"TRÆN DIN HUND"

"TRÆN DIN HUND"

Medlemmer: 266
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Agility - hjælp! Agility - hjælp!

Jeg har nu fået mig en hund, og har aldrig haft hund før.
Det er en dansk/svensk gårdhund, og jeg har læst på nettet, at den race skulle være gode til agility. Jeg har altid vidst, at hvis jeg fik en hund ville jeg gå til agility.

Han er 15 uger (ved godt jeg ikke må starte til agility nu!) bliver 16 uger på onsdag.

Hvornår må man starte til agility? Ved at man må starte med at lære den at sitte, gå pænt og lægge sig ned osv. når de er 3 måneder (eller det er hvad jeg har fået at vide) Han kan sit og dæk og gå pænt. Mit problem; HVOR GAMMEL SKAL HAN VÆRE INDEN HAN MÅ STARTE TIL AGILITY? Er det ok allerede nu at vende ham til at vippe osv. ikke er farligt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility - hjælp!
  • #1   14. jan 2012 Jeg sys du skal starte på hundetrænning med hvalpen også tagen derfra. også nå den er gammel nok kan du gå vidre til agillity holdet

• #2   14. jan 2012 først ville jeg starte til almindelig hvalpe motivation også vider alt efter hvad hold der er hvor du vil træne, for det super vigtigt med grundtræning også det også super godt for samarbejdet.

små hunde må begynde til agility når de ca. 1 år -man starter jo ikke lige på og hårdt med det samme.
    men ville kigge og se hvad der er af muligheder for at træne agility der hvor du bor, noglegange kan der nemlig være venteliste- så det meget godt allerede og blive skrevet op så man er sikker på en plads når hunden er gammel nok.
    nogle steder har også hvalpe eller pre-agility hvor man må begynde lidt før så det kommer and på hvor du vil træne smiley

har hørt det smart og træne sådan noget som at lukke skuffer eller vælte flasker med små sten i så hunden vender sig til den kan få ting til at larme.

• #3   14. jan 2012 Nogle klubber bl.a. DCH-Skive har hvalpehold med focus på agility.

• #4   14. jan 2012 Jeg har også tænkt mig at gå til det i Skive smiley

• #5   14. jan 2012 Så skal du bare gå ind på www.dch-skive.dk og tilmelde dig indslusning, og når du så skal videre på hvalpehold, vælger du holdet med agility. De træner lørdag fra kl. 11:00. Vi ses :o)

• #6   14. jan 2012 Okay smiley det vil vi kigge på smiley

• #9   15. jan 2012 Du må øve det meste med din hund nu, du må dog aldrig overdrive når den er så lille.. dog må du ikke træne fletforhindringerne (A bræt og balance) Vippen er FORBUDT før at du får hjælp fra en træner.. Men du kan kan med fordel lære den plads, bliv, sit, fremadsendelse, back og hvad du ellers lige syntes

• #10   15. jan 2012 Okay, så jeg må ikke træne ham til vippe og det der, men jeg må vel godt lærer ham at de ikke er farlige?

• #14   17. jan 2012 Okay, altså i dag hoppede han over et spring på ca. 10 cm VED ET UHELD! Jeg sprang på min pony (shetlænder, og det var kun hyggespring), da Cody fulgte efter og sprang over...

• #16   18. jan 2012 Jaja ^^ Han er da min lille champion ^^ Det var bare hyggespring, da han er 105 cm ca +/- og jeg er 172 +/- xD

Kommentér på:
Agility - hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce