{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Sele / Halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Fritz er jo nu snart 8 måneder, og har derfor også en del pels nu. Så da han var yngre, og jeg synes det tog lidt tid at give ham line på til hundetræning - ja så tager det oseaner af tid nu!
For når vi fx laver indkald, eller andre øvelser hvor linen skal af, og så på når de kommer, ja så kan jeg aldrig finde det sted i halsbåndet linen skal i, fordi jeg skal grave mig ind til den - og når jeg så finder den, sidder alt hår i vejen. Så hurtig line på - det kan vi bare ikke!

Så nu søger jeg lidt erfaringer - hvad har i andre gjort?
Er der evt. nogle bestemte halsbånd eller seler, der er helt super i min problemstilling?

Ellers får han en K9 sele, dem har vi selv gode erfaringer med fra da han var yngre... Vi brugte dem dog ikke til træning.

Håber på nogle brugbare tips og tricks smiley

(ps., det er lydighed (hvalpe 2) vi går til)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele / Halsbånd
  • #1   20. jan 2012 havde/har samme problem, men tvivler på der er en løsning... der må bare kæmpes med al den pels!

  • #2   21. jan 2012 Hvad med en halvkvæler? Den bliver slap når der ikke blive trukket i den og så er den nemmere at finde..

    Jeg er absolut ikke tilhænger af seler, ser mange ødelagde pelse fra seler og så giver det ekstra unødvendige filtre..



  • #3   21. jan 2012 Vi bruger en hundesele fra harald nyborg med refleks, når vi træner. for jeg "kan" heller ikke finde halsbåndet i pelsen, hvis det skal gå lidt stærkt. smiley

    Jeg har ikke problemer med "filter" i selen, og hundens halsbånd er et "rundt"-syet læder halsbånd, så er der ingen mærker i pelsen efter halsbånd til udstillinger osv. (heller ingen filterknuder")


  • #4   22. jan 2012 Mo har en rundsyet læder halsbånd på, med tegn, men som jeg ikke bruger ellers. Bare for en sikkerheds skyld.

    Til lydigheds træning bruger jeg et bredt fleece halv kvæl. Jeg har ingen problemer med at finde ringen, når jeg skal klikke linen på igen. Ellers tager jeg selve halsbåndet af samtidig, så han får halsbånd/line på ad en gang. Jeg træner meget uden line til lydighed

    Mo er en forkælet hund, for han har 2 slags seler. K9 seler til almindelig gå ture, og en fleece Y sele som han/vi har brugt til agility træning.

    Jeg har heller ikke oplevet nogle problemer med filter i pelsen ( endnu )


  • #5   23. jan 2012 Til træning bruger jeg en retrieverline (rundsyet læder, men fås også i reb = billigere), men til hverdag hedder den rundsyet halsbånd og dressurline i elgskind fra hunter (vistnok købt i Zoocity).

    Han har også et buddybelt (sele), og den generer ikke pelsen - den fylder nærmest ingenting på hunden.


    Retrieverline:
    (link fjernet)

    ^^ Det er købt med agility i tankerne, da hundene ikke må have noget på mens de løber.

    Buddybelt:
    (link fjernet)


    Altså.. Det er jo ikke billigt udstyr, men det HOLDER (i hvert fald linerne.. bæltet er stadig "nyt"). Du kan nok godt regne med at et kvalitetslædersæt vil kunne bruges længere end hunden lever, så i den sidste ende er det penge godt givet ud.


  • #6   23. jan 2012 Vi endte med at tage i Maxizoo, og prøve lidt forskelligt smiley

    Med os hjem fik vi så en Hurtta sele. Den sad godt på ham, og havde den effekt jeg ønskede. Så vi prøvede den til træning i går, og det var bare helt perfekt smiley Hurtigt på med linen efter de enkelte øvelser, og så kunne vi skifte linen over i halsbåndet når vi skulle gå lineførring mv.

    Takker for alle svar og råd smiley


  • #7   23. jan 2012 Lidt forsinket og for sent svar, men Hurtta halvkvæl er noget i den stil, er supergodt til sheltier, - fordi de ikke filtrer sig ind i pelsen, og ringen til at klipse linen i, sidder ikke helt inde ved halsbåndet.

  • #8   23. jan 2012 Nu arbejder jeg som hundefrisør på salon og jeg ser tit hvor en sele kan gøre ved pelsen, ikke kun i form af filtre men også slitage, så jeg ville kun sige hvad jeg kan anbefale i forhold til hvad der sker med pelsen.

  • #9   24. jan 2012 Christina: Fyr løs. Hvad slider ikke så meget på vores skønne hundes pels?? Der må være noget der er bedre end andet.


  • #10   24. jan 2012 Langhårede hunde skal bestem ikke gå med halsbånd 24/7. Seler som de går med på gåture. Jeg ser det på lanhårede hunde, pelstyper som vores hunde racer og trimmehunde. Jeg kan ikke se noget positivt ved en sele smiley Det giver filtre fordi selen bevæger sig lidt som hunden går rundt og så er det regnvejr og så bliver det værre, eller at selen knubber i pelsen så det bliver slid/tyndt, altså så man kan se hvor selen har siddet.

    De halsbånd fra Hurrta (som lone beskriver) som er halv kvæl synes jeg faktisk godt om.. Jeg at en vem som er foxopdrætter bruger dem og en shih tzu opdrætter. Fordi de ikke slider i pelsen..

    Det er bare lige lidt erfaring, er der mere så spørg endelig. Det er hvad jeg er her for smiley



  • #11   25. jan 2012 Her er et link til halsbånd, jeg kan anbefale. De er brede, så de sidder rigtig godt også.
    http://www.ostrand.dk/shop/halsbaand-hurtta-halvkvael-1630p.html


  • #12   25. jan 2012 Lone P: Jeg bruger samme slags, bare med fleece indvendig. Det er også bredere, så halsbåndet trækker over flere nakkehvivler, hvis det bliver nødvendigt.

  • #13   31. jan 2012 Sanne nu med sheltien mo

    Har du link til det du bruger? smiley


  • #14   1. feb 2012 Man kan købe med fleece her:
    http://www.123hjemmeside.dk/hundenshus/1321384

    Eller her:
    (link fjernet)


  • #15   1. feb 2012 Cecilie - det er det link, som Lone har skrevet, som jeg har købt fra. Hun er fantastisk sød.


  • #16   1. feb 2012 Det var da altid noget! har også lige bestilt dér! smiley

  • #17   10. feb 2012 Øv øv barfhunden.dk er lukket - halsbåndende ser ellers super lækre ud smiley !!

  • #18   12. feb 2012 Jeg har lige bestilt et halsbånd ved en der hedder Sine B herinde. Hun laver nogle der minder meget om Barfhunden.dk. Hendes hjemmeside hedder: www.kennelvanillajoy.dk

    Super lækkert! prøv evt at skriv til hende smiley


  • #19   27. feb 2012 Jeg tror jeg vil prøve at bestille et halsbånd fra www.kennelvanillajoy.dk de er rigtig søde og hvis de også er til at få af og på er det jo en stor fordel smiley
    Villy har det med at få trækket sig ud af halsbånd hvis han bliver forskrækket, er der en af jeg med sådan et halsbånd der ved om de kan det?
    Det er nemlig grunden til vi har brugt meget sele.


  • #20   1. mar 2012 Umiddelbart vil jeg gætte på, at han godt kan trække sig ud af halsbåndet, da formålet med det jo er, at det er løst, når hunden ikke er i stram snor.

Kommentér på:
Sele / Halsbånd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce