{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Jeres mening - brev fra bestyrelsen {{forumTopicSubject}}

Nu faldt jeg ved et tilfælde over et "brev" fra bestyrelsen omkring evt flytning af klubbens årlige udstilling.

Jeg ved ikke helt hvor forudindtaget jeg er, så vil godt høre hvad jeres umiddelbare reaktion er. Højeste antal udstillede hunde har indtil nu været 40.

Men her er brevet. Renset for hentydninger til race og sted, men ellers uændret.

Enkelte har udtrykt de gerne vil have Race-dagen flyttet, da de synes det er langt at køre. ( Alle der normalt udstiller ved der ofte er langt at køre – udstillere er sjældent så heldige at det er i nærheden)
Vi afholder hvert år denne dag med morgenmad, udstilling og middagsmad samt eftermiddags-kaffe for klubbens medlemmer og en overflod af præmier, som man ellers ikke ser på en udstilling.
Grunden til at vi kan det skyldes formandens forankring i lokalsamfundet og viden om hvor, vi kan få et firma til at lave helstegt pattegris med tilbehør, bringe det, skære ud og anrette for lige under 100,00 kr per person. Derudover har vi hele det lokale forsamlingshus med alt inventar og køkken samt borgerforeningens arealer at udstille på og parkere på for en samlet pris af 400,00 kr.
Det gør det muligt at afholde arrangementet i denne form således at, det hviler i sig selv med de indtægter, der kommer for udstillingsgebyrer og beløbet for forplejning hele dagen.
Bestyrelsen laver alle forberedelser i salen om lørdagen og knokler dagen igennem for at få al ting til at hænge sammen og, når I alle er kørt hjem så, er der et stort oprydningsarbejde tilbage med at chekke at, vi har efterladt alle arealer og landsbyen ren og pæn, så vi er velkomne næste år. Vi skal rydde alt op og køre alle klubbens ting hjem til formanden og få det på formandens loft til næste gang. Derudover knokler vi i timevis med bearbejdelse af tilmeldingerne til udstilling, indkøb, at skaffe sponsorpræmier – ja sågar lave nogle af de præmier der uddeles så de er race-relaterede. Derudover er der al udstillingsgrejet der skal flyttes. Vi arbejder hårdt med at få det hele bragt til forsamlingshuset og kan ikke flytte alle disse ting over store afstande – det er for dyrt og tager for megen tid. Derudover er det et stort arbejde at få al ting til at hænge sammen på selve Race-dagen, intet glemme og alt skal klappe. Dette store arbejde og forberedelser er ikke muligt at lave med bestyrelsen alene som arbejdskraft hvis, arrangementet skal være et andet sted. Blandt andet derfor er samtlige bestyrelsens partnere og næsten voksne børn med til at hjælpe, således er der 11-12 mennesker der arbejder hele weekenden, for at alle medlemmerne kan have en god dag og god udstilling.
Det skal også lige huskes at vi kører til Tyskland for at handle ind til dagen, til borddækning, til morgenmad, til middag og de øl og vand vi drikker hele dagen, for at få det så billigt som muligt af hensyn til klubbens økonomi og for at medlemmernes udgift til deltagelse kan holdes nede, og for at sodavand og øl kan sælges til 3 og 5 kr.
Men vi flytter gerne dagen under følgende forudsætninger:
Medlemmerne skal finde et sted vi kan være alle sammen til spisning med alle borde, stole, service, duge, køkken og toiletter samt plads til parkering af mindst 30 biler samt grønne arealer til at udstille på til den samme pris som vi betaler nu.
Derudover skal alt det praktiske arbejde med opstilling af borde, borddækninger, anretning af morgenbuffet, klargøring til middagen, oprydning bagefter laves af de medlemmer der bor nærmest således at, bestyrelsen udelukkende skal sørge for selve udstillingen. Sponsor præmier skal leveres til nærmeste adresse og flyttes til stedet hvor, vi udstiller af medlemmerne, der står for det praktiske arrangement. Der er blandt andet ca 200 kilo hundemad fra Royal Canin. Alle indkøb skal være foretaget (vi handler i Metro) med budget lagt af bestyrelsen. Endelig skal det sted vi skal anvende være stort nok til at mindst 60 medlemmer kan spise inden døre og til sidst det må ikke koste mere end de 400,00 kr. vi giver nu. Det grønne areal vi skal bruge skal kunne rumme en ordentlig stor udstillingsring med dommertelt og plads til alle udstillerne rundt omkring
Såfremt noget medlem kan finde et sådant sted til samme pris samt finde en der kan levere mad til os alle sammen til samme pris/ kvalitet og såfremt der er medlemmer der vil knokle - så flytter vi gerne Race-dagen. Da vi er flest medlemmer i Jylland skal det enten være i Jylland eller på Fyn – der kommer altid flest medlemmer fra Jylland så vi bliver nødt til at tage hensyn til deres fremmøde. Det må ikke være i privat regi, da det ikke kan tilgodese alle behovene. Måske mange vil nå til den konklusion at det er bedre at køre til det sædvanlige sted end knokle i mange dage?
På nuværende tidspunkt er forsamlingshuset reserveret til august. 2011 så vi er sikre på at få det, den dag der er planlagt og bestilt dommer til..
Formanden skal have besked , hvis nogen kan opfylde disse krav, senest d.1.1.2011.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening - brev fra bestyrelsen
Kommentér på:
Jeres mening - brev fra bestyrelsen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce