GD - Giganternes Diva

GD - Giganternes Diva

Medlemmer: 90
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overdosering af C-vitamin???
  • #1   2. okt 2011 Hmm nej det har jeg ikke hørt om, hvor mange giver du ham og hvor gammel er han??

• #2   2. okt 2011 Hvor har du hørt dette?
    Jeg har altid hørt du ikke kan overdosere med c-vitamin. Hunden regulerer selv det overskydende ved hjælp af afføringen.

• #3   2. okt 2011 Jeg har også lært, at C-vitamin ikke kan overdoseres, da det er et vandopløseligt vitamin, og det overskydende derfor kom ud via afføring/urin.

Det er en dyrlæge, der har sagt det i forbindelse med en GD der fik kræft i rygmarven....at det kunne skyldes overdosering af vitaminet.

Ludvig er 12 uger og får (fik indtil i går) 5 stk. 500mg pr. dag.

Jeg vil sige, at da jeg var ved dyrlægen i fredags for at få ham vaccineret, kiggede han meget mærkeligt på mig, da jeg sagde, at Ludvig fik både c-vitamin og lakseolie dagligt.....det kunne han da slet ikke se et formål med samtidig med, at han slet ikke kunne forstå, at han ikke får hvalpefoder da "RC jo laver det specielt til hvalpe af de store racer"....måtte så lige forklare ham ulempen ved den store protein mængde der er i dette foder. Hvilket gjorde, at han lukkede munden.

• #4   2. okt 2011 jeg havde samme problem med min dyrlæge, han raplede også bare helt vildt op om at min hund SKULLE have RC ting ting, og jeg prøvede at forklare ham hvorfor jeg fodrede som jeg gjorde men han var ikke til at stoppe med at raple op. så da vi var nede og få ham vaccineret til 12 ugeres spurgte de igen hvad jeg fodret med så sagde jeg bare RC uden at nævne hvilken udgave og så var de glade og jeg slap for "skide balle" over at jeg fodre som jeg gør smiley men nu har jeg skiftet til den mobile dyrlæge hun tager ikke imod bestikkelse for at reklemere for et bestemt slags foder og er meget lyttene smiley

jeg har heller aldrig hørt om at de kan få kraft af c vita, men charlie får 5 dagligt af 500 mg.

• #5   2. okt 2011 Rigtig RIGTIG mange GD'ere ville være døde af kræft, hvis det skulle være en sand historie, så tro du bare på at din dyrlæge ikke ved ret meget om GD'ere.

Istedet for at tro på fancy historier, ville jeg istedet forsøge at finde en dyrlæge som bare havde minimum af viden om den race man nu engang har. Chancen for fejlbehandling er jo ret voldsom, når dyrlægen bare kaster et eller andet bavl op i luften.

• #6   3. okt 2011 Mie....det er lige præcis sådan jeg har det:-) Den ene dyrlæge derude er helt ok, men den anden (som jeg altid får en tid ved) har jeg det bare lidt anstrengt med. Og ja, det er ret tydeligt, at han ikke har ret meget viden om GD. Så tror nok, at jeg flytter dyrlæge....

• #7   3. okt 2011 Anne, det er tilladt at stille krav til sin dyrlæge, deriblandt hvem man ønsker at blive serviceret af. Dine penge, dine krav :o)

Jeg kommer i et dyrlægehus med 5-6 dyrlæger og der har jeg da bestemt krav til hvem jeg gerne vil have kigger på mine hunde og hvem det ikke er så nødvendigt gør det og det bliver ikke taget ilde op. Man skal jo bare sige det på en ordentlig måde :o)

• #8   3. okt 2011 Ja, det har du helt ret i. Der er heldigvis bare så lang tid mellem vores dyrlægebesøg, at det faktisk lykkes mig at glemme det i mellemtiden, altså, hvem det er, man skal gå til:-)

Kommentér på:
Overdosering af C-vitamin???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce