{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  godt for pelsen?
  • #1   7. nov 2012 Hej - vi bruger almindelig fiskeolie (kapsler) til mennesker og Hokamix 30, og hundene er meget flotte og har skinnende pels....
    1 kapsel til lille hund op til 15 kg!

• #2   7. nov 2012 Ølgær, eller anden form for b-vitamin tilskud, og/eller, som veronika er inde på, olie. Jeg har været glad for kokosolie, men man kan også bruge diverse former for fiskeolie og planteolier (bare det er koldpresset planteolie).

• #3   7. nov 2012 Glemte at skrive at jeg giver hende ølgær tabletter nu. Og så får hun æg et par gange om ugen.
    Tror jeg vil prøve med fiske olie også:-)

• #5   7. nov 2012 Ja og så kan man skyde genvej og give Velcoat,så tager det ikke et år førend tæven er i pels igen,sådan virkede det i hvertfald for os.

• #6   7. nov 2012 Ved det tager tid. Min anden tæve var også et år om det.

Men kunne jo være der lige var nogle gode tricks;-)

Hvad er velcoat? smiley

• #8   7. nov 2012 B-vitaminer kan godt hjælpe med fældning og pels - eller, det sikrer at dyret har energi nok til det. Vi bruger det meget til heste under pelsskifte (forår/efterår), og det får dem hurtigere igennem overgangen.

Jeg har dog aldrig prøvet det på hunden, og jeg forestiller mig at de æg du giver, samt ølgæren, dækker det behov der evt kan være, så jeg tror ikke at der er så meget mere du kan gøre. Så har Pia nok ret i at det er et spørgsmål om tid nu.

• #9   7. nov 2012 får hun æg med skal? smiley

• #10   7. nov 2012 TS, det er et produkt der forhandles via skyescot trading,skyescot.dk.
    Pia h,jeg ved ikke om Velcoat vil hjælpe TS,men det hjalp på min tæve,da hun smed pelsen efter sine hvalpe,beklager meget,men jeg taler bare ud af min egen erfaring.

• #12   8. nov 2012 Tidselolie, svinefedt og rå æg, er super til pelsen.

Vi giver 1 æg om dage, vi bruger det dog til vores gamle tæve for at hun skal tage på, men det hjælper rigtig godt til pelsen også.

Svinefedt giver utrolig glans og dermed mere markante farver i pelsen, vores sorte hunde har totalt skindende pels pga. dette smiley

Held og lykke, også med udstillingen.

• viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #13   8. nov 2012 Mine får ind i mellem lammefedt og så nogle piller med ølgear im-vet fra vetcure smiley

• #14   8. nov 2012 Mange tak for jeres råd. Jeg prøver mig frem;-)

Det værste er fanen på halen, som lige nu består af ca 5 lange hår smiley

• #16   8. nov 2012 ja pia, har forstået dit budskab smiley

• #17   8. nov 2012 B-vitaminer er vandopløselige, så de tisses ud hvis hunden får for meget, så det burde i hvert fald være rimeligt risikofrit.

• #19   8. nov 2012 Pia

Korrekt, men idet det er vandopløseligt, så kan det ikke overdoseres.

EDIT - eller. Dvs der skal virkeligt meget til før man overdoserer. Almindeligvis vil symptomerne ikke være farligere end lidt dårlig mave og kvalme. Så man kan snildt nå at stoppe inden det bliver farligt.

• #20   8. nov 2012 Pia h:
    jeg så det,det var jo min tæve,hun var i pels 6-7 mdr efter fødsel,beklager, hvis det ikke passer i dit verdensbillede,men det er egentligt ikke mit problem,Michelle har et problem,hun lægger det ud på HG og jeg byder ind med hvad jeg har brugt og jeg ved også godt at du mener, at du sidder på al viden om alt,men der findes også anden viden,der ikke altid passer på hvad du mener.

• #21   8. nov 2012 B-vitaminer er i øvrigt,som Søster McFluff påpeger, absolut vandopløselige og drøner lige igennem systemet,det er mere underskud af b-vitamin,der kan være bekymrende,disse oplysninger ligger frit tilgængelig på internettet,man skal bare google dem.

• #22   9. nov 2012 KW-Mere pels smiley Mirakel kur smiley

• #24   9. nov 2012 Det ved jeg ikke,da jeg jo gav tilskud,det er jo ikke et dobbelt-blind forsøg,jeg orkede bare ikke at se på den manglende pels og derfor spurgte jeg en veninde,som er opdrætter om der var noget jeg kunne gøre,der var jo alt at vinde og intet at tabe ved at gøre det.

• #26   9. nov 2012 Det kan man jo sige om alt hvad vi giver - vi fodrer jo med råt uden kliniske studier. Medmindre vi laver forsøg, så er alt hvad vi giver dem jo i princippet på forsøgsbasis.

Hun må prøve, og hvis hun synes at det virker, så fedt. Hvis ikke, så sker der heldigvis ikke meget andet end at hunden har fået nogle ekstra vitaminer.

• #28   9. nov 2012 Ja, Hunde er oprindeligt lavet til at spise vildtlevende dyr (bytte og ådsler), som også selv har varieret naturlig kost, ikke kornfede produktionsdyr. De er til gengæld ikke i sin tid lavet til at komme i løbetid så ofte som tamhunden gør, så det er ikke urimeligt at mene at der kan skabes et øget behov på den konto.

Der er altså hellere ikke nogen her der siger at hun skal give tørpiller. Ølgær er pulver (bevares, det kan presses sammen til piller), Velcote er olie (af koldpressede Afrikanske nødder, hvedekims og hørfrø).

Det er helt i orden at du ikke ville give det - men idet du ikke har erfaring med, eller eksempler på, at de her ting giver problemer i de anbefalet doser, så er det altså lidt trættende at blive ved med at vade i.

• #30   9. nov 2012 Pia h :
    jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det tilskud HJALP min tæve og skulle jeg igen få en tæve og få hvalpe på hende,så er det det tilskud jeg ville give hende igen
    Du gør altid alt ,hvad du kan for at mistro og manipolere andres udsagn,når de ikke lige passer dig,du opfører dig altid som om du vidste alt,og det gælder uanset hvilken tråd du optræder i,du farer frem, også overfor nybegyndere indenfor Barf og hvis de stopper med Barf eller holder en lav profil efter dine udgydelser,så kan jeg da sagtens forstå dem,du skræmmer folk væk.
    Jeg trækker mig ud af denne tråd,jeg gider simpelthen ikke læse mere af dine "skråsikre" udtalelser,jeg kan ikke se, at jeg skal stå skoleret for dig,det var egentlig ment som et forslag til Michelle og ikke et debatforslag til dig.

• #31   10. nov 2012 pia

Jeg ved <i>ingenting</i> om din erfaring, da du jo netop ikke baserer nogen af dine udtalelser på erfaring (eller forskning). Så, ja, klodset formuleret - det vil jeg gerne indrømme, men pointen er stadig at vi mangler at høre hvorfor velcote og b-vitamin er skidt, andet end generaliseret floskler om overdosis.

Ja. Man kan overdosere alt, men så må man jo lade være med at give for meget - vi kan vel blive enige i at f.eks lever og ben som udgangspunkt ikke er dårlige ting at give - hvis man ikke overdriver. Lever er rigtigt farligt i for store mængder, men er enormt sundt så længe man holder sig under 10% grænsen.

Nu har du åbenbart både haft HD hunde og dårlig pels pga diverse tilskud (flere af hvilke ingen af os har foreslået) - men du stiller spørgsmålstegn ved Savner A's erfaring, om at hun reelt ikke VED om hendes erfaringer er korrekte.. Well, det samme kan vi jo sige om dine erfaringer, ikke? Du er nødt til at tage andre seriøst hvis du selv vil det. Det handler om sten og glashuse.

• #33   11. nov 2012 Jeg giver vildtlakse olie og syntes at det virker fint her.
    Som de andre skriver er b vitamin vandopløseligt og derfor er det svært at overdosere da det bliver tisset ud hvis der er overskud. Ikke at jeg siger at man bare skal hælde det i hunden men alt med måde.

• #34   12. nov 2012 Sådan ville jeg også gerne have det, men i så fald var jeg jo nødt til at holde mig til tørfoder - den eneste form for foder der rent faktisk laves kliniske prøver over.

Kommentér på:
godt for pelsen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce