{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.988 visninger | Oprettet:

analkirtel kæmpe byld {{forumTopicSubject}}

Kira havde desværre et af hendes anfald natten mellem fredag og lørdag, det var et voldsom et. Dagen efter var hun lidt træt, men ikke så træt som hun plejer, hun var urolig og engang i mellem var det som om der var nogen efter hende, godt nok er hun en mærkelig hund, men dog ikke så mærkelig.

Ja ja, tænkte jeg, vi må jo bare bære over med hende, som vi plejer.
Søndag var det helt slemt, jeg tænkte, hvad søren foregår der. Hun kom skrigende gennem stuen, med halen og numsen trukket ind under sig, ej tænkte jeg, hun er nok forstoppet, der sidder nok noget i klemme, og så plejer hun at blive helt vild. Der sad ingenting, så jeg trykkede lidt over det hele på hende, for at se om hun reagerede, da jeg ramte siden af halen og lidt skrådt under, så skreg hun helt vildt, gud hvor blev jeg forskrækket.

Kunne godt se nu, at der var en bule under huden. Vi blev enige om at det måtte jeg køre til dyrlægen med mandag morgen.

Hun var noget urolig det meste af natten.

Jeg fik fat i dyrlægen, tid kl. 11:15.
Kl. 08:30 sad 2 af mine børn og spiste øllebrød ved spisebordet. Lige pluselig kom Kira hoppende op på stolen og videre hen af bordet, for at komme hen til mig, det skete så at der gik hul på denne byld/analkirtel, og ud på bordet sprang/flød der pus/blod og slim, velbekomme unger, siger jeg bare. Jeg fik fat i henden, tørret bordet af, og tro det eller lad være, men børnene spiste bare videre, utroligt, jeg havde kastet op, hvis det var mig der sad og spiste.

Stakkelse, stakkels hund, jeg kan da godt forstå hun har været urolig. Hun har fået det renst, fået smertestillende, beroligende og pencillin, både i såret og pr. sprøjte. Skal til dyrlæge igen fredag, så hun kan holde øje med det.

Jeg har hørt om mandag biler, men jeg tror altså at jeg har fået mig en mandags hund, uha da da.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  analkirtel kæmpe byld
  • #2   8. okt 2012 Hej Maria.
    Sikke dog en omgang, håber det går bedre med hende. Får Kira ikke medicin for sin epilepsi? Jeg spørg fordi jeg selv har en hund med det.


  • #3   8. okt 2012 Uha Mini har også haft en sådan en her for en måneds tid siden.....
    Det er meget smertefuldt for dem........

    Men god bedring med hende......


  • #4   8. okt 2012 Puh ha', det lyder helt som det der skete ved vores Shika..
    Kunne simpelthen ikke forstå hvad der var i vejen med hende, man måtte slet ikke nærme sig hendes bagende og hun pev hvis hun forsøgte at lave pølle.
    Troede egentligt "bare" det var mavesmerter og et lidt ømt numsehul (man kunne intet se).
    Natten gik og hold nu op en kæmpe byld hun havde fået ved siden af halen om morgenen.. smiley
    Ringede straks til dyrlægen og meldte til jobbet at jeg mødte senere - Dyrlæge skulle hun til!
    Inden vi tog afsted sprang denne byld ud over det hele - Og vi tog hende ind under den varme vandhane, hvor det sidste kunne masseres ud..
    Ved dyrlægen fik hun noget antibiotika og smertestillende og så var det overstået.
    Men hun har desværre haft det 1 gang igen efterfølgende- Og der måtte dyrlægen springe bylden med en nål.. AV hvor gjorde det ondt på hende smiley
    Dumme analkirtler..


  • #5   8. okt 2012 Puha - ja det lyder ikke sjovt... smiley
    Håber godt nok ikke jeg skal opleve det!

    Pipi - vores cavalier king charles spaniel - har dog (desværre) ret ofte problemer med at få tømt analkirtlerne naturligt. Heldigvis har min dyrlæge så vist mig, hvordan man tømmer dem, så jeg selv kan gøre det.
    Hun viser selv, når det er ved at være tid - så kører hun "rumpen" hen af gulvet... Det ser lidt sjovt ud - men jeg ved hvad det betyder nu og sørger for at få "klemt" hendes kirtler, når det sker. smiley


  • #6   10. okt 2012 Kira havde det allerede mærkbart bedre dagen efter, det ser fint ud, jeg skyller det en gang daglig.
    LSCN: Hun startede først på medicin i mandags. Jeg har været lidt til og fra med alle de piller, min cocker får også medicin og har sin helt egen medicin æske smiley

    Men det anfald hun fik natten mellem fredag og lørdag var bare for voldsomt, så jeg måtte give mig, havde nok håbet på at hendes anfald ikke ville komme så ofte, men sådan blev det desværre ikke. Hun får en kvart pille morgen og aften, så skal hun havde taget en blodprøve om 30 dage. Hvorfor kan jeg ikke huske, der skete så meget i mandags nede ved dyrlægen, men jeg skal jo der ned igen fredag, så spørger jeg lige ind til det igen.
    Hvad skulle jeg da bruge alle mine penge til, hvis jeg ikke have alle min hunde og børn ikke mindst smiley


Kommentér på:
analkirtel kæmpe byld

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce