{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

findes der en "lømmel" alder eller teenageperiode? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i gruppen.

Ville bare lige høre jeres mening/erfaring. Aikou er min første shiba hund og hun bliver 11 mdr d. 3.11
Forleden da vi var til fortsætter hundetræning lukkede hun helt ned. Ingen kontakt til hunden overhovedet. Det eneste hun var interesseret i var at prøve at komme hen til de andre hunde eller komme ind i buskene. Kort sagt hun havde alt for travlt med alt muligt andet end træning. Vi har gået til hvalpetræning med hende og intro til spor. Jeg træner dagligt med hende i max 10 min af gangen og for det meste kun 1 gang om dagen. Vi træner altid lidt småøvelser når vi går tur.

Hendes koncentration har aldrig været stor. Og hvis der kommer for mange gentagelser mister hun interessen. Så jeg har altid sørget for at vi ikke træner den samme øvelse særligt længe af gangen. Hverken derhjemme eller til træning. Men når hun gider er hun rigtig dygtig og hun forstår lynhurtigt hvad det er jeg vil have hende til.

Men som sagt her sidste gang til træning var hun fuldstændig umulig. Der er så nogen der har sagt at hun måske er blevet teenager, men hun fik sin første løbetid 6 mdr. gammel så hun er vel snart ikke teenager mere? Dengang i 80erne hvor min far trænede brugshunde var der ikke nogen der snakkede om at hunde kunne være teenager.

Mit spørgsmål er. Har jeres shibaer været "teenagere"? Og hvordan oplever i det at træne jeres shibaer.

Vil lige som det sidste sige at vi går ikke til træning med Aikou fordi vi har ambitioner om at hun skal være lydighedschampion. Vi går til træning fordi at vi tror det er godt for hende, det er ihvertfald godt for os. Og så giver det noget mere udfordring at træne hende når der er andre mennesker, hunde og lyde end når vi bare er hjemme i stuen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  findes der en "lømmel" alder eller teenageperiode?
  • #1   24. okt 2012 Jeps - velkommen til unghunde-helvede smiley
    Det er en meget klassisk unghunde-opførsel det der med pludseligt at få vat i ørene, og fluer til hjerne… Det varer normalt fra hunden er 1 år og ca. et år frem. Det er nu din prøve som hunde ejer virkelig kommer… Der er stor forskel på hvor ulydige hundene bliver i denne periode, men jeg vil i hvert fald råde dig til at være meget opmærksom på hvor du slipper din hund, for nogle dage vil du sikkert ikke kunne fange den igen. Til gengæld syntes jeg at træningen i denne periode er ekstra vigtig fordi meget af det arbejde du ligger i hunden nu vil være til gavn resten af livet… Især syntes jeg at du bør arbejde ekstra meget med kontakt og motivation for at være spændende nok til at fastholde kontakten.
    Lad dig ikke gå på – det er helt naturligt… smiley


Kommentér på:
findes der en "lømmel" alder eller teenageperiode?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce