{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Labrador Retriever {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en forespørgelse på hvor man kan finde en opdrætter med jagtinstinkt og eksteriør linjer?? Der er efterhånden mange opdrættere af Labrador og da jeg ikke selv har det store kendskab til brugslinjer ville det være fedt, hvis i herinde kunne guide mig...

på forhånd tak
Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador Retriever
  • #2   3. jan 2012 Krumme - det er primært jagt, men da jeg er en udstillingspige, ville det ik gøre noget at hunden også ku bruges til udstilling - ved at disse to ønsker ikke er nemme at forene smiley

  • #3   3. jan 2012 Det kommer jo helt an på hvad du går efter.

    Hvis du gerne vil have eksteriørlinier, men samtidig noget fornuftigt jagtinstinkt skal du holde dig fra de tungeste hunde. Desværre er der tendens til at det er de tungeste hunde som vinder mest på udstilling, men det er desværre ofte også de hunde som aldrig kommer i nærheden af en markprøvepræmiering, selv på lavere niveau.

    Det er brandærgeligt at udstillingshundene skal være så tunge, for det gør desværre at der ikke er meget arbejde i de fleste af dem.

    Går man omvendt efter brugslinier, så er eksteriøret jo som oftest meget varierende og ikke altid racetypisk.

    Jeg selv går bevidst efter at sætte mig midt mellem 2 stole. Jeg ønsker eksteriørlinjer, men vælger ikke tunge linier og vælger altid hanhunde som vil arbejde. Det gør dog også at jeg aldrig kommer til at opdrætte en eksteriørchampion (det ønsker jeg pt. heller ikke, da jeg ikke vil fede mine hunde 3-5 kg op for at gå på udstilling, hvilket man desværre er nødt til, fordi dommerne som oftest favoriserer de hunde, som i mine øjne er markant overvægtige). Jeg har til gengæld nogle hunde som gider arbejde, men de er stadig ikke hurtige nok og ofte lidt for selvstændige til at komme på topplan på markprøverne, men til gengæld lige hvad jeg ønsker mig mht. arbejdsglæde og vilje.

    Jeg ved ikke om det overhovedet hjalp smiley


  • #5   3. jan 2012 Mange tak for jeres gode svar.. smiley

    Juelsgaard - syntes desværre det er en tendens i samtlige brugshunde.. Mange af dem evner simpelthen ik deres oprindelig brugsegenskaber pga. eksteriør.. Sørgeligt..

    Jamen det er helt klart en Jagthund jeg søger også må eksteriøret komme i anden række smiley


  • #6   3. jan 2012 *Cut n cordoza *

    Det vil også være et bud herfra.

    Claus og Tina laver dualhunde og de har altså et skønt temperament:-)


  • #8   3. jan 2012 Du er velkommen til at kigge ind på min hjemmeside og se lidt på den type hund jeg vælger at gå efter. Og du er såmen også velkommen til eventuelt at besøge os og se hvordan en "midter-labrador" ser ud.

    Men ellers vil jeg også gerne anbefale Cut'n Cordoza's hunde. De er normalt ret fine i eksteriør, samtidig med at Tina og Claus bruger deres hunde meget. Det eneste er at en del af hundene ikke er testet for EIC, men det er jo altid et spørgsmål om hvor vigtigt man synes det er (jeg har dog engang lavet en hvalp med EIC og det ønsker jeg ikke at gøre igen).


  • #9   5. jan 2012 Juelsgaard - må sige at din kommende parring ser spændende ud smiley hold da op en lækker hanhund du har fundet :)))

  • #10   5. jan 2012 Jeg glæder mig også rigtig meget til dette kuld.

    Og nu er der håb forude, for Kasia startede faktisk løbetid i går (måske var hun ved at være træt af at jeg hele tiden kiggede hende bagi :-))

    Så vi skal en tur til Tyskland, formodentlig næste weekend, så jeg glæder mig meget.


Kommentér på:
Labrador Retriever

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce