{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Er bare så rasende.... 3:-( {{forumTopicSubject}}

Ved godt at en del af mit indlæg her bliver måske lidt offtopic, men har bare brug for at lette dette fra mit hjerte/skulder...!!!!

Vi er den heldig vinder af at have fået hus om en lille mdr tid, og jeg har altid gerne ville have en fransk bulldog, nu hvor vi har en engelsk i forvejen... Jeg har dog en dansk/svensk gårdhund, men bassen er lidt hård og vil gerne lege vildt, så vi snakkede længe om at anskaffe en legekammerat til Balto (vores bulldog)

Jeg sidder så flere aftener på internettet og søger lidt frem og tilbage, vi blev dog enig om, en hvalp var der for meget arbejde i og Balto ville nok os gerne lege vildt, så kunne man nu finde en på 1 år og frem ville dette jo være lykken...

Jeg falder så over en fransk bulldog tæve, 1 år her den 27 april, kontakter ejeren og det hele lyder perfekt, den leger med dvs andre hunde så som deres naboes og virker altid glad og bla bla bla....

Vi kører så de her 200 km for at se på pigen og vi møder også en rigtig glad hund og efter halvanden time, kører vi så afsted med hende, vi kommer hjem og så er helved løs.

Fie (tæven) bliver total aggresiv, gøer og snapper efter Balto og er helt oppe og ringe, og kan kun få hende til at falde til ro, ved at trække hende væk, så hun ikk kan se Balto, dette virker jo mærkelig, da tidligere ejer har fortalt hun kunne med alle.

Vi forsøger et par gange og stadig det samme, helt oppe og ringe, gøer, piver og skaber sig helt vildt og vi bliver enig om, dette går ikk.
Jeg kontakter tidligere ejer og fortælle den kedelig nyhed, manden er da skide ligeglad og har allerede smidt alle hendes ting ud, som vi ikk tog med (kun 2 timer efter) Så nu står vi med to hunde, der ikk kan sammen, 5500 ud af vinduet for den franske, det er sku skide ærgeligt og søger nu efter andre der evt kan overtage hende i vores vennekreds, da stakkels Fie ikk skal op til folk der er ligeglade med hende.... Hvordan kan folk få sig selv til dette og hvad kan man gøre ved en hund der er så aggresiv og negativ på andre hunde????

(Undskyld det lange emne, men det lettede helt at få ord på)


Kommentarer på:  Er bare så rasende.... 3:-(
  • #1   29. apr 2012 Puha det lyder godt nok ikke rart smiley Havde gerne hjulpet, men hjælper nok ikke meget når jeg selv har en tæve smiley

    Skriv lige hvad du finder ud af??


  • #2   29. apr 2012 FUCK hvor træls .. Og ked af at det gik sådan kan sku godt forstå jer ..
    - Det er lige der for jeg kun vil havde en hvalp for man kan sku ikk stole på nogen ..
    Vis i havde Balto med i bilen hvorfor hilste de så ikk lige inden .. smiley bare nyskeri ..



  • #3   29. apr 2012 Havde I ikke jeres hund med da de kiggede på den nye hund???


  • #4   29. apr 2012 kan rigtig godt forstå dig, det er noget rigtig møg når andre bare er ligeglade med de dejlige små dyr, som vi andre vil gøre alverden for....

    men hvis jeg skulle give dig et godt råd, så tag balto med en anden gang for at se om de kan sammen inden du tager din nye hund med hjem...

    håber i finder en ny ejer til lille fie, har selv flere franske i familien, og det er simpel hen den rigtig dejlig hund....

    mange hunde hilsner fra Annemette og vov fra Tazzja


  • #5   29. apr 2012 Vi valgte ikk at tage Balto med, for at få et indblik på hvordan hunden var selv, dette var ja en fejl, men heller det at Fie er væk fra de ligeglade mennesker nu...

    Min kæreste har været forbi et vennepar, som kendte en med 3 andre franske bulldogs, hun have selv en med og Fie reagerede lige sådan, men hun mener ikk at Fie er aggresiv, men bange for andre hunde og går i forsvar, hun rejser ikke børster, men begyndte at pive helt vildt igen...

    Nu har vi heldigvis en anden kammerat, hvis forældres nabo lige har mistet deres hanhund for 14 dage siden, som også var fransk og de vil gerne tage hende og har så fået hende gratis....

    5500 er mange penge, men som mig og kæresten snakkede om i mobil for 2 min siden, heller penge ud af vinduet og have reddet en hund fra sådanne mennesker :0)


  • #6   29. apr 2012 Og jeg er så hjemme ved Balto og heldigvis er han som han plejer og virker ikk til at have "taget skade" af mødet med Fie, så happy ending :0)

  • #7   29. apr 2012 AJ: Årh godt at hun har fået et nyt godt hjem smiley Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget smiley

    I mistede en del penge, men reddede en hund fra at lide overlast - højst sandsynligt som internathund eller rundehund smiley

    Godt der findes mennesker som jer smiley


  • #9   29. apr 2012 I har ihvertfald lært noget af oplevelsen.

    Men derudover synes jeg ikke I havde behøvet at opgive allerde. Det er klart tæven reagerer som hun gør hvis hun lige pludselig bliver sat i hus med en fremmed hund, hvis hun i forvejen ikke er så tryg ved andre hunde. Med langsom tilvænning med babygitter imellem og gåture med god afstand imellem hundene, associationstræning osv, så tror jeg hun kunne blive helt tryg ved ham.


  • #10   29. apr 2012 Det lettede også meget, da kæresten ringede og næsten skreg, har fundet en løsning, og det bedste er, man kan stadig hører om hvordan det går hunden, sidder også her selv i egne tanker og tænker, ja skidt pyt, vi har gjort dagens gode gerning... :0)

  • #11   29. apr 2012 Ja vi snakkede også om, hvad man kunne gøre, men det er ikke nemt at dele hundene op, Kæresten har så ringet sammen med kammeraten igen og de har faktisk aftalt at vi skal prøve og mødes med Balto og Fie, for at hjælpe Fie på vej til evt ikke at være bange, men ja måske opgav vi for hurtigt, men virkelig heller ikk nemt at stå med sådan to hunde pt en søndag aften, det er selvfølgelig ingen undskyldning, men er bare glad for vi ikke skulle de 200 km med hende igen, til tidligere familie....

  • #12   29. apr 2012 AJ. Jeg kan godt forstå jeres beslutning. Selvom hun sagtens kan trænes til at fungere godt med andre hunde, så ville det alligevel have krævet en enorm indsats fra jeres side, og måske mere end i lige umiddelbart selv havde regnet med i skulle bruge af tid og energi på "indkøringen".

    Med denne er løsning finder i en ny hund som i lader Balto være med til at "vælge" og Fie får lov til at leve i et roligt hjem uden andre hunde og kan stille og roligt lærer at forholde sig til hunde udenfor hendes hjem smiley




  • #13   29. apr 2012 Helena, lige mine ord.

    Kæresten har lige ringet igen, hun er nu afleveret ved ny familie, hun var glad og rendte rundt om de to børn de have, bagenden kørte helt vildt og hun virkede super glad. De har haft hunde i 25 år og var villig til at give hende et nyt super hjem, konen ville endda mail mig billeder og skrive historier til mig her på HG, og holde os opdageret med hende og vi var altid velkommen til at komme forbi :0)


  • #14   29. apr 2012 Jeg synes så også at I har gjort det bedste for jer og hundene:) Det er jo ikke fair for hverken hune eller jer hvis det kræver en masse arbejde, hvis du forstår hvad jeg mener?:) Gå nogle ture med hundene i snor hvor de ikke har lov at komme tæt på hinanden:) Super øvelse:)

Kommentér på:
Er bare så rasende.... 3:-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce