{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Gigt og mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Underlig overskrift, men har lige et par ting jeg vil spørge forum om smiley

Må jeg ta min hund med på løbetur i snor, efter han har fået konstateret slidgigt i det ene forben? Plejer a ha dem begge skiftevis med når jeg løber, men har ikke haft ham med siden han fik det konstateret?

Et lidt mere avanceret spørgsmål, prøver at gøre det kort og præcist.
Min hanhund på snart 4 er en lidt sær snegl, ikke altid glad for andre hanhunde.
Min venindes hanhund på 1½ og ham har aldrig mødtes, men jeg kunne rigtig godt tænke mig de fik lov, da jeg har en drøm inderst inde om, at de vil kunne gå sammen.
De har før hilst, på hver deres side af gitteret i bilen, og har ikke hverken snerret eller gøet af hinanden, men bare snuset hurtigt og ellers vendt ryggen til hinaden.
I morgen giver jeg dem lov til at mødes rigtigt, men jeg ahr et dilemme.
Jeg ku godt tænke mig de begge havde mundkurv på ved første rigtige møde, da jeg ikke er sikker på at de accepterer hinanden.
MEn på den anden side kan mundkurven jo gøre, at de måske er mere "på" hvis i kan følge mig..

Jeg er med på alt det der med neutral grund osv, men mit problem er at alle de ting jeg normalt godt ved man ikke må med snor osv, de blir lidt smidt til jorden fordi jeg er bange for de vil komme op at toppes og jeg ikk kan få fat i dem igen.

Alt dette skal ikk lyde som om det er to voldsomt aggressive hunde, men jeg ved bare, at chancen for at de ikk kan selvfølgelig er der et sted, og håber nogle af jer forstår hvor jeg vil hen med det her smiley
Det skal lige siges, at begge hunde er kastrerede..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigt og mundkurv?
  • #1   4. jan 2012 Er de van til mundkurv ellers vil jeg nok mene at det kan skade mere end det gavner !?

  • #2   4. jan 2012 Jeg vil nok bare starte med at gå forbi hinanden uden kontakt og så stille og roligt gå tættere på og så lade dem hilse men du må ikke have følelsen af at du er bange for at de skal mødes for det kan han helt sikkert mærke;0)

  • #4   4. jan 2012 Min er vant til det, men min venindes er ikke..
    Men så blir det uden mundkurv.

    Mht at gå frem og tilbage med dem osv, det ville jeg gøre, men så er de jo i snor og det plejer heller ikk at være noget folk anbefaler smiley

    Ved godt de kan mærke nervøsitet og det har aldrig været godt for nogle, men må nok indrømme at jeg ikk kan fjerne den helt, for jeg er jo klart lidt urolig over det, og det er svært sådan at ligge det 100% fra sig, men forstår hvad du mener med det og gør selvfølgelig alt jeg kan for at være rolig i sindet smiley


  • #5   4. jan 2012 Hmm altså hvordan er venindens han? Er den underdanig?
    I så fald TROR jeg ikke det vil være noget problem at din har mindkurv på. Såfrem det kun er ham i er bange for der gør udfald! Altså min hund møder jo kun andre hunde iført både mundkurv og snor og ja der er da en forskel men ikke nogen der har haft betydning! Men nu er min også en tæve der ikke er egetkønsagressiv!


  • #6   4. jan 2012 Tror bare du skal forberede dig selv mens i lige går forbi hinanden og så læse din og din venindes hunds signaler og er der intet at se så prøv ;0)

  • #7   4. jan 2012 Det er hovedsageligt kun min hund vi er nervøse for, da han kan finde på at gøre udfald.
    Min venindes er ca 1½ år og vi har fået at vide han ikke kan med andre hanhunde.
    Skriver det på den måde, da det er en hund hun har fået fra et andet hjem.
    Hun har nu haft ham i et halvt års tid, og jeg har jævnligt været sammen med ham, og han går perfekt sammen med min tæve.
    Han viser ikke tegn på agressivitet overfor hverken mennesker eller dyr, uanset alder og køn, og jeg tror derfor ikke på tidligere ejers bemærkning omkring andre hanhunde.
    I øvrigt mener jeg, han er alt for ung til at have udviklet egetkønsagressivitet, han er stadig utrolig hvalpet og et kæmpe legebarn.


  • #8   4. jan 2012 Okay.. Hmm den er lidt svær da du kender din hund Bedst!
    Men du skal have i mente at hvis hendes hund er hvalpet skal du give din hund plads til at vise den hvem der bestemmer (gør han nok ved markering) og dr må du ikke skælde ham ud!
    Men du skal være helt sikker på både din og hendes før du lader dem hilse;0) held og lykke


  • #9   4. jan 2012 Ja, men der er intet ved min hunds signaler jeg ikk forstår, så der er jeg helt 100% sikker på alt hvad han udtrykker. Og han skal selvfølgelig ha lov at markere, de har jo en naturlig rangordning de indordner sig efter.
    Men ja, du har ret, det er nok bare mig der lige skal trække vejret og ikke overreagere.
    Det er kun fordi jeg har haft grimme oplevelser før og det skal jeg lige lægge lidt væk. smiley


  • #10   4. jan 2012 Hmm hvad har du før oplevet? Har en nabo med en meget dominerende hanhund men så længe andre hanner opføre sig pænt og ikke prøver på noget så er der intet;0)

  • #11   5. jan 2012 Med hensyn til gigt hunden ville jeg bestemt ikke løbe eller cykel med den, da det kan gøre at det bliver værre hurtigere.

    Hvad race er din venindes hund? Kan se at din er en rotte.
    Jeg ville starte med at gå en fælles gåtur med dem lige efter at de har gået tur hver for sig så deres værste energi er brugt. Start på hver jeres fortov alt efter hvordan de forholde sig til hianden og forminsk afstanden stille og roligt. Gør det nogle gange uden at de får lov at hilse direkte på hinanden. Når I og hundene er afslappet så lad dem hilse med snor, men det er vigtig at den ikke er stram.Det skal også ske over en periode. Det er vigtig ikke at forhaste at de skal være sammen.


  • #12   5. jan 2012 About- præcis ;0)

  • #13   5. jan 2012 Min hund er før blevet overfaldet af to tæver (over to gange), som ikke har villet slippe ham og derfor har han villet forsvare sig selv.
    Begge gange er det endt med mig på skadestuen fordi jeg er endt med at blive bidt, og derfor er jeg selvfølgelig på vagt.
    Det skal siges, at min hund selvfølgelig ikk altid er en engel, men ingen af gangene har han startet noget og det har han aldrig gjort.
    Og jeg ved godt man ikk ska stikke fingre imellem når hundene slås, men vil så os lige sige a det vil jeg nok sk*de på når det står på, for jeg vil selvfølgelig ikk ha der sker min hund noget (undskyld sproget) smiley

    Min venindes er en amerikansk bulldog.

    Og status nu er, at vi har været til svømning med dem (som vi er hver uge), dog fik de i dag lov at være i bassinet samtidig, da jeg ved at min hund er så vanvittigt vandliderlig, så når der er vand i nærheden er han fløjtende med alle andre dyr, mennesker eller andet i nærheden smiley
    De var derfor i bassin sammen, svømmede mellem hinanden, hverken gøede eller knurrede.
    Vi gik ud af bassinet med dem i snor, ved siden af hinanden og satte dem ind i bilen hver for sig.
    Da vi så kom hjem igen og skulle ud af bilen, tog vi dem ud samtidig og de gad ikk engang værdige hinanden et blik.
    De snusede en enkelt gang, meget kort og stod derefter bar og gloede hver sin vej.

    Lige nu er jeg hjemme med mine hunde, men vi skal hjem til min veninde og spise i dag, og der prøver jeg at tage min hanhund med også (har normalt altid kun min tæve med) og så må vi se om de også er så ligeglade her til aften, som de har været i eftermiddag.


  • #14   5. jan 2012 Hvor er det fedt at læse, at I svømmer med Jeres hunde. Det er en super dejlig aktivitet man kan gøre med sin hund.

    Kira: Træk i bagbenene, en anden gang, hvis der er en hund, der overfalder din hund. Jeg skiller dem af, ved at trække den mindste op i halen og væk. ( Har dog ikke prøvet rotte størrelsen endnu )

    Iøvrigt tilslutter jeg mig gå tur metoden, bruger den selv, idet min venindes hund er meget usikker, så han bruger gebisset. Men når vi går ved siden af hinanden, i starten på hvert vores fortov, og tættere og tættere på, så falder min venindes hund til ro.


  • #15   5. jan 2012 Har taget mig sammen til svøm fra den dag jeg fik at vide han havde gigt og jeg er så glad for det.
    De elsker det, og det gør jeg os smiley

    Jamen jeg plejer os a bruge gå tur metoden, men kan sige at vi nu sidder min veninde og jeg med alle tre hunde og der har ikk været det mindste tegn på ballade. Det er skønt og nu kan jeg fremover ta min hund med når vi ses, så han ikk ska være derhjemme som vi plejede. Det er en befrielse og jeg ved nu, at jeg ikk altid ska være så bange for at lade min hund se andre på trods af tidligere oplevelser..


  • #16   5. jan 2012 Og mht til at trække i bagbenene.. Tak for råd, jeg har faktisk godt hørt det før..
    Hvis det, mod forventning, sku bli aktuelt en dag vil jeg prøve det - min første tanke har bar altid været at jeg sku ha fat i den ende med tænderne smiley


  • #17   6. jan 2012 Uden at du skal trække benene af dem, men den hund du trækker i kan ikke holde balancen.

    Jeg bruger også meget min stemme og min krop. Jeg læser hundene, går imellem og bestemt siger nej, roser begge, når de slapper af. Det er gået godt ind til nu.

    Dejligt at I har fået succes.


  • #18   7. jan 2012 Det er jo så vigtig at den hund man ikke trækker i bagbene at man kan stoppe den verbalt for ellers bliver den jo bare ved med at angribe. Men mindre man selvfølgelig er to personer, en til hver hund.

  • #19   7. jan 2012 Hvis jeg var dig vil jeg også lige anbefale din veninde at få mundkurv på hendes hund!

    Så hvis uheldet er ude så så har hun loven på sin side;0)



  • #20   8. jan 2012 Alt med kropssprog og det verbale har jeg styr på, heldigivis..
    Det har jeg såmænd også på min hund, men der kan altid ske noget man ikk kan forudse.. smiley

    Mht til mundkurv på vores hunde; det er en helt anden snak som ikke skal bringes op i denne tråd smiley


  • #21   8. jan 2012 Jeg synes da det er relevant eftersom i er bange for at de kan ruge i totterne på hinanden! Hvis din venindes hund kun er 1 1/2 år så kan han jo stadig nå at ombestemme sig mht om han bryder sig om andre hanhunde!

  • #22   9. jan 2012 Det må du rigitg gerne synes, men det er en en snak/diskussion du kan ta med mig, for jeg syns det er utrolig irrelavant om vi har mundkurv på dem når de går på de danske gader.
    Det er jo ikk uhyrer der springer op, river snoren i stykker og går i fllæsket på andre dyr og mennesker.
    Det er to velopdragne hunde, der desværre har en lidt større intimzone end rigtig mange andre hunde, og derfor i tæt selskab med andre hunde, kan finde på at sige fra.


Kommentér på:
Gigt og mundkurv?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce