1.105 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Overdosering af C-vitamin??? Overdosering af C-vitamin???
Vi er startet med at give Ludvig C-vitamin dagligt, men jeg har nu fået fortalt, at ved overdosering over længere tid, kan det resultere i kræft i rygsøjlen.
Er der nogen, der har hørt om dette?
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
Jeg har altid hørt du ikke kan overdosere med c-vitamin. Hunden regulerer selv det overskydende ved hjælp af afføringen.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 196
Det er en dyrlæge, der har sagt det i forbindelse med en GD der fik kræft i rygmarven....at det kunne skyldes overdosering af vitaminet.
Ludvig er 12 uger og får (fik indtil i går) 5 stk. 500mg pr. dag.
Jeg vil sige, at da jeg var ved dyrlægen i fredags for at få ham vaccineret, kiggede han meget mærkeligt på mig, da jeg sagde, at Ludvig fik både c-vitamin og lakseolie dagligt.....det kunne han da slet ikke se et formål med samtidig med, at han slet ikke kunne forstå, at han ikke får hvalpefoder da "RC jo laver det specielt til hvalpe af de store racer"....måtte så lige forklare ham ulempen ved den store protein mængde der er i dette foder. Hvilket gjorde, at han lukkede munden.
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 63
jeg har heller aldrig hørt om at de kan få kraft af c vita, men charlie får 5 dagligt af 500 mg.
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Istedet for at tro på fancy historier, ville jeg istedet forsøge at finde en dyrlæge som bare havde minimum af viden om den race man nu engang har. Chancen for fejlbehandling er jo ret voldsom, når dyrlægen bare kaster et eller andet bavl op i luften.
aug 2011
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg kommer i et dyrlægehus med 5-6 dyrlæger og der har jeg da bestemt krav til hvem jeg gerne vil have kigger på mine hunde og hvem det ikke er så nødvendigt gør det og det bliver ikke taget ilde op. Man skal jo bare sige det på en ordentlig måde :o)
aug 2011
Overdosering af C-vitamin???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside