges en spand svampe i det, der er tilbage i gryden. Tilsættes rødvin, der koger lidt ind og til sidst koges sovsen op med en slat fløde og smages til med salt og peber. Alternativt kan den serveres med hjemmelavet bernaise.
Serveres med ovnbagte kartofler af den ene eler anden slags og evt et eller andet grønt
apr 2007
Stegetermometret skal i stegen fra starten eller hvordan ? Og er det max 65 grader den skal have i kerne temperatur ? Og tusind tak for hjælpen alle sammen...
Stinne.. En dag inviterer jeg sgu på mad
dec 2008
Jeg har faktisk ikke forstand på stegetermometer, jeg plejer bare at mærke på kødet og gætte, men jeg ser lige om jeg kan finde noget
dec 2008
Jo det ser meget rigtigt ud. Her siger de dog, man skal droppe at lade den hvile. Det ville jeg ikke gøre, for jeg har lært, at hviletiden gør, at kødet holder bedre på saften. Så jeg ville nok lade den være 60 grader når jeg tog den op og så står den jo og steger lidt videre mens man laver sovsen. Husk at pakke den ind/dække den til.
Jeg pakker ind i staniol og lægger et rent viskestykke om
apr 2007
Ja Stinne den blev heeeelllltttt vildt god lavede den på grillen
apr 2007
Oksemørbrad.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside