{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

De nye præmieringer i forhold til dengang da... {{forumTopicSubject}}

vi havde 1. - 2. og 3. præmier??

Jeg synes jeg er blevet ret forvirret efter alle de gange de har lavet om på vores præmieringer...

Nu har vi;
Excl m. CK
Excl.
VG
G
S
KIP
DISC

I konkurrence bedømmelsene er nu
EXCL m CK
EXCL
VG

ØHHH har vi fået en 1½pr eller er 2. pr røget med i konkurrencebedømmelserne???

Hvis nu vi skal konvertere vores nuværende præmiegrader til 1.- 2. og 3. pr - hvordan ser det så ud nu? Noget a la det her?

Start 1. omgang 2, omgang NU
1. pr + CK EXCL EXCL+CK EXCL+CK
1. pr VG Excl EXCL
2.pr. G VG VG
3.pr S G G
4pr? S S

HJÆLP fra jer der er mere garvede smiley

Jeg havde to hunde der fik VG 1 i weekenden, derfor min forvirring!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De nye præmieringer i forhold til dengang da...
  • #1   31. jan 2012 Man kan vel sidestille
    EXL+CK med det gamle excellent og 1. præmie med CK
    Excellent med very good eller 1. præmie
    Very good med good, eller 2. præmie
    Good med Sufficient eller 3. præmie

I det store udland udover de nordiske lande er den højeste præmiering man kan få excellent - men de nordiske lande vil åbenbart køre deres eget show

• #2   31. jan 2012 hov, sæt selv mellemrum i det der skulle have været en liste ;-P

• #3   31. jan 2012 jo, men hvorfor er VG så med i konkurrencebedømmelserne??? Altså hvis den er at sidestille med en 2.pr.?

• #4   31. jan 2012 godt spørgsmål

var egentlig sikker på det kun var hunde med Exl. og CK der gik videre

• #5   31. jan 2012 Man kunne godt bruge en opdatering, hvor de i en nem skemaopsætning, viste årstal og hvad de forskellige præmeringer det år tilsvare i dag..

• #6   31. jan 2012 Jeg tænker også når man kigger tidligere avlshunde osv. hvad de egentlig ville svare til i dag..

• #7   31. jan 2012 også det Ginne - det er godt nok noget rodet! Det er efterhånden svært at regne ud hvad de forskellige hunde i virkeligheden ahr fået i forhold til det vi har nu....

Charlotte, det er også godt nok - men HVAD svarer det til? en 2.pr eller en 1.pr? måske en 1½ pr *LOL*

Dengang VG sidst var med i konkurrencebedømmelserne havde vi jo ikke et EXCL med CK - der VAR EXCL lig med 1.pr + CK - så der var det jo nemt nok :-S

• #8   31. jan 2012 ja ok er der ikke 4 der har fået exl. så kan en VG vel godt komme ind, men såfremt alle de 3 andre før den måske allerede er DKCH, så kan den vel ikke får cac alligevel vel?
    men en 1-4 placering i klasse og køn kan den vel faktisk godt få

• #9   31. jan 2012 Jeg havde som sagt 2 der fik VG - begge blev placeret som nr 1 i deres klasse
    - hannen blev vel i og for sig også bedst i køn, eftersom der kun var ham - egentlig burde han vel så ha været oppe i BIR??

ja, jeg er jo ikke den der udstiller helt vildt meget, så blev lidt forvirret

• #10   31. jan 2012 Der er heller ingen der siger det er som jeg skriver - det er bare mit bud.

Hvordan ville i andre stille det op?

• #11   31. jan 2012 en VG hund vil ikke kunne vinde BIR eller BIM selv om den er bedst i sit køn
    det er kun en hund med exl. og CK der kan vinder BIR, BIM, CACIB og CAC

• #12   31. jan 2012 AHHH - ok Kennel Diamond - men er det rigtig forstået at han blev Bedst i Køn så?

• #13   31. jan 2012 Ja jeg er ærligt lidt spændt nu min hund skal udstilles i fredericia.
    Hun har ikke været i ringen siden en Vg var rødt bånd.. Så jeg er hamrende spændt på om hun stadig kan tage et rødt bånd, eller om præmieringen er rykket i hårdhed..

• #14   31. jan 2012 ja i princippet er hunden blevet bedst i køn, men desværre kan det jo ikke "bruges" til så meget da der ikke rigtig er noget at vinde ved det

det kan godt være noget forvirrende især når der er få hunde i racen, så har selv været tvunget til at sætte mig en del ind i det

jeg har det så sådan at får min hund ikke exl. med CK så gider jeg næsten ikke gå ind igen da der jo ikke er noget mere at komme efter

• #15   31. jan 2012 ok det sidste lød så lidt snobbet smiley
    men i min race hvor vi sjældent er mere end et par stykker er der ikke så meget ved det

• #16   31. jan 2012 Nøøøh er jo ikke noget at vinde ved det - er rent principielt - var en hvalpekøbers første udstilling og skulle jo gerne have hende til at stille ham igen - så VG1 BHK1 lyder jo bedre end blot VG *GGG*

Mine linier er ret gammeldags både af sind og temperament, så jeg kan ikke helt forvente at få EXCL+ck -p.g.a typeforskellen

• #17   31. jan 2012 ja ok, så er der da bestemt noget at vinde smiley så stort tillykke til dem

Det sgu også bare mig der er blevet lidt af en snob, har jo ikk ret stor konkurrance så har desværre vennet mig lidt til at vinde
    (og mener virkelig desværre, da en VG jo er et fint resultat som jeg tidligere har være helt tilfreds med)

• #18   31. jan 2012 hehe - jamen man ønsker sig jo noget forskelligt og jeg avler meget efter pels og arbejdskvaliteter og det ændre lidt på typen i forhold til hvordan udstillingslinierne ser ud smiley

Så valget er helt bevist fra min side....
    Der var heller ikke meget konkurrence for os, mne desværre fandt dommeren min tæve for tyk (og ja det er hun da også) - han var ellers for en gang skyld meget betaget af hende - jeg er meget tilfreds med derees kritikker.

• #19   31. jan 2012 jamen så det jo perfekt smiley

• #20   31. jan 2012 men for at komme lidt tilbage til emnet......
    vil jeg tro at det egentlig er som Lars skriver

og ja så noget helt andet i andre lande, meget meget forvirrende

kan personligt stadig ikk lige hitte ud af det i tyskland

• #21   31. jan 2012 det er som lars skriver... har lige fået læst på det smiley
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/BD_forlb_skema_2012_ny.pdf

og sammenlignet med et udstillingskatalog fra 2007 smiley

• #22   31. jan 2012 for at gå videre i bir/bim skal hunden havde fået exc + ck..... men for at gå videre til dagens bedste veteran... i store ring.... efter at havde blevet racens bedste veteran så behøver hunden "kun" at havde fået exc... så i en antalsmæssigt lille race kan der godt være at racen ikke har nogen hund i gruppe konkurrencen i store ring , men der kommer en fra racen i veteran.....
    det prøvede jeg sidste år..... jeg stillede med en ch.han og en vet.tæve.... ingen faldt i dommerens smag til at få ck (fandt bagefter ud af at dommeren var "blacklistet" i norge)... efter en time bedømmelsen kom en af ringpersonalet og fortalte at han havde glemt at sige at min veteran skulle i store ring.... jeg snakkede med flere... for jeg mente at der skulle ck til for det stod i bedømmelsesskemaet..... i dkk info sagde de at der skulle ck til, men en af de dommere som jeg kender .... som ikke dømte den dag... samt en der havde holdt kursus for ringpersonalet i de nye regler sagde at inde i udstillingsreglementet der stod der at veteraner "kun" behøvede exc for at gå videre...... vist nok noget der var kommet fra sveriges reglement.... fordi nogle dommere krævede at en veteran for at kunne få ck i veteranklasse også skulle kunnet havde opnået det i åben klasse eller championklasse.

• #23   31. jan 2012 Sussen: Den bliver ikke BIK - for for at være med i BIK skal den have CK.

• #24   31. jan 2012 Lars - dt fandt jeg ud af smiley

• #25   31. jan 2012 Jeg undre mig lidt for jeg stilte i Valby i sommers med en hanhund han var den eneste i sin klasse og fik exc men ikke ck da dommeren mente han skulle tabe sig lidt, der skulle vi ikke ind i bedste han, der fik jeg besked på det kun var hunde med ck der skulle ind igen???

• #26   31. jan 2012 Nadja:

Svaret har du her:

*Den bliver ikke BIK - for for at være med i BIK skal den have CK.*

• #27   31. jan 2012 Mette jep den er jeg med på, men hvorfor skal en hund med vd så med ind og konkurrere om BIK???

• #28   1. feb 2012 nadja det kommer en VG hund heller ikke... en VG kan komme med i placering i selve klassen, hvis der feks. kun er 3 ex. men den ville aldrig kunne kæmpe med i bedste køn. og det kan en ex heller ikke. der skal CK til for at komme videre til den rigtige konkurrence.

• #29   2. feb 2012 Er den sidste ændring ikke, at netop kun EX kan blive placeret i klassen... så uanset hvor mange eller få der er, så kan en VG ikke blive plaseret??

• #30   2. feb 2012 nej en vg kan godt placeres. såfremt der ikke er 4 ex

• #31   2. feb 2012 ok - så var det sidst DKK lavede om, at de ikke kunne, selv om der ikke var 4 ex

• #32   2. feb 2012 Kræver det ikke at en hund har CK for at den er med i kapløbet om placeringerne?

Men man giver måske stadig VG med CK og Excellent med og uden CK?

• #33   2. feb 2012 nej.. ikke om placering i klassen - men jo, man skal have CK får at være med i bedst i køn.
    CK kan ikke gives til en VG, så burden den jo have fået ex, hvis den er af champion kvalitet

• #34   2. feb 2012 Jeg læste det bare som om i mente at en hund kunne deltage i BIK med en VG hvis ikke der var givet excellent... men så bliver ingen af hundene vel placeret hvis de ikke har excellent?

• #35   2. feb 2012 tror det er lettest bare lige at vise det, der står på DKK's hjemmeside:

Inden for hver klasse deltager hundene fra den bedste kvalitetsgruppe (Excellent) i konkurrencebedømmelser, hvor de bedste placeres som 1., 2., 3. og 4. vinder og modtager henholdsvis et rødt, blåt, gult eller grønt bånd. Hvis mere end 4 hunde har fået Excellent, placeres disse også, men de modtager intet bånd.
    Hvis der er færre end 4 hunde i den bedste kvalitetsgruppe, medtages hundene fra næstbedste kvalitetsgruppe (Very Good) også i konkurrencebedømmelserne.

Dommeren kan tildele CK (championkvalitet) til de hunde, hvis kvalitet han/hun finder høj nok. Det er dog en forudsætning, at hunden forinden har fået tildelt Excellent. Alle hunde, der har fået tildelt CK, går videre til Bedst i Køn klassen.

Kommentér på:
De nye præmieringer i forhold til dengang da...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce