Råfodring/barf-gruppen

Råfodring/barf-gruppen

Medlemmer: 733
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fedekur? Fedekur?

Hej:) vil lige høre om i har nogen tips til at få lidt ekstra på sidebenene.

det er min hanhund dyson, han vejer ca 13kg nu, han har været oppe på 13,7 og vil egentlig gerne have ham derop igen.

han mangler også noget mere muskel fylde har i nogen tips til det?

han har sine dage, det er ikke altid at han vil spise.

lige nu får han ca. 400g (hvis han vil spise det hele) og så får han dåse foder ca. 100g, mere kan jeg ikke få i ham.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedekur?
  • #1   28. dec 2012 En god fordeling af indholdsstofferne i foderet skal være:
    25% ben, 25% fedt, max 10% indmad og resten "rent" kød

Hvis din hund er hårdtarbejdende kan du tilføre mere fedt ellers være påpasselig med at give mere fedt grundet at for meget fedt kan belaste bugspytkirtlen og give bugspytkirtelbetændelse.

Du kan sætte den samlede fodermængde op og måske fodre 4 gange i døgnet ...

Tænker har dyrlægen været inde over? ...for man bør jo ikke ''tvinge' en sund og rask hund til at tage på...

• #2   31. dec 2012 Jeg havde samme problem med min GR og så skiftede vi over til Original BARF's produkter, hvor kallun er 2 gange pr. 30 dage og ellers er resten 14 dage fuldfoder og 14 dage rå kødfulde ben.
    Fuldfoderet består af kød og indmad fra samme dyr, frugt, grønt, urter og olie smiley Denne opskrift er lavet udfra en gruppe dyrlæger, som har studeret ulvens mave, hvilket vil sige, at den selvfølgelig er under udvikling hele tiden.
    Tilbage til hunden smiley Så har min GR det super med både lækker pels, tænder og tarmsystem.. Priserne er forskellige fra forhandler til forhandler, så ring rundt til de forskellige og se, hvor det passer dig bedst.
    http://originalbarf.dk/forhandlere.html

• #4   1. jan 2013 jeg bruger lamme- og oksefedt for at holde Berta vægt, for hun har også nogen dage hun ikke spiser smiley

• #5   2. jan 2013 Min lille hund på 6 kg havde også tabt sig lidt på sidebenene, og jeg fik hendes vægt op igen ved at give hende 1 ekstra "måltid" nogle gange som bestod af oksekæbekød fordi det er fedtholdigt. Der gik ikke lang tid så var hun oppe på sin normalvægt igen. Man kan få det løsfrossent så det er dejligt nemt smiley

• #6   18. jan 2013 Stine, http://carstens-dyrehandel.dk/hund/barf-bones-and-raw-food.html Her står produkterne skrevet sammen smiley

• #8   19. jan 2013 Stine H, her har du et diagram, hvor du kan se fordelingen smiley

profilbillede
  • #10   19. jan 2013 Dette produkt er i smuldre, men jeg har hørt, om jeg kan få det i tern igen, da jeg synes, at konsistensen var bedre..

Original BARF's produkter kan både fåes i tern og smuldre, så det er op til forhandleren, hvad de vælger. Jeg har intet smuldre hos mig. Kun hele kødfulde ben smiley

• #12   19. jan 2013 Stine, er du sikker på, at ingen af forhandlerne i nærheden af dig har det i tern?
    Ellers skriver jeg da gerne til dem og siger, at du er interesseret.. Hvor mange KG bruger du pr. mdr?

Kommentér på:
Fedekur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce